Babys kommende navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2017

*Toffee*

Jeg synes det er gode og stærke navne! 

Og hvor er det forfriskende at se noget andet end tuttenutteprinseogprinsessederskalværeheltunikkenavne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Beti89

Benedikte85 skriver:

Om lidt over to måneder kommer vores førstefødte dreng til verden. Det her med at vælge navne til baby især inden han er kommet ud, er blevet vigtigt for mig desto længere jeg er i min graviditet og tættere jeg er på min termin. Efter  kompromis med kæresten så er babys navn(ne) med stor sandsynlighed på plads:

Thorvald Helge Littau Mogensen 

"Helge" er opkaldt og til ære for min kære morfar. Ville egentlig meget gerne ha haft det som første navn og det primære kaldenavn, men nej, det ville kæreste ikke gå med til. 

Hvad tænker/synes I om fornavn samt mellemnavnet? Og hvad skal jeres kommende barn hedde?

Må indrømme at navnene heller ikke lige er min stil, men hvis i kan lide dem ska i da bare gøre det  synes dog også desværre det virker lidt for langt og rodet, jeg ville nok fjerne et af dem 

Anmeld Citér

21. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg bryder mig heller ikke om det, men hvis I er vilde med det, så er det jo det rigtige navn!

Anmeld Citér

21. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Benedikte85 skriver:

Om lidt over to måneder kommer vores førstefødte dreng til verden. Det her med at vælge navne til baby især inden han er kommet ud, er blevet vigtigt for mig desto længere jeg er i min graviditet og tættere jeg er på min termin. Efter  kompromis med kæresten så er babys navn(ne) med stor sandsynlighed på plads:

Thorvald Helge Littau Mogensen 

"Helge" er opkaldt og til ære for min kære morfar. Ville egentlig meget gerne ha haft det som første navn og det primære kaldenavn, men nej, det ville kæreste ikke gå med til. 

Hvad tænker/synes I om fornavn samt mellemnavnet? Og hvad skal jeres kommende barn hedde?

Jeg syntes det er et flot navn.

Men syntes Thorvald virker som et meget hårdt navn som fornavn. Hvor Helge virker blødere.

Jeg er vild med ideen om gamle navne. Vores enge egne børn har et nyt navn og et gammelt efter mine bedsteforældre.

Hvis i føler de navne er rigtige for jer. Så er det da 100% det jeres kommende søn skal hedde.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Soonmom

Jeg synes det er grimt 

Og lige en side note,  lad være med at ligge jer fast på et navn inden i har set ham.  Vi havde sagt det ser blev en Arthur eller Valdemar og det lignede bare overhovedet ikke så det blev Anton, et navn der slet ikke havde været på tale  

Anmeld Citér

21. januar 2017

Aristocats

Jeg bryder mig heller ikke om det, men hvis I er vilde med det, så er det jo det rigtige navn!

Præcis. Hvad andre mennesker synes om det gør vel ikke navnet mindre rigtigt for jer, hvis det er det navn i kan lide. Så hvis det er et fint navn i jeres øjne, jamen så forbliver det da sådan. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Pianisten

Det er ikke navne jeg selv ville vælge, men jeg er absolut fan alligevel - især af kombinationen. Det er jo en god række af dejlige, gammeldags navne, og som en anden også skrev, så er det virkelig forfriskende at se, nu hvor alle hedder Noah og Silas og what not Men om vi kan lide det eller ej, er jo ligegyldigt, hvis I er tilfredse 

Vi venter os også en dreng, og er helt ude i hampen med sammensætningen af navne. Vi kan egentlig godt lide de samme typer af fornavne, men selve sammensætningen føles nærmest umulig at finde frem til  Mest fordi vi begge har efternavne der slutter på -sen, og da mit er ret specielt, ville jeg jo gerne at vores barn skulle have det som efternavn, men min kæreste vil gerne give noget fra ham, og han har kun sit efternavn at bidrage med. Og vi kan i min optik absolut ikke slå dem sammen, fordi to -sen navne lige efter hinanden lyder mærkeligt! 

Heldigvis har vi 4 måneder at løbe på endnu... 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Mortilah

Jeg synes det er fint. Det er et navn med langt mere karakter end mange af de navne der er oppe pt.  

Anmeld Citér

21. januar 2017

Benedikte85

hannetheis skriver:

Jeg syntes det er et flot navn.

Men syntes Thorvald virker som et meget hårdt navn som fornavn. Hvor Helge virker blødere.

Jeg er vild med ideen om gamle navne. Vores enge egne børn har et nyt navn og et gammelt efter mine bedsteforældre.

Hvis i føler de navne er rigtige for jer. Så er det da 100% det jeres kommende søn skal hedde.

Jeg ville også allehelst ha foretrukket Helge (min højtelskede morfars navn) til selve fornavnet. 

MEN det var kæresten desværre ikke meget for 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Benedikte85

Mortilah skriver:

Jeg synes det er fint. Det er et navn med langt mere karakter end mange af de navne der er oppe pt.  

Tak! 

Ift. "langt mere karakter" Hvordan synes det at der kommer til udtryk?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.