Hvad kostede baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2017

lineog4

Første barn under 4000 før hun kom. Og så manglede vi en bæredims, højstol og legestativ og lidt tøj. 

med nummer 3 og 4 brugte jeg en del penge på tøj  og derudover købte jeg en ny trille til den sidste på tilbud til 3000 fordi vi lige en måned før havde solgte vores gamle barnevogn (han var ikke planlagt og vi skulle ikke have flere børn). Havde heldigvis ikke solgt tremmeseng osv. Så det vi købte til den første (vi købte brugt) holdt til alle de andre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

MiniMe2005

Ca 10-12000. Barnevognen kostede 8800 inkl lift, og så var der puslebord, puslepude og lidt tøj og andre småting. Alt andet (langt det meste tøj, bæresele, vugge, tremmeseng, højstol, legetøj, skråstol) arvede eller lånte vi fra venner og familie. Og så fik vi også en del i gaver ved fødslen og navngivningsfest.

Barnevognen kunne jo sagtens være købt billigere, men det var den rette model til vores behov (hvilket altså også er vigtigt, når man skal bruge den hver dag i mange år), og så ville vi gerne have den fra ny. 

Men det kan helt sikkert betale sig at høre, om man kan låne/arve i sin omgangskreds. Der har vi sparet voldsomt mange penge.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Christabelle

Omkring 25.000

Anmeld Citér

9. januar 2017

Zelinasmor

Vi fik barnevogn i gave.

Uden den brugte vi ca 15.000 hvoraf de 10.000 var på tøj fra str 48 og op til str 80. Så vi skal ikke købe tøj længe.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Anonym

sasaba skriver:

Et slag på tasken, hvor mange penge brugte I, eller forventer I at bruge, på babys ankomst? Jeg tænker på: barnevogn, tremmeseng, puslebord, ammepude, puslepude, tøj, autostol, indretning osv. osv!  

Vi brugt 20.000. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
sasaba skriver:

Et slag på tasken, hvor mange penge brugte I, eller forventer I at bruge, på babys ankomst? Jeg tænker på: barnevogn, tremmeseng, puslebord, ammepude, puslepude, tøj, autostol, indretning osv. osv!  

Vi brugte inden fødslen 24.000kr 

efterfølgende er der brugt mange flere

det kan gøres meget billigere, ligeledes meget dyrere. 

Det vigtigste er at lave et budget og holde sig til det

Anmeld Citér

11. januar 2017

Anonym

1500 kr på brugt barnevogn med alt til

500 kr på stokke tremmeseng

200 kr på madrasse til tremmeseng 

350 kr på 2 sække tøj med str 50 + 56 + 62

75 kr puslepude 

Plus lidt småting hist og pist så tror måske vi kommer op på 

3000 kr i alt indtil videre og føler ikke rigtig jeg mangler noget 

Anmeld Citér

11. januar 2017

MorTilN

Vi regner med at bruge ca 25000 vis vi køber alt selv uden det er på tilbud. Men nu må vi se hvad vi evt. får af gaver, tilskud osv.

Edit: det er vores første barn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.