Eksperthjælp: Mor er nøgen med sin teenagesøn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
5 svar
17 synes godt om
18. januar 2017

Vivi Hollænder

Hej alle jer..

Jeg har et spørgsmål sim jeg håber i vil svare på, da jeg er lidt i vildrede.
Er det ok at en mor bruger badeværelset samtidigt med hendes søn på 17 år. De er nøgne sammen, ser hinanden være i bad, klæder sig af og på sammen...
Lider jeg af forskrækkethed over dette og trænger jeg bare til at få udvidet min horisont lidt?.
Jeg tænker det må være underligt for dem begge, men ingen har lyst til at stoppe det.
Sønnen har ingen kæreste og har ikke haft seksuel debut.
Moderen er i et forhold..
Hvad mener I derude?

Vivis svar

Kære WW

Du beskriver en situation, som man ikke kan forholde sig til uden at kende personerne og deres forhold til nøgenhed nærmere.

Hvis det drejer sig om en familie, hvor nøgenhed betragtes som noget naturligt og afseksualiseret i den givne situation, behøver det ikke at være grænseoverskridende for hverken mor eller søn.

Tænk fx. på naturister, hvor mennesker i alle aldre færdes nøgne sammen uden, at det forbindes med sex.

Mange børn i præpuberteten og teenagere vil på et eller andet tidspunkt opleve grad af blufærdighed, som det er vigtigt at respektere. De begynder måske at dække sig til, når de har været i bad, låse badeværelsesdøren og vrænge på næsen, hvis de voksne er helt eller delvist afklædte. Som regel får de efter en periode igen et mere afslappet forhold til nøgenhed, hvis ellers det er normen i familien.

Vi ved ikke om den unge mand får eller har fået sin blufærdighed krænket, men han er 17 år og har forhåbentlig sin frie vilje til at undgå sin mors nøgenhed, hvis det føles forkert.

Hvis der er seksuelle undertoner i deres samvær, vil jeg mene, at moren overskrider sønnens grænser, men det kan vi som sagt ikke vide. 

Sandsynligvis vil det være vores eget forhold til nøgenhed, vi vurderer ud fra, men det er ikke nødvendigvis det samme som i den omtalte familie.

At han ikke har en kæreste eller har haft seksuel debut som 17-årig er ikke usædvanligt.

Kærlig hilsen

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hos os er badeværelset åben zone, og der er intet som helst underligt i, at mine sønner på 18 og 19 ser mig uden tøj på - eller omvendt. Vores datter på 23 kan også, når hun besøger os, vade splitternøgen gennem huset, uden at nogen løfter et øjenbryn, og hun kan sagtens gå i bad, mens min mand er på badeværelset. Det er slet ikke et issue; ikke noget, vi tænker spor over. 

Da ungerne var i begyndelsen af puberteten, havde de alle i forskellig grad en periode med blufærdighed, hvilket vi respekterede, men det gik over igen, og de er fuldstændigt afslappede omkring det nu. Vi ved, hvordan vi hver især ser ud uden tøj på, og det er omtrent lige så interessant eller uinteressant, som hvordan vi ser ud MED tøj. 

Havde en af ungerne/de unge fortsat en anden blufærdighedsgrænse, ville det blot være et spørgsmål om, at de låste døren til badeværelset - ingen af os kunne drømme om at problematisere det, i så fald. Jeg går ud fra, de blot er præget af vores eget afslappede forhold til nøgenhed, og det er fint - men det havde været lige så fint, hvis de var mere generte/blufærdige. 

Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg skulle føle mig forlegen over synet af mine børn nøgne - jeg har skiftet ble på dem, og de er jo stadig bare mine børn - og på samme måde har de jo set mig og min mand uden en trævl på kroppen igennem hele deres liv, så what's new? Er man derimod som forælder en mere blufærdig person, jamen så er ungerne vokset op med dét, og så falder det vel mest naturligt for alle parter, at man dækker sig lidt til. 

- og alle vores unger har haft kærester og sex, så det kommer den unge mand nu nok også til. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

tarkoflen

Profilbillede for tarkoflen
Nu med den lækreste lille baby :)

Jeg er også vokset op med at vi gik nøgne rundt og ser det ikke som et problem overhovedet. Hvis jeg er hos mine forældre og nogen af os skal i bad så går vi altså stadig rundt uden tøj på og jeg er 36  det sker selvfølgelig ikke hvis min kæreste er med, tror han ville synes det var pænt akavet at se mine forældre uden tøj på 

men jeg ser intet problematisk i det, hvis ikke der ligger seksuelle undertoner i deres forhold i øvrigt. 

Anmeld Citér

19. januar 2017

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Vi løber også alle nøgne rundt i huset fx efter bad... det er der nul problem i. Udenfor Danmark fx tyskland (og ofte ogsaa østrig) er fx pool wellness og sauna områder obligatorisk nøgenhed! Store som små, gamle unge. Alle nøgne og det er skønt! 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Krealir

11. juni 2017

Cenicienta740

tarkoflen skriver:

Jeg er også vokset op med at vi gik nøgne rundt og ser det ikke som et problem overhovedet. Hvis jeg er hos mine forældre og nogen af os skal i bad så går vi altså stadig rundt uden tøj på og jeg er 36  det sker selvfølgelig ikke hvis min kæreste er med, tror han ville synes det var pænt akavet at se mine forældre uden tøj på 

men jeg ser intet problematisk i det, hvis ikke der ligger seksuelle undertoner i deres forhold i øvrigt. 

>>> det sker selvfølgelig ikke hvis min kæreste er med, tror han ville synes det var pænt akavet at se mine forældre uden tøj på <<< *ROFL* xD

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.