Rådhusbryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.306 visninger
11 svar
2 synes godt om
26. januar 2017

hautecouture

Halløj!

Jeg har drømt om et stort, smukt kirkebryllup i mange år. Jeg har ytret det til kæresten et utal af gange - familien har tit spurgt (og gør stadig) hvornår vi skal giftes og min søde kæreste (vi har været kærester 10 år til sommer) vil ikke fri så længe han ikke har råd til, at give mig mit drømmebryllup! (Van studerer lige pt.) - har tit fået at vide af familien at jeg er ALT for vanskelig og kræsen mht brylluppet 

Nu er det så sådan at jeg har tænkt lidt - og jeg er faktisk blevet lidt lun på et stille og roligt rådhusbryllup  Efter 2 børn, at have rundet de 30 år er det som om, at mine tidligere top prioteringer med stor kjole, perfekt location, gourmetmad, vinmenu, 70 gæster, kæmpe bryllupskage, band osv er blevet erstattet med ønsket om, at kunne fejre kærligheden med vores nærmeste familie. At kunne spise noget god mad allesammen hjemme hos mine forældre. At kunne bage bryllupskagen selv og kunne købe en sød kjole eller dragt som kan bruges igen 

Så derfor vil jeg rigtig gerne høre hvad I, der blev viet borgerligt - eller kirkeligt, men uden en kæmpefest - hvad I gjorde efterfølgende? Hvis vi vælger denne læsning er der stadig nogle bryllupselementer jeg helst ikke vil undvære. Vil gerne have en bryllupskage og vil også gerne sende invitationer ud så folk ved hvorfor de skal komme til spisning  - men hvordan foregik jeres?

EDIT: Tillægsspørgsmål!

Er der nogle der ved, om vi evt kunne ansøge om, at blive gift i mine forældres have selvom de vor i en anden kommune end os? Dét kunne være så perfekt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

LineBL

Vi gjorde en mellem ting. Vi blev gift på rådhuset og inviterede alle vores familiemedlemmer og venner  med så de kunne se det. Også havde vi kjole og Hvidt på. Alle gæsterne var også i fint tøj. Så vi lignede ikke idioter  �� Efterfølgende holdte vi fest i et forsamlingshus. Med helstegt pattegris og fadøl. Jeg tror vi endte med at bruge 20.000 og havde 50 gæster. Men vi lavede alt tilbehøret selv. Også kender vi en masse der kunne skaffe os billig hjælp. Vi havde også stor fin bryllupskage til 1200 kr. Det var så hyggeligt og lige i vores ånd. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

hautecouture

LineBL skriver:

Vi gjorde en mellem ting. Vi blev gift på rådhuset og inviterede alle vores familiemedlemmer og venner  med så de kunne se det. Også havde vi kjole og Hvidt på. Alle gæsterne var også i fint tøj. Så vi lignede ikke idioter  �� Efterfølgende holdte vi fest i et forsamlingshus. Med helstegt pattegris og fadøl. Jeg tror vi endte med at bruge 20.000 og havde 50 gæster. Men vi lavede alt tilbehøret selv. Også kender vi en masse der kunne skaffe os billig hjælp. Vi havde også stor fin bryllupskage til 1200 kr. Det var så hyggeligt og lige i vores ånd. 

Ihh, det lyder også bare skønt 

Og 20.000 må man sige er til at overkomme  - tror jeg må prøve at lave et "udgangspunkts-budget"  Og måske fremlægge det for kæresten så han kan se at mine forventninger er nedsat  .. kan være det får lidt skub i frieriet 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Carina:-)

Vi havde den nærmeste familie med

på rådhuset eller det var så på en gammel herregård fordi vi havde valgt datoen 7-9-13 og det samme have en trilliard andre så det foregik så på en herregård med borgmesteren.

Bagefter blev vi fotograferet og så havde vi inv resten af familien og venner til kl 17 hvor vi så holdt selve festen.

Vi havde frabedt os polterabend ,æresport sange og taler da det for os er ligegyldigt gøgl der ikke siger os noget

Men det kan man sagtens stadig få og de fleste gør det også.

Tænker I kan gøre akkurat som I selv ønsker det .

Vi har været til et skovbryllup og det var helt fantastisk og et bryllup der blev holdt i en forlystelses ´park og så de traditionelle og det hele handler om at bare brudeparret er glade jamen så giver det glade gæster 

Anmeld Citér

26. januar 2017

hautecouture

Carina:-) skriver:

Vi havde den nærmeste familie med

på rådhuset eller det var så på en gammel herregård fordi vi havde valgt datoen 7-9-13 og det samme have en trilliard andre så det foregik så på en herregård med borgmesteren.

Bagefter blev vi fotograferet og så havde vi inv resten af familien og venner til kl 17 hvor vi så holdt selve festen.

Vi havde frabedt os polterabend ,æresport sange og taler da det for os er ligegyldigt gøgl der ikke siger os noget

Men det kan man sagtens stadig få og de fleste gør det også.

Tænker I kan gøre akkurat som I selv ønsker det .

Vi har været til et skovbryllup og det var helt fantastisk og et bryllup der blev holdt i en forlystelses ´park og så de traditionelle og det hele handler om at bare brudeparret er glade jamen så giver det glade gæster 

Det lyder nu også fantastisk  

Får totalt bryllups-kriller 

Anmeld Citér

26. januar 2017

ninibadini

Lige dit sidste spørgsmål først. Jeg var til bryllup i sommer, hvor vielsen foregik i en have i en anden kommune end de selv boede i. De havde bare kontaktet kommunen og fået en rådmand (eller hvad sådan én hedder) til at komme og stå for ceremonien. Lidt ekstra papirarbejde, men ellers ingen problemer. 

