ombygning i lejebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.906 visninger
15 svar
11 synes godt om
23. januar 2017

olia

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe. Min kæreste og jeg bor til leje i et hus som vi desværre nok aldrig (i hvert fald ikke inde for nærmeste fremtid) vil få råd til at købe.. Vi er dog rigtig glade for at bo her og ser også en fremtid her. Men det vil kræve en ombygning af 1 salen som lige nu rummer 2 store rum og et badeværelse. Vi kunne godt tænke os at lave det om til 4 værelses, hvilket vil kræve opsætning af 3 skillevægge (tænker gipsvægge) nedrivning af en lille mur (gennem en slags gang) og undsætning af 2 døre.. Det skulle gerne være stik til alle 4 rum , så tror ikke der skal trækkes el.. 

Nu erspørgsmålet så bare om sådan et projekt kan lade sig gøre når vi bor til leje?? Det skal siges at vi bor i privat udlejning og har gjort det er sidste 6 år... samarbejde med udlejer er fint og han er normalt meget large.. er der noget der hedder råderet i den her forbindelse også mht privat udlejning?

Og kan nogen give et bud på hvad sådan et projekt ville koste? Pris med håndværkere og pris uden håndværkere? Og er der nogen krav når boligen er lejet? Vi er fuldt klar over at vi nok vil skulle finansiere hele projektet selv.. 

Håber nogen kan hjælpe.. 

Tak!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2017

HPH

olia skriver:

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe. Min kæreste og jeg bor til leje i et hus som vi desværre nok aldrig (i hvert fald ikke inde for nærmeste fremtid) vil få råd til at købe.. Vi er dog rigtig glade for at bo her og ser også en fremtid her. Men det vil kræve en ombygning af 1 salen som lige nu rummer 2 store rum og et badeværelse. Vi kunne godt tænke os at lave det om til 4 værelses, hvilket vil kræve opsætning af 3 skillevægge (tænker gipsvægge) nedrivning af en lille mur (gennem en slags gang) og undsætning af 2 døre.. Det skulle gerne være stik til alle 4 rum , så tror ikke der skal trækkes el.. 

Nu erspørgsmålet så bare om sådan et projekt kan lade sig gøre når vi bor til leje?? Det skal siges at vi bor i privat udlejning og har gjort det er sidste 6 år... samarbejde med udlejer er fint og han er normalt meget large.. er der noget der hedder råderet i den her forbindelse også mht privat udlejning?

Og kan nogen give et bud på hvad sådan et projekt ville koste? Pris med håndværkere og pris uden håndværkere? Og er der nogen krav når boligen er lejet? Vi er fuldt klar over at vi nok vil skulle finansiere hele projektet selv.. 

Håber nogen kan hjælpe.. 

Tak!!!

Ja i skal formentlig selv betale.

og i skal have udlejers accept.

Anmeld Citér

23. januar 2017

Liv_86

Man må godt lave simple forbedringer, om det går under ved jeg ikke. Det mener jeg ikke det gør da det lyder ret omfattende. 

Men I skal have udlejer accept (på skrift) og så skal I selv betale. Hvad det koster ved jeg heller ikke. 

Så start med at skrive til udlejer om I kan få lov til det. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Troldemommi

I skal lige tænke på radiatorer, dem skal der nok nogle ekstra op af, så rummene kan blive varmet op. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vær meget opmærksom i forhandlingen mellem udlejer og jer. Vær fx meget opmærksom på at I ikke skal fraflytte lejligheden som I overtog den. Altså genskabe rummene osv. Alt skal I have på skift med med præcise specifikationer. 

I skal også være meget enige om hvad der gøres af jer selv og fagfolk i forhold til hvad der dækker forsikringsmæssigt osv. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker i helt sikkert skal have en advokat med indeover, når i forhandler med udlejer - ihvertfald til at kigge den endelige aftale igennem, så i ikke ender med problemer.

Men snak da med udlejer om hvor vidt han overhovedet ville give lov til sådan en ombygning - hvis svaret er nej - så er i jo ligesom ovre det.

Ellers så få fat i en tømrer, der kan komme og give et tilbud - han kan sikkert også råde jer omkring andre ting i skal tænke på - der nok regler omkring radiatorer og el, som muligvis skal opfyldes - tænker hvis det skal laves i en udlejningsejendom skal det nok opfylde reglerne - det vil sikkert være et krav fra udlejer.

Prisen afhænger jo nok af hvor opfattende arbejdet er - selvom ting lyder nemt - kan der sagtens ligge mere arbejde i det end man lige tror.

held og lykke med det

Anmeld Citér

23. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Selvom der er stik er der nogle regler om hvor mange stik der skal være i hvert rum så selvom der er stik skal der muligvis laves flere hvis i bygger rum. Vi fik en k2 da vi solgte vores hus fordi der manglede stik og vi istedet havde dobbeltstik. Så sådan noget skal i være obs på. 

Men hør en håndværker om en pris og snak med udlejer. 

Men med så lave renter der er forstår jeg næsten ikke i ikke kan købe men godt leje det, så det er værd at undersøge hvis i vil. 

Anmeld Citér

23. januar 2017

Rockertand

olia skriver:

Hej alle,

Håber nogen kan hjælpe.. 

Tak!!!

Hvilket prisleje tror I selv, der er tale om?

Anmeld Citér

23. januar 2017

olia

Mariehøne123 skriver:

Selvom der er stik er der nogle regler om hvor mange stik der skal være i hvert rum så selvom der er stik skal der muligvis laves flere hvis i bygger rum. Vi fik en k2 da vi solgte vores hus fordi der manglede stik og vi istedet havde dobbeltstik. Så sådan noget skal i være obs på. 

Men hør en håndværker om en pris og snak med udlejer. 

Men med så lave renter der er forstår jeg næsten ikke i ikke kan købe men godt leje det, så det er værd at undersøge hvis i vil. 

Ja det er selvfølgelig rigtigt.. Det skal vi nok lige skrive os bag øret.. huset er i 2015 vurderet til en pris mellem 2,2-2,5 mio.. og det blot nok for dyrt for os at afbetale på  vi har ikke forhørt os med banken endnu.. desuden har vi 4 børn.. så der skal et stort rådighedsbeløb til.. så tror det kan blive svært at købe..

Anmeld Citér

23. januar 2017

olia

Rockertand skriver:

Hvilket prisleje tror I selv, der er tale om?

Har virkelig ingen idé.. tænker at det nok er over 15.000-20.000 i materialer i hvert fald.. ?? Men kan slet ikke vurdere sådan noget. Og så er der sikkert stor forskel på om man selv kan lave det eller der skal hyres håndværkere  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.