Søge aktindsigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2017

Anonym trådstarter

Min ekskæreste og jeg har fælles forældre myndighed, og han har on/off samvær med barnet (et par timer om måneden). Han er lidt en skidt fyr der nogen gange er inde og sidde/ på afvænning osv. Problemet er bare at jeg aldrig ved hvornår og hvorfor, og hvis jeg spørger ham får jeg aldrig sandheden af vide. Jeg ved ikke hvad hans adresse er osv. 

Er det muligt at få alle sådan nogle ting af vide på en måde? For man kan ikke snakke med ham, han er lystløgner.. Håber nogle har forstand på det her område? 

Det skal lige siges at han aldrig er alene med barnet.. 

Er før blev rådet til at tilbageholde barnet, så han søger om samvær og alle de her ting bliver taget op men han har ikke interesse i noget fast (eller statsforvaltningen overhovedet) så synes bare heller ikke rigtig at det er en holdbar løsning i længden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2017

Anonym

Du vil ikke via aktindsigt få lov eller mulighed for at læse omkring ham, det er personfølsomme oplysninger.... Som ikke må gives selvom du er barnets mor...

Der er desværre ikke meget at gøre mht han gøren og laden, når han ikke selv vil sige hvad og hvorfor.. 

Mht samvær skal der usædvanlig meget til at få nægtet samvær... Og i bund og grund kan han jeg godt være en god far når han har barnet, tiltrods for det han har lavet 

Anmeld Citér

20. januar 2017

alenemor42

Jeg ville tage det i statsamtet så der kan komme noget på papir så dit barn kan få noget stabilt samvær. Så må du jo se om han kan tage ansvar, jeg ville nævne problematikken omkring hvor ustabilt det er at du ikke ved hvornår han kan have samvær eller når han er på afvænning osv.

Det lyder bestemt ikke sundt og optimalt for jeres barn. Hvis han er på afvænning ind imellem så må han være påvirket når han ser jeres barn ??

Anmeld Citér

20. januar 2017

Xolia

Anonym skriver:

Min ekskæreste og jeg har fælles forældre myndighed, og han har on/off samvær med barnet (et par timer om måneden). Han er lidt en skidt fyr der nogen gange er inde og sidde/ på afvænning osv. Problemet er bare at jeg aldrig ved hvornår og hvorfor, og hvis jeg spørger ham får jeg aldrig sandheden af vide. Jeg ved ikke hvad hans adresse er osv. 

Er det muligt at få alle sådan nogle ting af vide på en måde? For man kan ikke snakke med ham, han er lystløgner.. Håber nogle har forstand på det her område? 

Er før blev rådet til at tilbageholde barnet, så han søger om samvær og alle de her ting bliver taget op men han har ikke interesse i noget fast (eller statsforvaltningen overhovedet) så synes bare heller ikke rigtig at det er en holdbar løsning i længden 

Du kan betale dig fra hans adresse på folkeregistret hvis du kender fulde navn og en tidligere adresse. Dette et lille beløb (for ca.4 år siden var det Max 52kr)

De vil dog afvise dig hvis han har navne og adressebeskyttelse og så vil du heller ikke få oplysningerne ved en samværssag. 

Alt andet har du ikke ret til at vide da du ikke er part i sagen. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke, hvorfor du vil vide det?

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg ville tage det i statsamtet så der kan komme noget på papir så dit barn kan få noget stabilt samvær. Så må du jo se om han kan tage ansvar, jeg ville nævne problematikken omkring hvor ustabilt det er at du ikke ved hvornår han kan have samvær eller når han er på afvænning osv.

Det lyder bestemt ikke sundt og optimalt for jeres barn. Hvis han er på afvænning ind imellem så må han være påvirket når han ser jeres barn ??

Har forsøgt fastsættelse af samvær 1 gang, men han mødte ikke op så vil ikke forsøge den vej. Statsforvaltningen har ikke været til den store hjælp, udover at han ikke har ret til samvær uden samværsaftale, og at jeg gerne må tilbageholde hende. 

Han ville aldrig selv indrømme misbrug, det er kun hvad jeg ved fra dengang vi var sammen for 5 år tilbage (dagligt hashmisbrug) og så generelle rygter.. Barnet bliver altid afleveret ved familie og er på den måde tryg ved at de ikke er alene. Men ville selvfølgelig ikke aflevere hvis jeg ikke mente han var i stand til at tage sig ag hende de par timer. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg forstår ikke, hvorfor du vil vide det?

Vil du ikke gerne vide hvem du afleverer dit barn til, bare sådan generelt? Der ligger jo også mange ting bag, som ikke er beskrevet i tråden.. Men synes f.eks. At. Det er dybt frustrerende at der går en måned uden kontakt - jeg får af vide at han sidder inde, men han vil ikke sige hvorfor/lyver. Synes ikke det er særlig holdbart når det nu er barnets far.. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Vil du ikke gerne vide hvem du afleverer dit barn til, bare sådan generelt? Der ligger jo også mange ting bag, som ikke er beskrevet i tråden.. Men synes f.eks. At. Det er dybt frustrerende at der går en måned uden kontakt - jeg får af vide at han sidder inde, men han vil ikke sige hvorfor/lyver. Synes ikke det er særlig holdbart når det nu er barnets far.. 

Jeg går ud fra, at du kender manden eftersom I har et barn sammen?

Du har ikke krav på de oplysninger - du skal koncentere dig om at overholde din del af den aftale, der er fastsat af Statsforvaltningen, derudover er det dit job at berette om misligholdte aftaler og bekymringer om dit barns trivsel, således at fagfolk kan vurdere, om det er barnets tarv, at der er (så meget eller i det hele taget) kontakt til faderen.

Alt andet skal du ikke spilde energi på  

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg går ud fra, at du kender manden eftersom I har et barn sammen?

Du har ikke krav på de oplysninger - du skal koncentere dig om at overholde din del af den aftale, der er fastsat af Statsforvaltningen, derudover er det dit job at berette om misligholdte aftaler og bekymringer om dit barns trivsel, således at fagfolk kan vurdere, om det er barnets tarv, at der er (så meget eller i det hele taget) kontakt til faderen.

Alt andet skal du ikke spilde energi på  

Vi har ikke været sammen i 5 år, så synes jeg ikke at man "kender" hinanden mere. Problemet er mere at der ikke ligger nogen samværsaftale ved statsforvaltningen. Vi har en indbyrdes aftale, og hvis jeg skulle ringe til dem hver gang han bryder den kunne jeg ikke lave andet.. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

Vi har ikke været sammen i 5 år, så synes jeg ikke at man "kender" hinanden mere. Problemet er mere at der ikke ligger nogen samværsaftale ved statsforvaltningen. Vi har en indbyrdes aftale, og hvis jeg skulle ringe til dem hver gang han bryder den kunne jeg ikke lave andet.. 

Tror at det bedste er at gå gennem statsforvaltningen - alt andet giver ingen mening. Du kan sågar ende med selv at blive den det skal granskes, hvis du laver alt for meget ramaskrig, og din X selv går til statsforvaltningen. Du skal først og fremmest tænke på barnet - statsforvaltningen er til for at hjælpe i sådanne situationer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.