Babys kommende navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2017

Mortilah

Benedikte85 skriver:

Tak! 

Ift. "langt mere karakter" Hvordan synes det at der kommer til udtryk?

Når jeg hører navnet forbinder jeg det med en der er klog, stærk, selvstændig, godt uddannet, troværdig.. det er jo sådan set et godt udgangspunkt. (Jeg kan ikke lige se en baby for mig:-) ) men pyt da med det.. i den periode har man jo oftest kælenavne også:-)

Det er ikke pussenusset og jeg kan nok bare godt lide når navne lyder "voksne".. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Benedikte85

Pianisten skriver:

Det er ikke navne jeg selv ville vælge, men jeg er absolut fan alligevel - især af kombinationen. Det er jo en god række af dejlige, gammeldags navne, og som en anden også skrev, så er det virkelig forfriskende at se, nu hvor alle hedder Noah og Silas og what not Men om vi kan lide det eller ej, er jo ligegyldigt, hvis I er tilfredse 

Vi venter os også en dreng, og er helt ude i hampen med sammensætningen af navne. Vi kan egentlig godt lide de samme typer af fornavne, men selve sammensætningen føles nærmest umulig at finde frem til  Mest fordi vi begge har efternavne der slutter på -sen, og da mit er ret specielt, ville jeg jo gerne at vores barn skulle have det som efternavn, men min kæreste vil gerne give noget fra ham, og han har kun sit efternavn at bidrage med. Og vi kan i min optik absolut ikke slå dem sammen, fordi to -sen navne lige efter hinanden lyder mærkeligt! 

Heldigvis har vi 4 måneder at løbe på endnu... 

Hvilke type af de gode, gammeldags, danske/nordiske fornavne er I til? 

For mit vedkommende har det hele tiden ligget fast, at Helge skal være én del af navnet - når det desværre ikke ku blive som fornavn, så måtte man vælge et a det navn i samme kategori. 

Hvilke andre navne vil du mene passer godt til Helge - hvis ikke vi havde valgt Thorvald?

Anmeld Citér

22. januar 2017

Benedikte85

Mortilah skriver:

Når jeg hører navnet forbinder jeg det med en der er klog, stærk, selvstændig, godt uddannet, troværdig.. det er jo sådan set et godt udgangspunkt. (Jeg kan ikke lige se en baby for mig:-) ) men pyt da med det.. i den periode har man jo oftest kælenavne også:-)

Det er ikke pussenusset og jeg kan nok bare godt lide når navne lyder "voksne".. 

Sikke fine karaktertræk du nævner. Det kan man da kun blive glad for at høre. 

Det er sjovt det her med navne og hvordan vi forældre - og snart kommende forældre kan få vidt forskellige associationer til navne. Nogle tænker gammel bedstefar eller oldefar fra 18-1900 tallet når de hører navnet Thorvald og Helge. Andre tænker måske også det er et meget gammelt navn, men forbinder de ned noget positivt. At navnet fx ikke er så "popsmart" og børnehave-populært. 

Måske har denne artikel en vis pointe: 

voresborn.dk/babynavne/det-fortaeller-dit-barns-navn-om-dig 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Benedikte85

Muhmi skriver:

Bryder mig ikke om Thorvald

Hvad med Thorbjørn? Eller Theodor? Eller bare, Thor? Thor vil han jo højst sandsynligt blive kaldt alligevel.. Kan godt forstå I synes det er svært når I begge gerne vil have gamle, men stadig flotte navne

Nu tror jeg ikke at han højt sandsynligt bliver kaldt "Thor". Men hvis dette skulle ske vil jeg/vi meget insisterede frabede os det. 

Der er - mener jeg langt mellem Thor og Thorvald. Selvom de første 4 bogstaver i navnet er identiske er navnene i hver deres kategori. 

Udtalen af Thorvald kan man ha delte meninger om. Jeg ligger trykket på (Tår-vald) og ikke (Tor-vald).

Tænk blot på Thorvald Stauning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.