Rødeste numse - hun græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2017

k&k&k&k

Pianisten skriver:

Min skønne, stakkels bonusdatter på snart 2 år har diarré på 5. døgn. Hendes mor har været til lægen med hende, og hun er kommet i noget behandling mod det. En nat havde hun så fyldt bleen uden at det blev opdaget, og det har jo så altså resulteret i den rødeste, ømme numse. Det ligner næsten at det væsker nogle steder  Hun plejer altså at være rimelig hardcore, men græder nu når hun skal have skiftet bleen (og det kan mine graviditetshormoner bare overhovedet ikke klare ).

Er der nogen af jer som har nogle gode råd til hvordan man kan få sådan en numse til at hele op hurtigt? Vi smører hende selvfølgelig med det obligatoriske zink-salve, men det er så tykt at hun også græder når hun skal smøres ind i det. Jeg har ikke selv nogen børn, så jeg er usikker på hvad man må bruge og hvad man ikke må, men tænker måske noget med en lidt kølende effekt kunne være gavnligt?

På forhånd tak 

Herhjemme sværger vi til kartoffelmel!!! Fyld bleen med det hver gang du skifter hende, det virker! 

Har aldrig brugt andet til mine 3 unger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2017

"Anarkisten"

Pianisten skriver:

Tusind tak for alle jeres svar! Har været på apoteket og købt panthenol creme og kølende vådservietter til skiftningen, så håber det gavner hende lidt. 

Relativt dumt spørgsmål, men hvad gør I med de kogte klude efter de er brugt? Når hun stadig har diarré er det vel ikke hygiejnisk forsvarligt bare at vaske dem - eller hvad? 

Jeg stemmer helt klart også på kogtvandsklude. De er geniale. 

Har brugt stofbleer klippet i stykker når jeg har haft brug for dem og det er jo ikke den store udskrivelse, så jeg smider dem ud sammen med bleen. 

Hvis du vælger løsningen med kogtvandsklude, så ville jeg vente med at bruge cremerne. Kludene klarer opdelingen og så kan du bruge pantothenol salven eller inotyol eller hvad du nu har når numsen er fin igen. 

Må også lige slå et slag for en fantastisk ble-skifte-olie der hedder Olivy. Den bruges ved hver bleskift i stedet for vand/vådservietter og den ligger en hinde på huden. Derudover, så neutraliserer den syren fra urin og afføring, så numsen bliver aldrig rød. Det er bare vigtigt, at den bruges hver gang 

God bedring med numsen 

Anmeld Citér

14. januar 2017

MorTil3+

Pianisten skriver:

Min skønne, stakkels bonusdatter på snart 2 år har diarré på 5. døgn. Hendes mor har været til lægen med hende, og hun er kommet i noget behandling mod det. En nat havde hun så fyldt bleen uden at det blev opdaget, og det har jo så altså resulteret i den rødeste, ømme numse. Det ligner næsten at det væsker nogle steder  Hun plejer altså at være rimelig hardcore, men græder nu når hun skal have skiftet bleen (og det kan mine graviditetshormoner bare overhovedet ikke klare ).

Er der nogen af jer som har nogle gode råd til hvordan man kan få sådan en numse til at hele op hurtigt? Vi smører hende selvfølgelig med det obligatoriske zink-salve, men det er så tykt at hun også græder når hun skal smøres ind i det. Jeg har ikke selv nogen børn, så jeg er usikker på hvad man må bruge og hvad man ikke må, men tænker måske noget med en lidt kølende effekt kunne være gavnligt?

På forhånd tak 

Kogtvandsklude. Tag en stofble og klip i stykker så de passer på det udsatte område, kog dem og køl dem ned (deskal være våde når de bliver lagt på)og så læg en på hver gang i skifter ble. De gange jeg har brugt kogtvandsklude har den røde numse været væk efter et døgn. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Abracadabra

Inotyol. Intet er bedre. Huden heler fra bleskift til bleskift. 

Vask skal være med lune skumgummiklude med babyolie på (altså vand og olie). Madolie er også godt.

Anmeld Citér

14. januar 2017

quindelist

Inotyol -så er selv den værste røde numse helet på ingen tid

Anmeld Citér

14. januar 2017

ESV

Jeg sværger også til inotyol. Det er det absolut bedste og huden heler på ingen tid. Du skal bare huske det skal være et meget tyndt lag. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Sujan

Her virker det med hårtørrer på kold luft ved hver bleskift. Så er man sikker på der ikke er fugtigt. Det virker helt vildt godt her og får det hurtigt til at hele op. 

Anmeld Citér

14. januar 2017

Pianisten

"Anarkisten" skriver:

Jeg stemmer helt klart også på kogtvandsklude. De er geniale. 

Har brugt stofbleer klippet i stykker når jeg har haft brug for dem og det er jo ikke den store udskrivelse, så jeg smider dem ud sammen med bleen. 

Hvis du vælger løsningen med kogtvandsklude, så ville jeg vente med at bruge cremerne. Kludene klarer opdelingen og så kan du bruge pantothenol salven eller inotyol eller hvad du nu har når numsen er fin igen. 

Må også lige slå et slag for en fantastisk ble-skifte-olie der hedder Olivy. Den bruges ved hver bleskift i stedet for vand/vådservietter og den ligger en hinde på huden. Derudover, så neutraliserer den syren fra urin og afføring, så numsen bliver aldrig rød. Det er bare vigtigt, at den bruges hver gang 

God bedring med numsen 

Tusind tak for tips og tricks Jeg har nu kastet mig ud i projekt kogtvandsklude, og det ser faktisk ud til at virke (desværre fik hun en ordentlig omgang diarré igen under aftensmaden, og det fik rødmen til at blusse op igen ). Men nu er mit spørgsmål så hvordan jeg skal gøre med kludene om natten? Hun plejer at sove igennem, ca. 12 timer, og synes det er synd hvis hun skal ligge så længe med den samme halvvåde klud (hun bliver jo også kold i rumpen efter de der to timer, erfarede jeg i eftermiddags). Eller sker der ikke noget ved det?

Anmeld Citér

14. januar 2017

Miti's mama

Når min datter har rød numse bliver den smurt godt ind i kokosolie. Det tager det altid.

Anmeld Citér

15. januar 2017

"Anarkisten"

Pianisten skriver:

Tusind tak for tips og tricks Jeg har nu kastet mig ud i projekt kogtvandsklude, og det ser faktisk ud til at virke (desværre fik hun en ordentlig omgang diarré igen under aftensmaden, og det fik rødmen til at blusse op igen ). Men nu er mit spørgsmål så hvordan jeg skal gøre med kludene om natten? Hun plejer at sove igennem, ca. 12 timer, og synes det er synd hvis hun skal ligge så længe med den samme halvvåde klud (hun bliver jo også kold i rumpen efter de der to timer, erfarede jeg i eftermiddags). Eller sker der ikke noget ved det?

Jeg har bare ladet med ligge i bleen. Syntes dog hurtigt de hjælper, så det har nok kun været en enkelt nat. Hvis du ikke har lyst til at lade hende sove med kludende om natten, så kan du bruge pantothenol salven eller inotyolen i stedet og så nøjes med kludende om dagen. 

Det gør nu ikke noget at det bliver i bleen, men kan godt forstå din tanke om at de jo bliver kolde. Huden heler også selvom der kolde 

Håber hun har det bedre idag?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.