I institution når mor går hjemne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.965 visninger
17 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2017

Anonym trådstarter

Jer som sender jeres børn i dagpleje/børnehave selvom i går hjemme, har i også dårlig samvittighed? 

Mine to er afsted hver dag. Mandag-torsdag fra 8-15 og fredag fra 8-11.30

jeg har vildt dårlig samvittighed over at sende dem afsted når jeg går hjemme og tænker også om dagplejemor synes jeg er en "dårlig mor" fordi jeg gør det?

det skal dog tilføjes at de altid får fri på dagplejemors syge og fridage så de er aldrig i gæstedagpleje, og de holder gerne 8 ugers fastlagt ferie hvert år... 

grunden til jeg er hjemme er fordi jeg lider af leddegigt og for lavt stofskifte hvilket gør at jeg har brug for at kunne hvile mig i løbet af dagen og kunne gøre de huslige ting i mit eget tempo. Til gengæld er alt ordnet når ungerne kommer hjem og jeg har dermed 100% opmærksomhed på dem fordi alt andet er ordnet. 

Hvad tænker i? Er jeg en dårlig mor? Andre der gør det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jer som sender jeres børn i dagpleje/børnehave selvom i går hjemme, har i også dårlig samvittighed? 

jeg har vildt dårlig samvittighed over at sende dem afsted når jeg går hjemme og tænker også om dagplejemor synes jeg er en "dårlig mor" fordi jeg gør det?

det skal dog tilføjes at de altid får fri på dagplejemors syge og fridage så de er aldrig i gæstedagpleje, og de holder gerne 8 ugers fastlagt ferie hvert år... 

grunden til jeg er hjemme er fordi jeg lider af leddegigt og for lavt stofskifte hvilket gør at jeg har brug for at kunne hvile mig i løbet af dagen og kunne gøre de huslige ting i mit eget tempo. Til gengæld er alt ordnet når ungerne kommer hjem og jeg har dermed 100% opmærksomhed på dem fordi alt andet er ordnet. 

Jeg går hjemme de sidste uger af min barsel, begge mine børn er også afsted og har SÅ dårlig samvittighed. Keg sender dem dog kun afsted fra 9-14, og giver dem en del fridage 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Du går jo hjemme fordi du skal passe på dig selv ! Det skal du absolut ikke have dårlig samvittighed over. 

Det er hårdt at gå hjemme med 2 børn, jeg gør det selv, det vil jeg ikke anbefale medmindre man er frisk og rask, også for børnenes skyld.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Miti's mama

Min datter er afsted 8.30-14.30 hver dag selvom jeg er hjemme sygemeldt med bækkenløsning. Hun elsker sin dagpleje og at lege med alle de andre børn, så jeg har ikke dårlig samvittighed overhovedet. Hun får lov til at blive selv når jeg officielt går på barsel, det ville være syndt at holde hende hjemme, for hun vil ikke få ret meget stimulation.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Bb2015

Nej, du er ikke en dårlig mor! 

Du skal passe på dig selv og børn har også godt af at komme ud og være blandt andre børn. Jeg går ikke selv hjemme men jeg studerer så her i eksamensperioden sidder jeg jo hjemme og læser på livet løs og har det stadig skidt med at gå hjem igen efter at aflevere ham. Men jeg ved også at han elsker at være i dagpleje og snakker om sine venner i dagplejen når han ikke er der, så det er jo ikke fordi man gør dem ondt ved at sende dem af sted. Sørg du bare for at passe på dig selv 

Anmeld Citér

17. januar 2017

AogA

Hellere være afsted og hygge sig med nogle andre børn, og så have en frisk mor når man kommet hjem, end at være derhjemme med en mor der bliver træt og irriteret fordi hun ikke får ro til at passe på sig selv  Husk at der er en grund til at du er sygemeldt, så jeg synes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed 

Jeg har selv været hjemme med vores yngste de sidste 2 år, hvor jeg studerer ved siden af, men vores ældste på nu 4 år har været afsted i børnehave mange dage alligevel  Det giver ham noget andet at være derhenne og lege med nogle jævnaldrende børn end at være hjemme med mig og lillebror, og jeg har ikke haft dårlig samvittighed  Han er afsted fra 9-14 og holder fri hvis han beder om det 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Vivienne

Anonym skriver:

Pt. går jeg hjemme sygemeldt og sender mit barn afsted hver dag. Jeg har altid dårlig samvitttighed. Men så forsøger jeg at fokusere på hvor meget gavn han har af at være sammen med de andre børn og at de kan lege sammen + alle de ting han lærer i vuggestuen som er med til at fremme hans udvikling, og pludseligt giver det hele mening. 

Jeg tror aldrig at den dårlige samvittighed forsvinder helt, men det hjælper lidt at fokusere på de positive ting ved vs/dp

Anmeld Citér

17. januar 2017

Soonmom

Vi er ved at i indkører i dp. 

Jeg er i uge 35,  når jeg har født vil jeg jo self gå hjemme med den lille og den store vil være i dp. 

Tænker ikke at jeg får dårlig samvittighed.  Min plan er at han skal være der Ca. 6 time (afhængig af lillebrors rytme) så kan jeg få sovet,  og gjort rent,  forberedt aftensmad  osv  så jeg har overskud når han så er hjemme.  Han vil få fridage indimellem,  men far vil arbejde omkring  68 timer om ugen i sommerhalvåret, derfor er han nødt til at komme i dp,  hvis hjemmet ikke skal være en total slagmark og for at jeg har overskud til to små. Til vinter bliver det højst sensynligt færre timer og flere fridage. 

Synes også det er utroligt vigtigt at han får input fra børn på hans egen alder

Anmeld Citér

17. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Når du er syg så synes jeg bestemt ikke det gør dig til en dårlig mor at sende dem af sted. Når de er afsted giver du dem mulighed for at blive aktiveret og udfordret som de skal når du sender dem afsted, og giver dig selv overskud til at være en god mor der kan være der for dem når de så er hjemme. 

Jeg synes netop at det gør dig til en god mor at du vælger den metode der giver dig overskud til at være der for dine børn når de er hjemme, i stedet for at holde dem hjemme og ikke kunne være der 100% for dem.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt have dårlig samvittighed nogle gange. Lige pt. går jeg hjemme pga. eksamenslæsning, så der er jo en grund, men bliver ledig snart, og der skal man desværre være klar til at komme i job, dog regner jeg med, at hun får korte dage osv.  

I dit tilfælde er det jo for at passe på dig selv og din krop, så hellere sende dem afsted, og de kan lege og have det sjovt, så du kan få hvilket og er frisk. Du er IKKE en dårlig mor, du gør det, som fungerer for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.