Hvad skal vi dog gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
12 svar
27 synes godt om
16. januar 2017

Anonym trådstarter

Vi har fået en regning på 12000 kr på bilen efter den er blevet gjort klar til syn. Pengene har vi slet ikke. Vi kan bruge de 8000 kr det giver i børnepenge på fredag men ellers har vi ikke mere. Jeg har så ondt i maven over det og tankerne flyver rundt. Hvad gør vi lige?? Overvejer at spørge min mor om vi kan låne pengene men jeg HADER det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2017

Nel

Er det udelukket at låne fra banken? evt. som kassekredit, så kan i bare betale det når pengene er der igen?

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Er det udelukket at låne fra banken? evt. som kassekredit, så kan i bare betale det når pengene er der igen?

Det har vi godt nok ikke undersøgt. Hvordan foregår det? Altså vi har i forvejen et lån på bilen i banken som vi afdrager på hver måned. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

EnGodMor

Nu er det her overhovedet ikke negativt ment, men jeg tænker lidt, har i ikke fået et tilbud på hvad det ville komme til at koste og få gjort bilen klar? Man plejer gerne at få set bilen efter, for derefter at få svar på hvad det vil komme til at koste og lave. 

Med mindre i bare har sendt bilen på værksted, og sagt "bare lav hvad der skal laves" 

men ellers plejer man at kunne få delt regningen op, så snak med værkstedet om det, så finder i nok en go løsning på det

Anmeld Citér

16. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Ja i har jo ikke andre valg end at låne for regningen skal jo betales. Snak med banken det er væsenlig smartere end kviklån eller en kassekredit. Det kan nemlig hurtigt blive dyrt når i har så presset en økonomi. 

Jeg vil dog råde jer til at få lavet et budget hvor i sætter penge af til uforudsete udgifter såsom bilreperationer, så i har penge en anden gang. Det er meget farligt at jeres økonomi ikke kan klare ekstra regninger. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Vi har fået en regning på 12000 kr på bilen efter den er blevet gjort klar til syn. Pengene har vi slet ikke. Vi kan bruge de 8000 kr det giver i børnepenge på fredag men ellers har vi ikke mere. Jeg har så ondt i maven over det og tankerne flyver rundt. Hvad gør vi lige?? Overvejer at spørge min mor om vi kan låne pengene men jeg HADER det 

Øv en ærgerlig situation Selvom det er rigtig ufedt ville jeg spørger din mor. Så undgår i renterne og så kan i betale dem tilbage til april når i får børnepenge igen. Tænk på at du selv er mor, og hvis du havde muligheden for at hjælpe dine børn i sådan en situation havde du gjort det uden at blinke. De fleste forældre vil gerne hjælpe deres børn, hvis de kan

Anmeld Citér

16. januar 2017

BigHope13

Snak evt med værkstedet om ikke i kan få delt regningen op. Det plejer jeg altid at få hvis regningen er over et par tusind..

Anmeld Citér

16. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Kender en, der ejer et stort værksted - og han har mange kunder, der deler regningen over nogle måneder.

Anmeld Citér

16. januar 2017

MorTil4<3

Anonym skriver:

er der ingen mulighed for at dele den hos mekanikeren? 

Det gjorde vi da da vi sendte vores Skoda afsted. 

Vi fik først en på 12.000, så kørte vi 3 dage og et eller andet sprang i motoren, men da det var en bil med meget værdi for min mand valgte han at sige ok og smide yderligere 14.000 afsted på den.. 

Men der delte vi den bare hos mekanikerstedet.. 

Tror vi gav slap de første 10.000 og derefter delte vi 2000 om måneden, mere de måneder vi kunne  

Anmeld Citér

16. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Kan i ikke lave en afdragsordning med værkstedet.

Det har vi gjort et par gange uden problemer. På den måde slipper i for yderligere lån.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.