ombygning i lejebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2017

olia

drabo skriver:

Tænker i helt sikkert skal have en advokat med indeover, når i forhandler med udlejer - ihvertfald til at kigge den endelige aftale igennem, så i ikke ender med problemer.

Men snak da med udlejer om hvor vidt han overhovedet ville give lov til sådan en ombygning - hvis svaret er nej - så er i jo ligesom ovre det.

Ellers så få fat i en tømrer, der kan komme og give et tilbud - han kan sikkert også råde jer omkring andre ting i skal tænke på - der nok regler omkring radiatorer og el, som muligvis skal opfyldes - tænker hvis det skal laves i en udlejningsejendom skal det nok opfylde reglerne - det vil sikkert være et krav fra udlejer.

Prisen afhænger jo nok af hvor opfattende arbejdet er - selvom ting lyder nemt - kan der sagtens ligge mere arbejde i det end man lige tror.

held og lykke med det

Du har ret! Og Ja.. er der sikker på at der er krav om radiator og stil i hvert rum.. men i hvert fald skal vi lige sætte os godt og grundigt ind i reglerne.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

esioul

olia skriver:

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe. Min kæreste og jeg bor til leje i et hus som vi desværre nok aldrig (i hvert fald ikke inde for nærmeste fremtid) vil få råd til at købe.. Vi er dog rigtig glade for at bo her og ser også en fremtid her. Men det vil kræve en ombygning af 1 salen som lige nu rummer 2 store rum og et badeværelse. Vi kunne godt tænke os at lave det om til 4 værelses, hvilket vil kræve opsætning af 3 skillevægge (tænker gipsvægge) nedrivning af en lille mur (gennem en slags gang) og undsætning af 2 døre.. Det skulle gerne være stik til alle 4 rum , så tror ikke der skal trækkes el.. 

Nu erspørgsmålet så bare om sådan et projekt kan lade sig gøre når vi bor til leje?? Det skal siges at vi bor i privat udlejning og har gjort det er sidste 6 år... samarbejde med udlejer er fint og han er normalt meget large.. er der noget der hedder råderet i den her forbindelse også mht privat udlejning?

Og kan nogen give et bud på hvad sådan et projekt ville koste? Pris med håndværkere og pris uden håndværkere? Og er der nogen krav når boligen er lejet? Vi er fuldt klar over at vi nok vil skulle finansiere hele projektet selv.. 

Håber nogen kan hjælpe.. 

Tak!!!

Jeg ville personligt ikke smide så mange penge i en lejebolig, med mindre det er lejet med forkøbsret og i ER godkendt af banken til køb. Spar hellere de penge op, der kommer nok udgifter den dag i vil købe noget 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Abracadabra

I må have en murer og en tømrer ude og give et overslag. Jeg har nok svært ved at se, at en så omfattende ombygning kan laves for under 50.000 - og formentlig noget mere. Er I parat til at smide 75.000 ud af vinduet? Eller kunne de penge være starten på en udbetaling til en ejerbolig?

Anmeld Citér

23. januar 2017

Rockertand

olia skriver:

Har virkelig ingen idé.. tænker at det nok er over 15.000-20.000 i materialer i hvert fald.. ?? Men kan slet ikke vurdere sådan noget. Og så er der sikkert stor forskel på om man selv kan lave det eller der skal hyres håndværkere  

Ok, skulle bare vide, om I var urealistiske - og det er I desværre. 

Jeg har renoveret flere huse, bygget til og bygget nyt - og med håndværkere kan I sagtens risikere 6 cifre.

Sidste gang jeg lavede en ny 1. sal, hvor der "bare lige" skulle isoleres, sættes gipsvægge osv. lød regningen på 165.000 kr fra tømreren, derudover VVS-mand og elektriker og maler. Dette er i Jylland, regningerne på Sjælland er noget større (ved ikke, hvor du bor).

Det er selvfølgelig helt umuligt at vurdere jeres projekt, men det er gratis at indhente tilbud, vær dog opmærksom på, at selvom der foreligger tilbud, bliver det næsten altid lidt dyrere.

Held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

24. januar 2017

olia

Rockertand skriver:

Ok, skulle bare vide, om I var urealistiske - og det er I desværre. 

Jeg har renoveret flere huse, bygget til og bygget nyt - og med håndværkere kan I sagtens risikere 6 cifre.

Sidste gang jeg lavede en ny 1. sal, hvor der "bare lige" skulle isoleres, sættes gipsvægge osv. lød regningen på 165.000 kr fra tømreren, derudover VVS-mand og elektriker og maler. Dette er i Jylland, regningerne på Sjælland er noget større (ved ikke, hvor du bor).

Det er selvfølgelig helt umuligt at vurdere jeres projekt, men det er gratis at indhente tilbud, vær dog opmærksom på, at selvom der foreligger tilbud, bliver det næsten altid lidt dyrere.

Held og lykke med projektet.

Okay tak for råd! Ja det er nok altid meget dyrere end man tror.. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

MM00

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe. Min kæreste og jeg bor til leje i et hus som vi desværre nok aldrig (i hvert fald ikke inde for nærmeste fremtid) vil få råd til at købe.. Vi er dog rigtig glade for at bo her og ser også en fremtid her. Men det vil kræve en ombygning af 1 salen som lige nu rummer 2 store rum og et badeværelse. Vi kunne godt tænke os at lave det om til 4 værelses, hvilket vil kræve opsætning af 3 skillevægge (tænker gipsvægge) nedrivning af en lille mur (gennem en slags gang) og undsætning af 2 døre.. Det skulle gerne være stik til alle 4 rum , så tror ikke der skal trækkes el.. 

Nu erspørgsmålet så bare om sådan et projekt kan lade sig gøre når vi bor til leje?? Det skal siges at vi bor i privat udlejning og har gjort det er sidste 6 år... samarbejde med udlejer er fint og han er normalt meget large.. er der noget der hedder råderet i den her forbindelse også mht privat udlejning?

Og kan nogen give et bud på hvad sådan et projekt ville koste? Pris med håndværkere og pris uden håndværkere? Og er der nogen krav når boligen er lejet? Vi er fuldt klar over at vi nok vil skulle finansiere hele projektet selv.. 

Håber nogen kan hjælpe.. 

Tak!!!

Jeg har læst lidt af det de andre skriver og det du selv har skrevet.

Jeg tænker først at jeg ikke ville bruge penge at få lavet så stor en ting i et lejet et hus også er der også alt det praktiske med radiator og stik.

Jeg kan se i har 4 børn og jeg tænker det nok er fordi de skal have hver deres værelse. Nu ved jeg ikke hvor gammel de er. Men en løsning kunne måske være en rumdeler på hver værelse så man deler rummet op i to med den. Så har de hver deres halv del. I kunne sætte en plade på bagsiden så der lukket. Man kan få de helt store rumdeler ligesom den her  http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/70301537/

Bagepladen kan være en tynd plade man sætte fast med små søm. Den kan males eller sættes tapet på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.