Sut.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2017

MiniMe2005

Livasmor94 skriver:

Vil gerne pointere jeg ikke prøver at tvinge hende til det, jeg har tilbudt hende den når hun har været ked, hvilke ikke sker ret ofte. - der er da ingen mor der vil høre deres barn/børn græde? Så selvom det er bedst ikke at have sut, er der da ingen tvivl om den er bedre end gråd! 

Jeg har absolut heller ikke sagt, at du tvang hende! Prøv lige at læse det igen.

Jeg undrede mig bare over, at du overhovedet tilbød sut, hvis du er så meget imod den...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

lineog4

Livasmor94 skriver:

Hej folkens. 

Hvad er jeres erfaring med hvornår de begynder at bruge sut, jeg ville blive rigtig glad hvis min datter ikke skulle bruge det. 

Hun er nu 8 uger og vil ikke have den når vi prøver, er det et tegn på, hun ikke ønsker sutten?

knus herfra 

Men hvis du ikke ønsker hun skal bruge sut så behøver du slet ikke introducerer den til hende 

sut er noget man bruger fordi mor og far ønsker det fordi der hjælper i hverdagen, men det er ikke et must. 

Jeg har haft to børn der ikke brugte sut og en der gjorde. Jeg har ønsket de brugte sut men de ville ikke, men havde jeg ikke ønsket det havde jeg bare aldrig tilbudt dem en sut

Anmeld Citér

27. januar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Livasmor94 skriver:

Hej folkens. 

Hvad er jeres erfaring med hvornår de begynder at bruge sut, jeg ville blive rigtig glad hvis min datter ikke skulle bruge det. 

Hun er nu 8 uger og vil ikke have den når vi prøver, er det et tegn på, hun ikke ønsker sutten?

knus herfra 

Min søn er lige blevet 9 og han har aldrig brugt sut til trods for at hans farmor prøvede at tvinge ham da han var spæd.

Min datter fik MME, så vi forsøgte med nogle sutter der lignede flaskesutterne, og det virkede.

Anmeld Citér

27. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Livasmor94 skriver:

Vil gerne pointere jeg ikke prøver at tvinge hende til det, jeg har tilbudt hende den når hun har været ked, hvilke ikke sker ret ofte. - der er da ingen mor der vil høre deres barn/børn græde? Så selvom det er bedst ikke at have sut, er der da ingen tvivl om den er bedre end gråd! 

Hvem siger, at det ikke er bedst, at bruge sut?

Begge vores har brugt sut indtil de blev knap 3 år og det fungerede super fint. Det var en god måde for vores børn, at finde ro og trøst på selvom vi var der 100% for dem. De stoppede begge da de blev knap 3 år.

Vi har en i vores vennekreds som ikke brugte sut. Det betyder nu, at hun som snart 8 årig bruger sin tunge når hun er træt. Det kan du aldrig få stoppet på samme måde som en sut.

Anmeld Citér

27. januar 2017

lineog4

Hvem siger, at det ikke er bedst, at bruge sut?

Begge vores har brugt sut indtil de blev knap 3 år og det fungerede super fint. Det var en god måde for vores børn, at finde ro og trøst på selvom vi var der 100% for dem. De stoppede begge da de blev knap 3 år.

Vi har en i vores vennekreds som ikke brugte sut. Det betyder nu, at hun som snart 8 årig bruger sin tunge når hun er træt. Det kan du aldrig få stoppet på samme måde som en sut.

Der er vel ikke noget der er bedst, der er det der passer til det enkelte barn og den enkelte familie.

En sut kan være en dårlig ting for tænderne, og for sprogudvikling hvis barnet får lov at have den i munden ofte. Men et barn med en sut kan som min søn både have en fin sprogudvikling og fine tænder.

På samme måde kan børn uden sut også få andre dårlige vaner som er svære at slippe af med. Men de kan også som min datter og min søn ikke få andre vaner og bare leve et liv uden den sutte trøste del enten med sut, finger, tunge, dyne eller hvad ved jeg.

Anmeld Citér

27. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
lineog4 skriver:

Der er vel ikke noget der er bedst, der er det der passer til det enkelte barn og den enkelte familie.

En sut kan være en dårlig ting for tænderne, og for sprogudvikling hvis barnet får lov at have den i munden ofte. Men et barn med en sut kan som min søn både have en fin sprogudvikling og fine tænder.

På samme måde kan børn uden sut også få andre dårlige vaner som er svære at slippe af med. Men de kan også som min datter og min søn ikke få andre vaner og bare leve et liv uden den sutte trøste del enten med sut, finger, tunge, dyne eller hvad ved jeg.

Det er jeg helt enig i. Man skal gøre, hvad der er bedst for ens familie.

Men jeg blev noget provokeret af TS kommentar: Så selvom det er bedst ikke at have sut, er der da ingen tvivl om den er bedre end gråd! 

Anmeld Citér

27. januar 2017

migxher

Selvfølgelig er der ingen forældre der kan lide at se deres barn græde men her hjemme er vi nu ikke bange for gråd, gråd er en helt naturlig ting. Et sut kan være en glimrende redskab for nogen, for os føles det bare unaturligt, og derfor bruger ingen af vores sut. Vi trøster med kram, kys og beroligende ord, og så ser vi selvfølgelig på hvad der ligger til grund for gråden. 

Vores store dreng har ikke brugt nogen "erstatning" for sut, lillebror er kun 3 måneder så han har selvfølgelig brystet. måske jeg bare er heldig med mine unger, ingen af dem har haft enormt suttebehov lader det til.

En sut er slet ikke et must!  

Anmeld Citér

27. januar 2017

hekran

Min datter kunne bare ikke finde ud af den sut og brugte mig som sut indtil hun var 4,5 måneder. Samme dag som vi prøvede at give hende lidt grød på ske tog gun sutten som en prop. Måske det var teknikken, men det var ganske fantastisk!

Anmeld Citér

27. januar 2017

Troldemommi

Livasmor94 skriver:

Hej folkens. 

knus herfra 

Ingen af mine to børn har villet have en sut, og jeg havde det fint med det, jeg tænkte lidt jeg har bare har kloge børn, de har regnet ud at der ikke kommer mad ud af sutten og de derfor ikke ville have den ��

Så slipper man også senere for at afvænne dem sutten igen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.