Rådhusbryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2017

DortheL

hautecouture skriver:

Halløj!

Jeg har drømt om et stort, smukt kirkebryllup i mange år. Jeg har ytret det til kæresten et utal af gange - familien har tit spurgt (og gør stadig) hvornår vi skal giftes og min søde kæreste (vi har været kærester 10 år til sommer) vil ikke fri så længe han ikke har råd til, at give mig mit drømmebryllup! (Van studerer lige pt.) - har tit fået at vide af familien at jeg er ALT for vanskelig og kræsen mht brylluppet 

Nu er det så sådan at jeg har tænkt lidt - og jeg er faktisk blevet lidt lun på et stille og roligt rådhusbryllup  Efter 2 børn, at have rundet de 30 år er det som om, at mine tidligere top prioteringer med stor kjole, perfekt location, gourmetmad, vinmenu, 70 gæster, kæmpe bryllupskage, band osv er blevet erstattet med ønsket om, at kunne fejre kærligheden med vores nærmeste familie. At kunne spise noget god mad allesammen hjemme hos mine forældre. At kunne bage bryllupskagen selv og kunne købe en sød kjole eller dragt som kan bruges igen 

Så derfor vil jeg rigtig gerne høre hvad I, der blev viet borgerligt - eller kirkeligt, men uden en kæmpefest - hvad I gjorde efterfølgende? Hvis vi vælger denne læsning er der stadig nogle bryllupselementer jeg helst ikke vil undvære. Vil gerne have en bryllupskage og vil også gerne sende invitationer ud så folk ved hvorfor de skal komme til spisning  - men hvordan foregik jeres?

EDIT: Tillægsspørgsmål!

Er der nogle der ved, om vi evt kunne ansøge om, at blive gift i mine forældres have selvom de vor i en anden kommune end os? Dét kunne være så perfekt 

Vi blev viet på rådhuset for tre år siden. Jeg havde en fin kjole på i koksgrå. 

De 20 gæster (nærmeste familie og lidt venner), var med på rådhuset. Efterfølgende holdt vi fest hjemme i stuen, med lækker tre retters menu. Min mor havde lavet den smukkeste bryllupskage. Min moster, som er fotograf, var med hele dagen, hvor hun tog billeder- og en masse skønne billeder af os. 

Det var en FANTASTISK dag- og vi kunne ikke forestille os, at gøre det anderledes. 

Alt i alt løb det op i ca. 20.000 inkl. tøj, ringe, frisør osv. ☺️ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

lineog4

Jeg havde aldrig troet jeg skulle giftes, men min datters død gjorde for der første jeg ønskede det samme efternavn som mine børn og at jeg ønskede at samle alle de holdt igen og vise at ja sorgen var stadig en del af vores familie, men vi var også lykkelige. 

Jeg ville gerne have været gift på min fars fødselsdag (han er død), men det passede ikke så det blev i stedet på min dejlige mors kærestes, som var min reserve far (og som desværre også er død) fødselsdag. 

Jeg havde fundet en fin kjole i Indiska til 299 - undertøjet min mor gav var dyrere end kjolen  og min kære husbond havde fået lidt nyt hverdagstøj. Jeg ønskede en brudebuket (som så blev til en rokokobuket fordi den er billigere) fordi jeg ønskede at køre på graven bagefter vielsen. Mik lille datter fik også en minibuket 

Vi kørte til rådhuset i vores christiniacykel der var pyntet op til lejligheden, og de der ønskede at deltage var der på rådhuset (en del flere end jeg havde regnet meD). Bagefter havde vi åbent hus her hjemme med madrasser på gulvet fordi vi ikke havde stole nok, en masse børn, en masse glæde og en masse forelskelse selvom vi havde kendt hinanden i 15 år og fået 3 børn sammen. Vi havde vist intet traditionelt som kage osv, men det var sådan vi ville have det. 

Bagefter tog vi med min mor og børnene til Sicilien for at fejre hendes 60 års fødselsdag og lidt bryllupsrejse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.