sasaba skriver:
Et slag på tasken, hvor mange penge brugte I, eller forventer I at bruge, på babys ankomst? Jeg tænker på: barnevogn, tremmeseng, puslebord, ammepude, puslepude, tøj, autostol, indretning osv. osv!
Vi har "arvet" en spritny Trille barnevogn af min svigerinde, som vi fik for 500 kr. Og så fik vi en masse næsten ubrugt tøj med i prisen, samt en gratis skråstol. Tremmeseng købte vi af et par hvis søn havde sovet i den i 2 mdr for 250 kr - puslebord bliver delt med storesøster, som er et slå-ud puslebord fra Babysam til 300 kr (så vidt jeg husker). Legetøj er vi allerede ved at drukne i fordi folk har købt det til os, og så har jeg så købt noget tøj fordi babysam havde et godt tilbud med 5 bodyer for en hund. Autostol har vi også købt brugt (den står til 1199 for ny og er 3 mdr gammel uden uheld, vi fik også den for 250 kr). Stofbleer er ret billige så vidt jeg ved - og så har vi fået en masse babypakker i de forskellige butikker med tonsvis af bleer, vådservietter, sutter, shampoo og alt hvad hjertet ellers begærer
Vi mangler nærmest bare babyalarmer (vi har brugt et sæt fra IKEA til storesøster som virker ganske fint) og en ammepude - men da jeg ikke er helt sikker på om jeg skal amme, så ved jeg ikke hvor relevant det bliver. I stedet skal vi nok have skaffet en mikroovn til opvarmning af mælk osv
Så skal vi så have fat i noget mere tøj og en babydyne (der mangler sikkert mere på listen), men de ting koster jo heller ikke alt for meget.
Hvis man ikke har noget imod at arve/få ting brugt osv, så kan det gøres ok billigt 
Anmeld
Citér