Barn tager ble af om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2017

sost

Anonym skriver:

Bleen omvendt på  

Desværre. Han river dem i stykker og ellers bare krænger dem ned om numsen. Afhængig af om det er alm. ble eller bukseble. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Førstegangsmor-88

sost skriver:

Ja, det har han. Han er kun 2 1/2 og kan måske få ham renlig om dagen til sommer, men forventer slet ikke at han er renlig om natten. 

Men tisser han om natten i sengen ? For måske er det bare hans måde at sige på han gerne vil af med bleen. 2,5 år er et rimeligt normalt tidspunkt at få bleen af på..

Anmeld Citér

21. januar 2017

sost

Førstegangsmor-88 skriver:

Men tisser han om natten i sengen ? For måske er det bare hans måde at sige på han gerne vil af med bleen. 2,5 år er et rimeligt normalt tidspunkt at få bleen af på..

2 1/2 år er da ikke normalt at være blefri om natten og da slet ikke som dreng. Hvis han ikke tissede eller havde afføring om natten var det jo intet problem. Det er da dejligt at du må have haft børn der har været blefri i den alder. Men det er altså ikke normalt at vuggestue børn er blefri i den alder. De fleste plejer jo at blive blefri lige omkring børnehavestart og så går der yderligere en del rum tid før det sker om natten. Deres blære samt hormoner skal jo lige udvikles først. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Lunae

Nu har jeg ikke læst de andre input, men kunne det være at han var klar til at få bleen af?

mine unger stoppede med ble om natten samtidig med, at de smed bleen om dagen. Min datter var 2,4 år og min søn var 2,9 år. 

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor bevidst han er omkring at gå på wcet, men det kunne da være en mulighed.

Anmeld Citér

21. januar 2017

sost

Lunae skriver:

Nu har jeg ikke læst de andre input, men kunne det være at han var klar til at få bleen af?

mine unger stoppede med ble om natten samtidig med, at de smed bleen om dagen. Min datter var 2,4 år og min søn var 2,9 år. 

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor bevidst han er omkring at gå på wcet, men det kunne da være en mulighed.

Det tror jeg desværre ikke han er klar til. Han vil gerne sidde på toilettet engang imellem i løbet af dagen. Men der er aldrig kommet noget. Han reagerer ikke på hverken urin eller afføring i bleen. Engang imellem kan han sige at der er lort i bleen. Men det er sjældent. Hans bleer er meget våde om morgenen. Og de gange vi har fundet ham om natten uden ble har det som oftest været urin og afføring over det hele. Jeg vil regne med at han er klar til sommer med at smide bleen om dagen, men ikke om natten. Men ellers tak for input. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Førstegangsmor-88

sost skriver:

2 1/2 år er da ikke normalt at være blefri om natten og da slet ikke som dreng. Hvis han ikke tissede eller havde afføring om natten var det jo intet problem. Det er da dejligt at du må have haft børn der har været blefri i den alder. Men det er altså ikke normalt at vuggestue børn er blefri i den alder. De fleste plejer jo at blive blefri lige omkring børnehavestart og så går der yderligere en del rum tid før det sker om natten. Deres blære samt hormoner skal jo lige udvikles først. 

Nu arbejder jeg i en vuggestue så ved en del om det emne. Jo det kan være rimeligt normalt at de er blefrie så tidligt også om natten.. Nu spurgte jeg også bare om det måske kunne være det..

Deres blære er udviklet i den alder. Faktisk er Danmark et af de lande hvor børn er længst om at smide bleen.. I mange lande gør de det allerede ved 1-1,5 års alderen..

Anmeld Citér

22. januar 2017

sost

Førstegangsmor-88 skriver:

Nu arbejder jeg i en vuggestue så ved en del om det emne. Jo det kan være rimeligt normalt at de er blefrie så tidligt også om natten.. Nu spurgte jeg også bare om det måske kunne være det..

Deres blære er udviklet i den alder. Faktisk er Danmark et af de lande hvor børn er længst om at smide bleen.. I mange lande gør de det allerede ved 1-1,5 års alderen..

Så du mener at en dreng på 2 1/2 der tisser og laver lort om natten er parat til at smide bleen fordi han tager den af, bare fordi han er 2 1/2. Jeg vil gerne se dokumentation på at deres blære samt hormon er udviklet når de er i den alder. Husk at p-værdien skal være under 0,05 før det er signifikant. At det er sådan i din vuggestue du arbejder i kan du ikke bruge som landsdækkende. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther
sost skriver:

Så du mener at en dreng på 2 1/2 der tisser og laver lort om natten er parat til at smide bleen fordi han tager den af, bare fordi han er 2 1/2. Jeg vil gerne se dokumentation på at deres blære samt hormon er udviklet når de er i den alder. Husk at p-værdien skal være under 0,05 før det er signifikant. At det er sådan i din vuggestue du arbejder i kan du ikke bruge som landsdækkende. 

Prøv lige at læs hendes indlæg igen - hun spurgte bare, om det kunne være en mulighed. Og konstaterede at det jo kunne være, da der er mange, der er (kan blive) blefri i den alder. Jeg er sikker på, at det ikke var hverken et angreb eller en hentydning til, at du ikke gør det godt nok - men derimod bare et objektivt input. :-)

Anmeld Citér

22. januar 2017

sost

PUHK skriver:

Prøv lige at læs hendes indlæg igen - hun spurgte bare, om det kunne være en mulighed. Og konstaterede at det jo kunne være, da der er mange, der er (kan blive) blefri i den alder. Jeg er sikker på, at det ikke var hverken et angreb eller en hentydning til, at du ikke gør det godt nok - men derimod bare et objektivt input. :-)

Når man skriver at det er rimeligt normalt at børn er ble fri om natten når de er 1-1 1/2 år så må man vel også have noget evidens at hænge det op på. Dernæst har hun flere gange skrevet at det kam være tegn på at han er parat. Men hvis han ikke tissede eller lavede lort om natten ville der jo intet problem være. Og jeg mener ikke at børn der laver lort og tisser om natten er parat til at smide bleen. Så jeg forstår ikke behovet for at blive ved at påpege hvad der er normalt. Jeg beder blot om evidens for det hun mener er normalt. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Abracadabra

Kunne han have børneorm, som klør? Så han tager bleen af for at klø?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.