Rødeste numse - hun græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2017

Pianisten

"Anarkisten" skriver:

Jeg har bare ladet med ligge i bleen. Syntes dog hurtigt de hjælper, så det har nok kun været en enkelt nat. Hvis du ikke har lyst til at lade hende sove med kludende om natten, så kan du bruge pantothenol salven eller inotyolen i stedet og så nøjes med kludende om dagen. 

Det gør nu ikke noget at det bliver i bleen, men kan godt forstå din tanke om at de jo bliver kolde. Huden heler også selvom der kolde 

Håber hun har det bedre idag?

Tusind tak for svar!  Vi havde egentligt lagt hende seng uden klud, men kl. 21 havde hun så skidt igen og havde rigtig ondt - og så lagde jeg hende ind i seng med en klud. Men kl. midnat vågnede hun så og var ked af det og sagde "ble, ble" - og selvom der ikke var noget i den overhovedet, så tænker jeg måske at det var pga den kolde klud at hun gerne ville skiftes igen Men da jeg så skiftede hende kunne jeg tydeligt se en forbedring, så de 3 timer med kluden gjorde virkelig underværker. I hvert fald gav jeg hende bare panthenol creme på til resten af natten, men i morges var der næsten ikke noget tilbage (andet end lidt smårøde mærker fra dem der var værst i går), så jeg tænker absolut at begge ting virker, og må virkelig huske det tip til den kommende lillebror  

I dag har hun kunne sidde helt normalt på numsen, og hun siger heller ikke længere av når vi smører hende 

Tak for tips, alle sammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2017

"Anarkisten"

Pianisten skriver:

Tusind tak for svar!  Vi havde egentligt lagt hende seng uden klud, men kl. 21 havde hun så skidt igen og havde rigtig ondt - og så lagde jeg hende ind i seng med en klud. Men kl. midnat vågnede hun så og var ked af det og sagde "ble, ble" - og selvom der ikke var noget i den overhovedet, så tænker jeg måske at det var pga den kolde klud at hun gerne ville skiftes igen Men da jeg så skiftede hende kunne jeg tydeligt se en forbedring, så de 3 timer med kluden gjorde virkelig underværker. I hvert fald gav jeg hende bare panthenol creme på til resten af natten, men i morges var der næsten ikke noget tilbage (andet end lidt smårøde mærker fra dem der var værst i går), så jeg tænker absolut at begge ting virker, og må virkelig huske det tip til den kommende lillebror  

I dag har hun kunne sidde helt normalt på numsen, og hun siger heller ikke længere av når vi smører hende 

Tak for tips, alle sammen 

Det var godt ��

Anmeld Citér

16. januar 2017

frkchili

Som en del andre skriver, kogtvandsklude! Og drop zinksalven. Smør med kokosolie i stedet ved hvert bleskift - som udgangspunkt er det bedst at bruge så naturlige produkter som muligt 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Aderma primalba er verdens bedste creme mos røde numser! 

Drop panthenol.

inotyl er også godt, det må bare ikke bruges for ofte.

Anmeld Citér

16. januar 2017

Sprit25

EJ kokosolie? Virker det?

Anmeld Citér

16. januar 2017

nielsen80

Mor-til-Alfred skriver:

Aderma primalba er verdens bedste creme mos røde numser! 

Drop panthenol.

inotyl er også godt, det må bare ikke bruges for ofte.

Må jeg spørge hvorfor Inotyl ikke må bruges for ofte? Og hvad er "for ofte"? Vi bruger det altid til røde numser, så blev lige nysgerrig 

Til TS: som du næsten kan forstå stemmer jeg i koret med Inotyl. Derudover brugte jeg hårtørrer med kold luft ved bleskift med min datter, når hun begyndte at have rødme. Vi oplevede, at rødmen derved var forsvundet allerede ved næste bleskift.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.