Uventet gravid med eks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2017

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Det er godt nok en skidt situation at stå i. Først en krammer til dig 

Jeg vil gå lidt i mod strømmen og sige at jeg personligt ville få barnet. Det ville være mega hårdt og der er mange ukendte ting, men jeg ville ikke kunne få mig selv til en abort. 

Men ligegyldigt hvad alle andre vil gøre, er det desværre dig selv der må træffe den svære beslutning. Der er ingen andre der kan fortælle dig hvad der er den rigtige. 

Jeg blev gravid tidligere end planlagt, og var stadig i skole og arbejdede i hele min graviditet og 4 mdr efter fødslen. Det var hårdt, men mit motto er: Man kan meget mere end man tror, når man skal. Jeg kom igennem det, og er glad for at jeg ikke valgte min datter fra. MEN, jeg var også gift og havde min mands støtte, så der er klart forskel. Havde jeg ikke haft ham, havde jeg alligevel valgt at få barnet, men det vil helt sikkert have haft konsekvenser for hvornår jeg kunne gøre min uddannelse færdig.

*Du skal være opmærksom på at hvis du har boet i udlandet i mere end et år, i løbet af de sidste otte år, er du ikke berettiget til kontanthjælp på barsel, men skal på integrationsydelse. En ting til overvejelsen.

Held og lykke  

Tak for dit svar. 

Jeg tænker også at man kan hvis man skal! Men jeg ønsker jo også for barnet at han/hun har en god far, der er stabil og ikke skuffer. Jeg tænker dog også at så må jeg bare være dobbelt så god en mor, jeg er selv vokset op med kun min far halvdelen af min barndom og det var mildes talt en befrielse da min mor og far kun kunne diskutere heletiden.. 

Jeg har aldrig haft min adresse i udlandet. Så det er intet problem, jeg studere og får SU, så jeg tænker ikke kontant hjælp er nødvendigt. Hvis jeg mangler penge har jeg også en lille opsparing og min far ville også træde til. Jeg kan også studere på e-learning hvor man bare kan lave det hele hjemmefra imens barnet er helt lille og stadig få den samme SU.

Knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg ville få en abort. Faderen lyder ustabil, jeres forhold lyder ustabilt, du har ingen indkomst, du ville skulle forsørges af din far (hvor længe?), du har ingen uddannelse.

Jeg læser tit, at man aldrig fortryder et barn - samtidig er dette forum jo fuld af historier om mødre, der har fortrudt omstændighederne omkring barnet - især faderen! Det er jo på en måde også at fortryde et barn - medmindre man synes, at alle ens ægceller skal befrugtes og fødes.

Du skal have mere styr på dit liv, inden dit liv skal omhandle et barn.

Jeg er nu igang med udannelse og får su. Så det passer dog ikke helt... Har også en god opsparing og hvis det skulle gå helt galt kunne min far træde til. Det er skam ikke fordi jeg skal forsørges af min far. 

Jeg er helt enig om jeg havde set det anderledes, men nu synes jeg ikke det er så sort og hvidt og fjerne noget så stort som et barn.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Kan ikke råde dig til hvad du skal da det er din beslutning, men kan give dig nogle råd/tanker med på vejen. 

Ved du hvad du vil i fremtiden? Arbejde eller uddannelse? Det er hårdt med et lille barn under uddannelse, men det kan lade sig gøre.. 

Din eks er far til barnet, og han vil til hver en tid kunne komme tilbage og kræve og se barnet.. Så kommer der et stort samarbejde både fra hans og din side af. 

Hvis han ikke kommer tilbage, hvad vil du så fortælle barnet omkring ham? Om at barnet ikke har en far? 

Det er for ikke for at være negativ, men det er sådan nogle tanker jeg ville have hvis jeg stod i din situation.. 

Held og lykke. 

Jeg ved nogenlunde hvad jeg vil med min fremtid, og jeg burde nok have skrevet mere i indlægget om mig og selv og ikke kun min eks.. Men jeg er studerende og får SU, jeg har min egen lejlighed osv. 

Jeg ville være utrolig glad hvis min eks ville være far for barnet, og at vi kunne enes som venner. Han siger at han ville være der så meget som han fik lov til. Men jeg kan dog ikke tage udgangspunkt i det bliver et dele barn selvom det er det han udtrykker. For han kan jo ændre mening. 

Hvad jeg ville fortælle barnet afhænger jo af hvordan det hele bliver.

Tak! 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår det ikke. Hvis du er i 4. graviditetsuge, blev du først gravid for en uges tid siden. Graviditeten udregnes fra sidste menstruaions første dag, altså er man reelt ikke gravid i uge 1 og 2. Men det er tre uger siden, du var sammen med din eks? 

På hvilket grundlag kom du til scanning? Jeg mener, du kan jo knap nok have lavet en positiv test så tidligt? 

Hvis du er gravid, og din eks er faren, selv om jeg næsten ikke kan se, hvordan det er muligt, så mener jeg, en abort er det oplagte valg. Jeg synes, man skylder et barn, at man har stabile forhold omkring uddannelse/arbejde og meget gerne også en far, der vil være far. Som jeg ser din situation, er det først nu, du rigtigt skal i gang med dit voksenliv, træffe beslutninger om fremtiden, etablere dig og i gang med uddannelse. 

Ja det er jeg 100% sikker på han er, jeg har ikke været sammen med nogle andre i 3 år, er på ingen måde sådan en type...  Hvorfor skulle det være umuligt at være blevet gravid med ham? Jeg er blevet gravid i min sidste ægløsning omkring d. 20-22 december. Jeg har skam 7 positive graviditets teste fra 3 forskellige mærker liggende i min skuffe så det er der ingen tvivl om, på de første var stregen dog ikke så synlig, men den var der. Nu er de så begge lige synlige her en uge efter jeg tog den første, så idag vil jeg så nok være i uge 5. Jeg kom til scanning fordi jeg overvejer abort og man derfor skal afgøre hvor langt jeg var henne for at se om det overhovedet kunne lade sig gøre. Jeg bløder normalt ikke meget når jeg har menstration så kunne være min/mine sidste var en plet blødning. Og som skrevet i indlægget så ville jeg ikke få en abort hvis det var noget at blive til et rigtig foster med ben og arme.. Så derfor tog jeg til scanning med det samme, på en privat klinik hvor man betalte 400kr. den hedder den lille københavner og man kan komme uden bestilling. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Anonym trådstarter

Ja det er jeg 100% sikker på han er, jeg har ikke været sammen med nogle andre i 3 år. Han slog meget uventet op/ville have tid for sig selv og vi havde sex dagen inden endda... Det havde dog været oppe og vende nogle gange da jeg også savnede mit liv derhjemme og han følte et stort ansvar ved at jeg var dernede kun for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.