3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.230 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2017

Anonym trådstarter

Ved ikke engang, om den hører ind under denne kategori. Det er jo efterhånden meget normalt med 3 børn.

Sagen er den, at vi uventet er blevet gravid igen, og har i forvejen 2 skønne børn på (snart) 3 og 5,6år. Vi er ved at vende os til tanken, og kan begynde at glæde os Dog er der stadig nogle bekymringer, som rumstere. 

Føler I, at I har tid til alle 3 børn? 

- Vi er så bange for at vi vil overse et af dem. At ikke have nok tid til alenetid med dem hver. Det går vi meget op i nu.

Er det muligt at rejse uden at skulle bestille 2 værelser. Altså uden det koster en halv nationalformue?

-Vi ser gerne at vi fortsat kan rejse hver sommer. Dog skal vi på campingferie til Italien i år, så det er trods alt billigere end et all inklusive hotel i syden. Og tænker at det nok også er nemmere med 3 børn...

Hvad var "værst", at gå fra 1-2 børn eller 2-3?

- Skriver værst i gåseøjne, da der selvfølgelig er flest glæder ved børn, men vi mener, hvad der føltes hårdest...

Hvilke råd vil I give videre, som I ville ønske I fik at vide?

På forhånd tak for råd.

Skriver anonymt, da jeg har en del bekendte herinde, som ikke behøver vide det endnu  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Ved ikke engang, om den hører ind under denne kategori. Det er jo efterhånden meget normalt med 3 børn.

Sagen er den, at vi uventet er blevet gravid igen, og har i forvejen 2 skønne børn på (snart) 3 og 5,6år. Vi er ved at vende os til tanken, og kan begynde at glæde os Dog er der stadig nogle bekymringer, som rumstere. 

- Vi er så bange for at vi vil overse et af dem. At ikke have nok tid til alenetid med dem hver. Det går vi meget op i nu.

Er det muligt at rejse uden at skulle bestille 2 værelser. Altså uden det koster en halv nationalformue?

-Vi ser gerne at vi fortsat kan rejse hver sommer. Dog skal vi på campingferie til Italien i år, så det er trods alt billigere end et all inklusive hotel i syden. Og tænker at det nok også er nemmere med 3 børn...

- Skriver værst i gåseøjne, da der selvfølgelig er flest glæder ved børn, men vi mener, hvad der føltes hårdest...

På forhånd tak for råd.

Skriver anonymt, da jeg har en del bekendte herinde, som ikke behøver vide det endnu  

Hej,

Stort tillykke med graviditeten

Vi har 3 børn på hhv. 8, 11 og 15 år.

Jeg føler ikke, at jeg ikke har nok tid med hver enkelt barn, det skal jo som med alt andet bare planlægges - men jeg er heller ikke bleg for, at give mine børn en enkelt eller 2 fridage om året, på skoledage, hvor jeg så tager fri fra arbejde, også råhygger vi bare.

Det er dyrt at rejse, også fordi de fleste pakkeløsninger 2 voksne og 2 børn, men med lidt planlægning og det at være ude i god tid, kan godt betale sig.

Må indrømme, at jeg ikke mærkede den store forskel på, at gå fra 2 til 3 børn. For os lå den store forskel i at gå fra ingen børn til 1 barn

Selvfølgelig kan der være noget pladsmæssigt i både bil og hus, men det planlagde vi os bare ud af - huset er det samme, men 2 af børnene deler nu værelse, da de var mindre, og vi havde natterod, havde de hver deres, hvor vi havde vores seng på vores repos, men nu hvor natteroderiet er ovre, har vi fået vores soveværelse tilbage. Mht. bil havde vi i nogle år en Berlingo, da den har et dejligt rummeligt bagagerum, men nu hvor der ikke længere skal pakkes barnevogn/klapvogn, er vi gået tilbage til en almindelig personbil igen.

Råd til andre? Ingen, du ved som mor og I som forældre hvad det vil sige, at få børn

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hej,

Stort tillykke med graviditeten

Vi har 3 børn på hhv. 8, 11 og 15 år.

Jeg føler ikke, at jeg ikke har nok tid med hver enkelt barn, det skal jo som med alt andet bare planlægges - men jeg er heller ikke bleg for, at give mine børn en enkelt eller 2 fridage om året, på skoledage, hvor jeg så tager fri fra arbejde, også råhygger vi bare.

Det er dyrt at rejse, også fordi de fleste pakkeløsninger 2 voksne og 2 børn, men med lidt planlægning og det at være ude i god tid, kan godt betale sig.

Må indrømme, at jeg ikke mærkede den store forskel på, at gå fra 2 til 3 børn. For os lå den store forskel i at gå fra ingen børn til 1 barn

Selvfølgelig kan der være noget pladsmæssigt i både bil og hus, men det planlagde vi os bare ud af - huset er det samme, men 2 af børnene deler nu værelse, da de var mindre, og vi havde natterod, havde de hver deres, hvor vi havde vores seng på vores repos, men nu hvor natteroderiet er ovre, har vi fået vores soveværelse tilbage. Mht. bil havde vi i nogle år en Berlingo, da den har et dejligt rummeligt bagagerum, men nu hvor der ikke længere skal pakkes barnevogn/klapvogn, er vi gået tilbage til en almindelig personbil igen.

Råd til andre? Ingen, du ved som mor og I som forældre hvad det vil sige, at få børn

Tak for svar.

