Udtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
15 svar
16 synes godt om
30. januar 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

N på knap 15 mdr snakker meget og har et ok ordforråd.

Ved mange ord siger han dog kun første stavelse. Ex bold er bo, bobler er bobob. 

Oplever i andre også det? 

Måske det faktisk er L han har svært ved.

Jeg er sikker på at han nok skal få lært at snakke og snakke rent. Jeg synes bare det er lidt sjovt at der er mange ord, som kun udtales på denne måde. Så er der andre ord, som blåbær, hvor han siger begge stavelser (båbær). 

Ja, hvordan siger/sagde jeres unger ord i starten?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. januar 2017

Bak

anonym12 skriver:

Ved mange ord siger han dog kun første stavelse. Ex bold er bo, bobler er bobob. 

Jeg er sikker på at han nok skal få lært at snakke og snakke rent. Jeg synes bare det er lidt sjovt at der er mange ord, som kun udtales på denne måde. Så er der andre ord, som blåbær, hvor han siger begge stavelser (båbær). 

Det er så fint, når der kommer ord på.

Herhjemme har der også været mange kreative versioner af ord

"Ko" er fx "bo"

"far" er "bar"

Så "B" er et meget populært bogstav hos os

Anmeld Citér

30. januar 2017

AnoMom

anonym12 skriver:

T på 18 mdr snakker på samme måde. 

Enstavelses. Lyder sjovt og utroligt man forstår det. :-D

her har vi

mårmår - mormor

mo - mor

bar - far

ma - mad

'ej - hej

'ov - vov

aww - miaw 

og mange flere. Men det er de mest brugte :-)

Anmeld Citér

30. januar 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
anonym12 skriver:

Min datter havde en periode hvor der helst skulle L ind alle steder. Så det hed sæbleblobler og blåblær i stedet for sæbebobler og blåbær

Nu er hun 2½ og har en fin udtale på langt det meste. Hun har lidt svært ved S, så stop bliver Dop og snakker bliver til nakker o.l. men det er ret vidst normalt.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

30. januar 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Min datter havde en periode hvor der helst skulle L ind alle steder. Så det hed sæbleblobler og blåblær i stedet for sæbebobler og blåbær

Nu er hun 2½ og har en fin udtale på langt det meste. Hun har lidt svært ved S, så stop bliver Dop og snakker bliver til nakker o.l. men det er ret vidst normalt.

Åh og så havde vi en periode hvor morfar kun hed mo-ar. Det var liiidt svært når mor også var moar. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

30. januar 2017

A-1995

Der er mange på 15 mdr som slet ikke siger noget endnu. Min på 14 mdr siger fx kun hej, så og traktor.

Så... Jeg synes at bare det er de er forståelige er meget end flot, og så skal udtalen nok komme senere hen. Min ældste på 2.8 snakker heller ikke altid rent endnu.

Anmeld Citér

30. januar 2017

anonym12

A-1995 skriver:

Der er mange på 15 mdr som slet ikke siger noget endnu. Min på 14 mdr siger fx kun hej, så og traktor.

Så... Jeg synes at bare det er de er forståelige er meget end flot, og så skal udtalen nok komme senere hen. Min ældste på 2.8 snakker heller ikke altid rent endnu.

Jeg er som sagt heller ikke bekymret, bare nysgerrig. 

Han er godt med og skal nok nå det. Det er bare sjovt ar høre hvordan andre unger udtaler. Jeg kender ikke så mange med små børn og så har ikke rigtig nogen reference ramme.

Anmeld Citér

30. januar 2017

anonym12

MummiT skriver:

cute med et ekstra l. 

S lyden er også svær her. 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle

Min ældste siger boboli = broccoli 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
anonym12 skriver:

Vores søn var næsten 3 år før han sagde K lyden rigtigt, Kniv blev til niv, og hvad så  pyt med det, syntes det er sødt når små børn taler lidt alternativt 

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.