Jeg er fan af at holde en fest for kærligheden frem for så stort, vildt og ekstravagant som muligt. Om det er i kirke eller rådhus er for mig ligegyldigt, men personligt synes jeg ikke at religion og ægteskab skal blandes sammen, med mindre man er troende og står inde for det man siger ja til. Og man kan jo sagtens få nogle fine rammer omkring vielsen uden det skal være i en kirke. I øvrigt blev jeg selv gift på rådhuset. I Århus har de et superflot rum på rådhuset, og rådmanden holdt en lille tale. Bagefter spiste vi god mad med den nærmeste familie. Det var lidt huhej, for vi havde lige købt hus og ville gerne sikre hinanden. Det var en rigtig dejlig dag! 

Anmeld Citér

26. januar 2017

MiniMe2005

Vi blev gift borgerligt, men ikke på rådhuset. Vi fik en ud (jeg ved ikke, hvordan det foregår på tværs af kommunegrænser... Men jeg tror, I skal kontakte den kommune, I vil giftes i).

Efter vielsen holdt vi en stor fest med hvid kjole, jakkesæt, dresscode, tre-retters, brullupskage, dans til langt ude på natten og fri bar. Vi holdt det på en restaurant. Nu ved jeg ikke, om jeg har misforstået det, men jeg synes, det er noget pjat, at man ikke kan holde en stor fest, bare fordi det er en borgerlig vielse, ligesom jeg bliver irriteret, når folk ser borgerlig vielse som mindre "rigtigt" end kirkelig. Min mand og  (især) jeg er ikke religiøse, så derfor var kirken aldrig på tale.

Men man kan jo gøre, det som man vil :-)

Anmeld Citér

26. januar 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Da jeg blev gift på rådhuset, var mine forældre, søskende, og andre nær familie med. 

Vi borde i et andet land, og min daværende mands familie kunne ikke komme. Vi holdt så i stedet en lille fest, da vi var dernede efterfølgende. 

Nå men vi blev gift på Rådhuset, og så havde vi bestilt bord på en restaurant til frokost efterfølgende (som mine forældre betalte), og bagefter gik vi i parken og købte take away kaffe - og jeg mener, min mormor havde bagt en kage, hun havde med, som vi så spiste og drak i parken. 

Det var helt low key og ikke noget vildt eller dyrt. Men jeg har så heller aldrig ville have et stort bryllup, så det passede os fint. Derudover var allerede blevet gift i moskeen et år tidligere, så det var jo ikke nyt på den måde (efter den vielse havde vi et par venner på besøg til kaffe og kage - igen helt low key) 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Kay

Halløj!

Jeg har drømt om et stort, smukt kirkebryllup i mange år. Jeg har ytret det til kæresten et utal af gange - familien har tit spurgt (og gør stadig) hvornår vi skal giftes og min søde kæreste (vi har været kærester 10 år til sommer) vil ikke fri så længe han ikke har råd til, at give mig mit drømmebryllup! (Van studerer lige pt.) - har tit fået at vide af familien at jeg er ALT for vanskelig og kræsen mht brylluppet 

Nu er det så sådan at jeg har tænkt lidt - og jeg er faktisk blevet lidt lun på et stille og roligt rådhusbryllup  Efter 2 børn, at have rundet de 30 år er det som om, at mine tidligere top prioteringer med stor kjole, perfekt location, gourmetmad, vinmenu, 70 gæster, kæmpe bryllupskage, band osv er blevet erstattet med ønsket om, at kunne fejre kærligheden med vores nærmeste familie. At kunne spise noget god mad allesammen hjemme hos mine forældre. At kunne bage bryllupskagen selv og kunne købe en sød kjole eller dragt som kan bruges igen 

Så derfor vil jeg rigtig gerne høre hvad I, der blev viet borgerligt - eller kirkeligt, men uden en kæmpefest - hvad I gjorde efterfølgende? Hvis vi vælger denne læsning er der stadig nogle bryllupselementer jeg helst ikke vil undvære. Vil gerne have en bryllupskage og vil også gerne sende invitationer ud så folk ved hvorfor de skal komme til spisning  - men hvordan foregik jeres?

EDIT: Tillægsspørgsmål!

Er der nogle der ved, om vi evt kunne ansøge om, at blive gift i mine forældres have selvom de vor i en anden kommune end os? Dét kunne være så perfekt 

Vi blev borgerligt viet i en anden kommune end vi bor... i den kommune mine forældre bor og jer er født og opvokset... det var ved et gammelt fyrtårn med udsigt ud over havet 

Vi havde inviteret de aller nærmeste til frokost hjemme ved mine forældre efterfølgende, med hjemmebagt bryllups kage. Jeg var højgravid og vi var enige om at det skulle være en stille og rolig dag... 

Vi havde inviteret alle vi kender (via invitation og Facebook) til at komme ned på stranden om aftenen med hver deres picnic kurv og så sad vi ved vandet og spiste og hyggede og der vår sankthans bål og det var helt fantastisk med masser kærlighed og hygge  

Jeg havde en hvid kjole der skar lige under bristet og var løs og afslappet og min mand havde shorts og skjorte på så ja meget afslappet og helt igennem vores dag... det eneste jeg er ked af er at vi ikke fik taget ret mange billeder på stranden 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Ciss

Jeg har ikke gjort det selv, men min søster havde råshusbryllup. 

Den nærmeste familie og nogen venner var med.

Først var vi på rådhuset, og bagefter var der fejring med kage og kaffe i haven hos mine forældre. Sidst på eftermiddagen fulgte vi dem til båden og vinkede dem afsted på bryllupsrejse omtrent som man ser i film. (De havde sin datter med).

Det var lidt anderledes, men meget hyggeligt og romantisk alt sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.