Sut.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
18 svar
12 synes godt om
23. januar 2017

Livasmor94

Hej folkens. 

Hvad er jeres erfaring med hvornår de begynder at bruge sut, jeg ville blive rigtig glad hvis min datter ikke skulle bruge det. 

Hun er nu 8 uger og vil ikke have den når vi prøver, er det et tegn på, hun ikke ønsker sutten?

knus herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

AnoMom

Livasmor94 skriver:

Hej folkens. 

Hvad er jeres erfaring med hvornår de begynder at bruge sut, jeg ville blive rigtig glad hvis min datter ikke skulle bruge det. 

Hun er nu 8 uger og vil ikke have den når vi prøver, er det et tegn på, hun ikke ønsker sutten?

knus herfra 

Det er ihvertfald tegn på hun ikk vil have den slags. 

Har du prøvet forskellige mærker? 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hvis du ikke vil have hun skal bruge sut, hvorfor så give hende én?

en sut er ikke et must. det jo op til forældrene om de skal bruge sut eller ej. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Livasmor94

Jeg har prøvet få gange at give hende sut, fordi hun laver så mange smaske lyde og når jeg prøver at amme hende er det ikke mad hun vil have, og nogen børns suttebehov er bare større :-) 

Det glæder mig jo tværtimod hvis hun ikke skal have en, men har ikke prøvet andre mærker.. Hvis hun ikke gider så gider hun ikke og det er jeg kun glad for. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Miti's mama

Min datter ville heller ikke have en. Men da hun var 4-6 mdr blev hun rigtig svær at lægge til at sove, og skulle svinges i søvn i mindst en time hver gang. Så prøvede vi sutten igen, og hun tog den endelig lige inden hun blev 6 mdr, så kunne hun pludselig bare lægges. Det var en lettelse! Men der er børn der bare ikke vil have den, og hvis det ikke er noget problem så er det fint. Det gør heller ikke noget at hun lægger og smasker 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Soonmom

Jeg ville nødigt undværer sutten,  og du risikere så også at hun pludselig bruger fingeren i stedet og den er noget svære at tage fra hende end en sut. 

Jeg ville prøve nogle andre slags

Anmeld Citér

23. januar 2017

MiniMe2005

Hvis du ikke vil have, hun bruger en, så lad være med at give hende en? Ja, undskyld, men jeg synes det er lidt mærkeligt, at du tilbyder sut, men ikke vil have, at hun bruger en...

Vi ville gerne have, at vores søn brugte sut, for det var vores indtryk, at det var godt at have som trøst. Men han gad det bare ikke. Vi prøvede en masse forskellige mærker (som vi havde fået med i diverse startpakker), men ingen virkede. Han er nu otte måneder og har aldrig brugt sut. Vi droppede det ret hurtigt igen (vi prøvede med sut første gang, da han var ti dage), og vi har aldrig savnet den. Han bruger hverken tommelfinger eller noget andet nu.

At hun smasker meget, ville jeg i øvrigt ikke nødvendigvis se som stort suttebehov. Vores søn havde et stort suttebehov og suttede lystigt på både mit bryst og vores lillefingre (alt undtagen sut). Hvis hun heller ikke gider sutte på dit bryst, når hun ikke er sulten, tror jeg ikke, hun har behov for sut...

Anmeld Citér

23. januar 2017

Beem82

Ved min datter var det planen at vi så vidt muligt skulle undgå sut. Tænkte det var en dårlig vane, der bare blev svær at vænne barnet fra igen. Men da hun var ca 5 uger var jeg ved at gå op i limningen. Hun søgte hele tiden babsen og ofte var det for hygge/tryghedens skyld, for hun spiste ikke ret meget. Og mine brystvorter var ved at falde fra hinanden.

Der sagde sp at jeg skule prøve sutten. Og nummer to sut vi prøvede (MAM) tog hun og jeg fik ro til dutterne.

Hun fik den når hun skulle sove eller var ked/syg, ellers ikke. Nu er hun 15mdr og sådan gør vi stadig og det fungerer fint. Så det behøver ikke være ingen sut eller sut hele tiden. Man kan selv finde en middelvej

Anmeld Citér

23. januar 2017

migxher

Altså en sut er jo ikke et must ingen af mine 2 har bugt sut, de er 3 måneder og 2 år nu. Vi mangler den bestemt ikke. 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Livasmor94

MiniMe2005 skriver:

Hvis du ikke vil have, hun bruger en, så lad være med at give hende en? Ja, undskyld, men jeg synes det er lidt mærkeligt, at du tilbyder sut, men ikke vil have, at hun bruger en...

Vi ville gerne have, at vores søn brugte sut, for det var vores indtryk, at det var godt at have som trøst. Men han gad det bare ikke. Vi prøvede en masse forskellige mærker (som vi havde fået med i diverse startpakker), men ingen virkede. Han er nu otte måneder og har aldrig brugt sut. Vi droppede det ret hurtigt igen (vi prøvede med sut første gang, da han var ti dage), og vi har aldrig savnet den. Han bruger hverken tommelfinger eller noget andet nu.

At hun smasker meget, ville jeg i øvrigt ikke nødvendigvis se som stort suttebehov. Vores søn havde et stort suttebehov og suttede lystigt på både mit bryst og vores lillefingre (alt undtagen sut). Hvis hun heller ikke gider sutte på dit bryst, når hun ikke er sulten, tror jeg ikke, hun har behov for sut...

Vil gerne pointere jeg ikke prøver at tvinge hende til det, jeg har tilbudt hende den når hun har været ked, hvilke ikke sker ret ofte. - der er da ingen mor der vil høre deres barn/børn græde? Så selvom det er bedst ikke at have sut, er der da ingen tvivl om den er bedre end gråd! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.