Min mave gør ondt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.289 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Lise

Hver dag, når jeg er på arbejde, og har spist mad i kantinen, så gør min mave ondt i flere timer efter. Idag spiste jeg kl 12:30-13, og min mave brænder indeni!!!! avavavavav!!!  Det er kun efter frokost den gør ondt, og kun i hverdagene på arbejde - dvs. den gør ondt når jeg har spist mad fra kantinen. Men det eneste jeg spiser HVER dag, uden undtagelser, er en skål gulerodssalat med rosiner. Tænkte at jeg måske spiste for meget eller noget, men idag var maden så ussel, at det blot blev til min skål gulerodssalat og en grovbolle + lidt pesto. Og jeg har smerter, ENDNU!!!  Kan det virkelig være gulerødderne der giver mig så ondt i maven???

jeg har også oplevet det når jeg ikke er gravid, men lige for tiden er det meget voldsomt! Og det bliver ved indtil det øjeblik jeg bliver sulten igen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

bette

hmm måske du skulle prøve at lade være med at spise rosiner fx.. bare for at se om det ændre noget ved det..

Anmeld

5. oktober 2009

Kaufie

Sådan har jeg det om fredagen efter frokost på arbejde. Vi får skiftevis pizza og sandwich - og det er forskelligt fyld, så det kan ikke være det. Der er heller ikke andre på jobbet, der spiser det samme, der får de samme smerter....

Og ca ½ time efter frokosten skal jeg så på toilet en 3-4 (fire) gange efter hinanden - så er det overstået.

Synes virkeligt det er mærkeligt....

Nå, havde ingen løsning til dig, Lise, blot en lidelsefælle....

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Ej for søren da Lise -. det er sgu ikke rigtigt!
Du må prøve at skifte menuen ud og se om ikke det hjælper. Du bliver da nødt til at tage mad med hjemme fra hvis udbudet i la cantina er så ringe at det ikke er værd at æde.

Ellers må du til doktormanden.. måske er du ved at få mavesår, eller spiserørsbrok?

Marie - ønsker god bedring!

Anmeld

5. oktober 2009

Tynen

Jeg får faktisk altid helt vildt ondt i maven når jeg spiser gulerødder - Helt vildt mærkeligt og aner ikke hvorfor.
Sådan en rigtig grum "brændende" mavepine.

Synes faktisk at smerter i maven generelt bliver forstærket af graviditet.

Et råd har jeg da, ved ikke om det virker på dig:
Hold dig fra det sunde skidt og snup en Toms skildpadde istedet..

Anmeld

5. oktober 2009

Susan1978

Tynen skriver:

Jeg får faktisk altid helt vildt ondt i maven når jeg spiser gulerødder - Helt vildt mærkeligt og aner ikke hvorfor.

godt råd Tunis...ha ha måtte lige grine.

til lise:  jeg tror altså du skal prøve at spise lidt rugbrød med pålæg eller noget bare i 2-3 dage, for at se om det er gulerødderne/rosinerne eller om det bare generalt er mad på det tidspunkt.

Anmeld

5. oktober 2009

Lise

Tynen skriver:

Jamen, ved du hvad Tynis - jeg fik det faktisk bedre da jeg spiste et stykke kage i eftermiddags  Men så fordi jeg fik kvalme af kagen, så spiste jeg en banan - så gik kvalmen væk, men maveonden kom tilbage... 

Kvalme eller smerter... hmm...  Hvad er bedst?

Anmeld

5. oktober 2009

Lise

Susan1978 skriver:

godt råd Tunis...ha ha måtte lige grine.

til lise:  jeg tror altså du skal prøve at spise lidt rugbrød med pålæg eller noget bare i 2-3 dage, for at se om det er gulerødderne/rosinerne eller om det bare generalt er mad på det tidspunkt.

Vi er jo for et par uger siden flyttet til nye lokaler... og dermed har vi fået ny kantine med nye kokke. I den gamle kantine var der hver dag et ret stort udvalg af pålæg, plus en stor salatbar, med mulighed for selv at mikse. Men nu er der kun to, max tre, forskellige slags pålæg at vælge imellem, og det er sjældent godt nok til kræsenpinden hér. Og salatbaren, den er bare blevet til gulerodssalat, og et par (udmærkede) af kokken miksede salater.,.

Men der er altid noget brød og en banan da  

Og den varme ret, jeg sjældent gider ha'.

Anmeld

5. oktober 2009

Lise

ivfmarie skriver:

Ej for søren da Lise -. det er sgu ikke rigtigt!
Du må prøve at skifte menuen ud og se om ikke det hjælper. Du bliver da nødt til at tage mad med hjemme fra hvis udbudet i la cantina er så ringe at det ikke er værd at æde.

Ellers må du til doktormanden.. måske er du ved at få mavesår, eller spiserørsbrok?

Marie - ønsker god bedring!

Udbuddet er skam fint nok...såhn da. de kører et eller andet sundhedskoncept, og kokken er meget ambitiøs. Men problemet idag var at jeg kom alt for sent ned til frokost, og så er der rippet.

Anmeld

5. oktober 2009

Nadi

Tynen skriver:

KLASSE RÅD 

Afsted til doktormanden med dig Lise!! Håber det bare er en lille ting der gør at du har ondt i maven og at det nemt kan ændres. Hva med at ta med med hjemmefra og se om det ændre noget??

Jeg har ikke prøvet brændende mavepine ved gulerødder, kun brændende halspine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.