Du er jo syg så der er jo en grund til at dit barn er afsted.
Men kender godt til den dårlige samvittighed - har den selv selv om jeg forleden regnede ud at de har fri 1/3 af året og kun er afsted max 30 timer de andre uger.
Så kunne jeg jo godt se at jeg egentligt ikke behøvede at have følelsen af at mine børn blev forsømt mhs til fri/ferie-.
Mine er så ikke specielt int i at være ude selv om de leger godt har venner osv så vil de bare gerne helst være hjemme og det farver jo det hele.
Men jeg skal arbejde og sådan er det bare , så nyder de til gengæld godt af at jeg kan gøre som jeg vil og det benytter vi i stor stil
Jeg snakkede på et tidspunkt med en pædagog i mine ungers inst om børn der aldrig fik fri lange dage osv selv om forældrene ikke arbejdede .
Der var meget om det i nyhederne om de børn og vi var enige om at det var synd for de børn ,men et eller andet sted er det jo værre hvis man er hjemme og mor /far ikke har overskuddet og man så er parkeret foran tvet med en pose matadormix.
Så sæt tingene op og se så om du ikke selv synes at alternativet ville være værre lige i jeres situation hvor du jo er syg og ikke har overskuddet.
(Og dit barn har jo ikke mega lange dage og aldrig fri /ferie så du gør det jo godt med de resurser du har)
Pak den dårlige samvittighed væk og benyt muligheden for at lade op og være der 100% når dit barn så er hjemme.
Anmeld
Citér