Tror også nøgleordet er planlægning og struktur. Jeg er på delttid, så har 2 tidlige dage (kl 12-13), hvor jeg plejer at skiftes til at hente dem. Og de 2 små kan jo sagens stadig få en fridag nogle år endnu. (den sidste skal jo lige til verden først ) Med den store kunne jeg jo lade de 2 andre blive i inst lidt længere, og så have en hygge eftermiddag i stedet. Det gav mig lidt ro. Tak! Det er jo egentlig indlysende, men mine tanker var slet ikke der .

Vi har en ford s max med plads til 5 bagi, så tænker vi er godt dækket ind, selv om der skulle vise sig at være 2 på scanningsbilledet (håber jeg nu ikke ). Og vi har et stort hus, hvor vi kan tilbyde et værelse til hver. Så må farmand bare undværre sit kontor, eller lave et minikontor i soveværelset.

Med rejser er vi virkelig dårlige til at planlægge i god tid. I år har vi dog bestilt næsten 3/4 år i forvejen. Så tænker vi må gøre det samme de kommende år. Og så håber jeg vi bliver super glade for kør selv ferier  Ellers må man jo leje lejligheder istedet for hotelværelser, tænker det gør en forskel. Men flybilletterne vejer selv en del...

Anmeld Citér

25. januar 2017

Mortilsnart4

Profilbillede for Mortilsnart4

På forhånd tak for råd.

Sys det var mere hårdt at gå fra 0-1 barn og at gå fra 3-4  men nemt at gå fra 2-3 

mine er knap 10år knap 7år 4 år og knap  1 år 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym

Min tanke må lægge på. 

Hvad med baglandet,  fx ved pasning.  Voksen hobby.  Løb ego ting date nights sygdom m v

Hvad har man af hjælp der. 

Vi har 2 stk og intet bagland i hverdage og akut. Så 2 er nok :-) 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Stort tillykke med graviditet

Jeg synes at det at have mere end en søskende er en gave, er vokset op med tre søskende. Derfor har jeg altid ville have flere end to.

Vi har tre, i alderen 8,10 og 11. Jeg synes det er super med tre unger. De hygger sig på kryds og tværs. Synes ikke det var hårdt at gå fra 2 til 3. Ja det krævede en del planlægning da de var små og skulle hentes tre steder. Men synes hurtigt man vender sig til at have tre i stedet for to.

Anmeld Citér

25. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

På forhånd tak for råd.

Fra 2-3 syntes jeg hverdagen skulle planlægges noget mere.

Med hensyn til ferie så rejser vi ikke så meget. Men når vi gør bor vi i ferielejligheder da det er billigere i forhold til opholdet og så kan vi selv lave måltiderne.

Det svære for os er når vi engang vil ud. Vi har ikke stor familie og bedsteforældre er efterhånden den alder hvor de syntes at 3 overnattende børn er en stor mundfuld. Så skal vi ud skal børnene fordeles hos forskellige. Hvilket gør det mere besværligt i forhold til at skulle aflever flere steder.

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Mortilsnart4 skriver:

Sys det var mere hårdt at gå fra 0-1 barn og at gå fra 3-4  men nemt at gå fra 2-3 

mine er knap 10år knap 7år 4 år og knap  1 år 

Tak for svar. Jeg håber virkelig også at det mest er på planlægning og økonomien at det sådan rigtig kan mærkes. Der kommer til at være 3,5 år mellem den yngste og mellemste, så de kommer jo til at kunne en hel del selv. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min tanke må lægge på. 

Hvad med baglandet,  fx ved pasning.  Voksen hobby.  Løb ego ting date nights sygdom m v

Hvad har man af hjælp der. 

Vi har 2 stk og intet bagland i hverdage og akut. Så 2 er nok :-) 

Der er jeg ikke så bekymret. Vi har 2 sæt forholdsvis unge bedsteforældre der gerne vil passe. Om ikke andet må vi dele dem op Vi er gode til at få date nigths når ungerne sover. De sover kl 19.00, så der er vi heldig stillet. Vi har endnu ikke haft sådan brug for pasning. De er blevet passet når bedsteforældrene har lokket længe nok. Og så et par gange, hvor vi skulle til bryllup. 

Jeg er familiemenneske med stort F, og har bedst af at være hjemme. Og når jeg er ude, så er min mand hjemme. Og det samme når min mand er ude. Han er nok lidt mere ude end jeg. Vi har bare ikke det store behov. 

Men det kan være at det kommer, når der kommer endnu et barn at bruge krudt på. Men tror ikke pasning vil være et issue, tværtimod  

Anmeld Citér

25. januar 2017

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Stort tillykke med graviditet

Jeg synes at det at have mere end en søskende er en gave, er vokset op med tre søskende. Derfor har jeg altid ville have flere end to.

Vi har tre, i alderen 8,10 og 11. Jeg synes det er super med tre unger. De hygger sig på kryds og tværs. Synes ikke det var hårdt at gå fra 2 til 3. Ja det krævede en del planlægning da de var små og skulle hentes tre steder. Men synes hurtigt man vender sig til at have tre i stedet for to.

Tak det er fedt at høre. Min mand er nemlig enebarn, og jeg har kun en bror der er 6år ældre, og vi har intet forhold idag.

Jeg ville ønske, at jeg havde andre søskende, og at mine børn havde fætre og kusiner. Det kan jeg ikke give dem, men jeg kan så give dem søskende De 2 vi har nu har ufattelig meget glæde af hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.