Er i tvivl om det er det rigtige at få en abort eller beholde barnet..
Kære mennesker derude..
Jeg har aldrig lavet et opslag i en debat før, så ved ikke hvordan jeg skal starte..
Jeg er lige blevet 22 år. Jeg har haft en kæreste i 2 år, men for 3 uger siden slog vi op. Jeg havde boet med ham i udlandet i en periode da han skulle flytte dertil på grund af hans arbejde. Vi har før slået op i nogle uger og fundet sammen igen. Så jeg så det ikke som umuligt at vi en dag ville kunne få det til at fungere igen.
Jeg finder så for en uge siden ud af at jeg er gravid, jeg har taget p-piller igennem hele vores forhold, og jeg er blevet gravid selvom jeg tog dem som jeg skulle.
Min eks kæreste har igennem vores forhold flere gange spurgt mig udtrykt at han gerne ville have vi skulle have børn men jeg har sagt jeg gerne ville vente nogle år, han er 4 år ældre end mig. Jeg har dog sagt til ham at jeg aldrig ville få en abort hvis jeg blev gravid, så dette var han helt bevidst om.
Jeg kontakter ham så og han udtrykker med det samme at han synes jeg skal få en abort og han slet ikke vil have det barn og jeg er da helt vanvittig hvis jeg selv tror jeg vil ville kunne tage vare på et barn.
Da jeg var hos ham i udlandet arbejdede jeg ikke da mulighederne var meget begrænsede der hvor vi boede og jeg rejste meget frem og tilbage. Jeg har ikke nogen uddanelse eller de store job erfaringer så jeg tænker selvfølgelig også på dette når jeg overvejer mit valg, jeg ved dog at jeg vil gøre hvad der skal til for at kunne få det til at fungere hvis valget bliver at beholde barnet. Jeg har dog en far der ville støtte mig økonomisk så det er ikke det der bekymre mig mest.
Jeg er bange for at jeg ikke er klar til at få et barn da jeg havde glædet mig til at komme hjem og leve mit eget liv, da jeg de sidste par år mest har levet hans og også glæder mig til at nyde min ungdom.. Samtidig er jeg bange for jeg ikke vil kunne leve med at få en abort, og jeg ville føle jeg på en måde har dræbt mit kommende barn..
Jeg var til en scanning i mandags, og jeg havde gjort mig selv klart at hvis det var blevet til noget der lignede en baby ville jeg 100% ikke få en abort! Man kunne intet se på min livmoder, og de mistænker nu en graviditet udenfor livmoderen.. Så jeg var til blodprøve idag og skal også imorgen tidlig. De siger også det kan være fordi jeg er meget tidligt henne, de forventer jeg er i uge 4.
Jeg synes det er meget hårdt og jeg ændre meget mening.. Min eks kæreste er meget kold, og meget afklaret med at han ønsker jeg får en abort. Han er så småt på vej til at rejse til usa og bo, og jeg tror meget af grunden til han er så meget imod er fordi det vil stoppe ham i at udleve den mugelighed. Han siger dog han ville være der for barnet, og ikke ville bo så langt væk og måske flytte tilbage til danmark. Jeg har fået afvide at nogle mænd reagere i chok og afmagt. Har i oplevet noget med det?
Jeg er bange for at stå med det hele alene, jeg har ikke nogen omkring mig der vil støtte mig 100% hvis jeg beholder barnet. Så jeg ville også være bekymret på barnets vegne hvis der skete noget med mig, eller hvis jeg blev syg m.m.
Jeg vil høre om der er nogen der har prøvet at få en abort som har været lige så meget i tvivl som mig, og hvordan i har haft det efter?
Eller om der er nogen der har stået i en lignende situation.
Håber i vil dele jeres erfaringer og give et råd til en meget fortvivlet pige..