Bekymring for dagplejen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
10 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har brug for lidt råd til hvordan jeg skal forholde mig i forhold til situationen i dagplejen. Inden jeg kommer nærmere problemet vil jeg gerne pointere at vi er EKSTREMT glade for dagplejemor og hun er så god ved vores børn så det er intet personligt mod hende!
 Min ældste fylder 3 år i maj, så han skal i børnehave 1 april. Her fra januar og så indtil han skal i børnehave skal han kun gå sammen med sin lillebror og en pige som begge er halvandet år yngre end ham. Samtidig med han skal gå med 2 helt små som han ikke rigtig kan lege med, og heller ikke på nogen måde kan stimulere ham sprogligt, så sover Marius heller ikke længere til middag. De 2 små sover gerne 3-3 1/2 time så i alle de timer er han helt alene med dagplejemor uden nogen at lege med. Den første time til halvanden sidder han i øvrigt alene med en ipad inde på legeværelset fordi dagplejemor skal have sin pause. Jeg synes det er synd han har så mange timer helt for sig selv, og jeg synes det er synd han ikke har nogen jævnaldrende at lege med. Jeg har luftet min bekymring for dagplejemor som fejer mig lidt af og siger at det er helt normalt og alle forældre bliver bekymret når deres barn skal være den ældste. Det er bare ikke det at han skal være den ældste der bekymrer mig, for det har han været længe nu, det er det at ham som var 1 år yngre end min søn lige er stoppet og der ikke skal nogen ny ind, og han dermed kommer til at gå alene med de små og være så mange timer alene.... Hvordan havde i haft det med det? På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg tror på ingen måde han tager skade af at være sammen med de små. Det er faktisk rigtig sundt nogle gange og i kan jo opsøge jævnaldrende i fritiden. Læste for nyligt en artikel om at forældre er så OBS på at børn leger med ligestillede at de mister det de lærer ved at være størst eller mindst. 

Men halvanden time med iPad lyder grotesk. Hvorfor skal hun have så lang pause vi andre har da max 30 min og offentligt ansatte har betalt frokost mod at stå til rådighed i pausen hvilket betyder de kun har pause hvis der er tid. Tjek lige med dagplejepædagogen om det kan passe jeg ville ikke acceptere det!!! 

Men måske kan han starte en måned før i børnehave hvis han ellers er klar?

Anmeld Citér

11. januar 2017

Soonmom

Tænker også det nok skal gå og så kan han jo hjælpe til med de små,  det skal nok gå. 

Men jeg var godt nok blevet sur hvis det var min søn der blev sat 1,5 t med en ipad.  Dagplejemor har ikke krav på pause på 30 min,  men har afbrudt pause og hun har slet ikke krav på 1,5 t .  Synes det er fair hvis det så er mere stille aktiviteter som bøger,  puslespil osv men 1,5 time med ipad havde jeg ikke accepteret

Anmeld Citér

11. januar 2017

Troldemommi

Syntes det virker mærkeligt at en lille dreng på kun 3 år skal sidde alene på den måde, 1.5 times pause er lang når man er en lille gut. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mortilah

Ej.. nul ipad til dagplejebørn

Hun er sikkert sød men ipad er total no go i dagplejen- det er min mening. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Sprit25

Min datter er også den ældste men så "øver" dpmor hende i at skal være storesøster. 

Hun sover heller ikke til middag, men så sidder de to og hygger i sofaen sammen. Om de ser en halv times ramasjang, det kan sgu godt være, men ved hun også bruger tiden på min datter kan lave de ting "store" børn gør.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mariehøne123

Sprit25 skriver:

Min datter er også den ældste men så "øver" dpmor hende i at skal være storesøster. 

Hun sover heller ikke til middag, men så sidder de to og hygger i sofaen sammen. Om de ser en halv times ramasjang, det kan sgu godt være, men ved hun også bruger tiden på min datter kan lave de ting "store" børn gør.

I min verden er der godt nok også kæmpe forskel på at sidde sammen i sofaen og de lidt ramasjang og snakke om det imens i forhold til at være alebe i 1,5 time. 

Jeg går hjemne med mine børn og når lillebror sover hviler storesøster. Det sker også at vi ser tegnefilm sammen men hun sidder ikke alene. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Sprit25

Mariehøne123 skriver:

I min verden er der godt nok også kæmpe forskel på at sidde sammen i sofaen og de lidt ramasjang og snakke om det imens i forhold til at være alebe i 1,5 time. 

Jeg går hjemne med mine børn og når lillebror sover hviler storesøster. Det sker også at vi ser tegnefilm sammen men hun sidder ikke alene. 

Lige præcis min pointe Så får de en helt speciel hyggestund sammen lige der  

Anmeld Citér

31. januar 2017

nadhja

Mariehøne123 skriver:

Jeg tror på ingen måde han tager skade af at være sammen med de små. Det er faktisk rigtig sundt nogle gange og i kan jo opsøge jævnaldrende i fritiden. Læste for nyligt en artikel om at forældre er så OBS på at børn leger med ligestillede at de mister det de lærer ved at være størst eller mindst. 

Men halvanden time med iPad lyder grotesk. Hvorfor skal hun have så lang pause vi andre har da max 30 min og offentligt ansatte har betalt frokost mod at stå til rådighed i pausen hvilket betyder de kun har pause hvis der er tid. Tjek lige med dagplejepædagogen om det kan passe jeg ville ikke acceptere det!!! 

Men måske kan han starte en måned før i børnehave hvis han ellers er klar?

....ikke at det er ok med 1,5 times ipad. men det er ok med længere tids pauser til dagplejeren. det kan godt være andre offentlige ansatte har 30 min. men så arbejder de også kun 37 timer. dagplejeren arbejder/ er til rådighed 48 timer. og private som regel mere end de 48. timers rådighed

Anmeld Citér

31. januar 2017

Mariehøne123

nadhja skriver:

....ikke at det er ok med 1,5 times ipad. men det er ok med længere tids pauser til dagplejeren. det kan godt være andre offentlige ansatte har 30 min. men så arbejder de også kun 37 timer. dagplejeren arbejder/ er til rådighed 48 timer. og private som regel mere end de 48. timers rådighed

De er til rådighed 48 timer de arbejder ikke altid sådan. Det er jo et job man selv har valgt udfra de vilkår jobbet indeholder  

Hvis ungerne sover 3 timer er det fint med en lang pause men jeg ville ikke acceptere at en dagplejemor sagte mit barn med en iPad alene. 

Det kan godt være der er en lang arbejdsdag. Til gengæld er der jo også fordele ved at arbejde hjemme. I kan lige ordne vasketøj mv det kan vi andre ikke. 

Som privat dagplejemor bestemmer du jo selv din arbejdstid så hvis den er for lang må du jo ændre den. Det kan da aldrig gå ud over ungerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.