Fuldstændig ulidelige mens smerter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg var i behandling i dk og bor nu i USA, så jeg skal nogle andre veje. Jeg blev ikke gravid under behandlingen, men efter mit 2 barn, har jeg fået konstateret bagudvendt livmoder, jeg ved ikke om det skulle have noget at sige, Finder det bare mærkeligt at min livmoder bare har "vendt sig" fik aks i uge 29. 

Jeg har tid i næste uge ved gyn, håber det gør mig klogere 

Ok. Det er ikke sikkert de har opdaget det under behandling og særligt ikke hvis du ikke har haft gener af det dengang. 

Min livmoder vender også bagud, men har aldrig fået at vide at det skulle have noget som helst at sige ud over at kvindekroppen er forskellig men hvis den ikke tidligere har vendt bagud ville jeg da lige spørge ind til det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2017

C85

tarkoflen skriver:

Det der lyder præcis som da jeg havde cyster der sprang! Jeg lå i fosterstilling i ca 2 timer og kunne ikke bevæge mig. Det aftog stille og roligt. Hvis det er cyster, så kan jeg berolige dig med at veer er noget ganske andet! Ja de gør ondt, men du ved der kommer noget fantastisk ud af det og de gør ondt på en HELT anden måde. Så opgiv ikke af den grund

Jeg har også overvejet, om det kunne være det, da jeg søgt på lidt forskelligt og læst, at det også skulle være meget smertefuldt. Jeg blev scannet 2 dage efter ifm at jeg skulle være opstartet IVF, burde man ikke kunne se sådan noget der?? Jeg har været igennem 4 iui forsøg og er jo der blevet scannet et hav af gange, men har aldrig fået at vide, at jeg havde cyster. Men det kan måske komme og gå..?  Og tak, jeg holder også modet oppe og tænker, at man ved en fødsel jo ved, at et barn skal ud. Det er bare frustrerende, at have så mange smerter og ikke vide, hvad det er der sker. Kan man gøre noget ved det, hvis det er cyster?

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har pco så cyster og udebleven ægløsning er hverdags kost, jeg vender tilbage når jeg er blevet klogere hos gyn  

Anmeld Citér

19. januar 2017

tarkoflen

C85 skriver:

Jeg har også overvejet, om det kunne være det, da jeg søgt på lidt forskelligt og læst, at det også skulle være meget smertefuldt. Jeg blev scannet 2 dage efter ifm at jeg skulle være opstartet IVF, burde man ikke kunne se sådan noget der?? Jeg har været igennem 4 iui forsøg og er jo der blevet scannet et hav af gange, men har aldrig fået at vide, at jeg havde cyster. Men det kan måske komme og gå..?  Og tak, jeg holder også modet oppe og tænker, at man ved en fødsel jo ved, at et barn skal ud. Det er bare frustrerende, at have så mange smerter og ikke vide, hvad det er der sker. Kan man gøre noget ved det, hvis det er cyster?

Jeg tror faktisk ikke de kan se cysterne når først de er sprunget. Nogle af mine er kommet ret hurtigt især da jeg fik hormoner. Jeg ved ikke hvordan de skanner ved iui, jeg har kun været igennem ivf og icsi, så om de burde have set det ved jeg ikke. 

Mener faktisk ikke de havde set den første af mine der sprang, den kom efter ægoplægning. 

Man kan desværre ikke gøre noget ved cyster, men det er ikke alle der springer

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tror faktisk ikke de kan se cysterne når først de er sprunget. Nogle af mine er kommet ret hurtigt især da jeg fik hormoner. Jeg ved ikke hvordan de skanner ved iui, jeg har kun været igennem ivf og icsi, så om de burde have set det ved jeg ikke. 

Mener faktisk ikke de havde set den første af mine der sprang, den kom efter ægoplægning. 

Man kan desværre ikke gøre noget ved cyster, men det er ikke alle der springer

Passer nu ikke. Jeg er blevet opereret 6 gange for cyster og de gange de er sprunget selv, har lægerne kunne se vand i æggestokken eller lederen 

Anmeld Citér

20. januar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Passer nu ikke. Jeg er blevet opereret 6 gange for cyster og de gange de er sprunget selv, har lægerne kunne se vand i æggestokken eller lederen 

Nå så var det nok fordi jeg var i fertilitetsbehandling og havde fået lagt æg tilbage at jeg fik at vide at de enten ville springe eller gå i sig selv igen  

Der er i øvrigt mange endo patienter der danner cyster på æggestokkene, mærkeligt du ikke er undersøgt for endo når de har opereret dig alligevel. Det er jo den sikreste måde at diagnostisere endo på. 

Anmeld Citér

20. januar 2017

Anonym trådstarter

Nå så var det nok fordi jeg var i fertilitetsbehandling og havde fået lagt æg tilbage at jeg fik at vide at de enten ville springe eller gå i sig selv igen  

Der er i øvrigt mange endo patienter der danner cyster på æggestokkene, mærkeligt du ikke er undersøgt for endo når de har opereret dig alligevel. Det er jo den sikreste måde at diagnostisere endo på. 

Jeg har bare fået afvide at cysterne er pga pco  jeg tænker ikke jeg har endo, det ville være opdaget er jeg ret sikker på 

Anmeld Citér

20. januar 2017

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har bare fået afvide at cysterne er pga pco  jeg tænker ikke jeg har endo, det ville være opdaget er jeg ret sikker på 

Jeg kender kun lidt til pco, så aner ikke hvordan det opfører sig i forhold til cyster

jeg håber du finder frem til årsagen til dine pludselige smertefulde menstruationer, for det er ulideligt!

jeg har i mange år prøvet at trække hvornår jeg tog mine smertestillende indtil min endo læge sagde at når først smerten er slem så kan man ikke slå det ned med smertestillende, så overvej evt om du kan tage smertestillende i opløbet så det ikke når at gå helt amok

god bedring

Anmeld Citér

20. januar 2017

heaven

Endo?????

jeg ville insistere på at blive tjekket ordenligt, endo kan ikke nødvendigvis ses ved en gyn undersøgelse eller alm scanning... mange gange skal der en lille kikkertundersøgelse til, for at kunne diagnostisere det....

jannie - endoopereret 4 gange

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

heaven skriver:

Endo?????

jeg ville insistere på at blive tjekket ordenligt, endo kan ikke nødvendigvis ses ved en gyn undersøgelse eller alm scanning... mange gange skal der en lille kikkertundersøgelse til, for at kunne diagnostisere det....

jannie - endoopereret 4 gange

Tror ikke det er endo, jeg er blevet opereret flere gange for cyster og har været i fertilitets behandling, så jeg er rimmelig sikker på det ville være opdaget jeg har booket tid hos gyn og betaler for udredning, så nu må vi se hvad de kommer frem til herover

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.