Hvad kostede baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2017

sasaba

Et slag på tasken, hvor mange penge brugte I, eller forventer I at bruge, på babys ankomst? Jeg tænker på: barnevogn, tremmeseng, puslebord, ammepude, puslepude, tøj, autostol, indretning osv. osv!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

Pianisten

sasaba skriver:

Et slag på tasken, hvor mange penge brugte I, eller forventer I at bruge, på babys ankomst? Jeg tænker på: barnevogn, tremmeseng, puslebord, ammepude, puslepude, tøj, autostol, indretning osv. osv!  

Vi har "arvet" en spritny Trille barnevogn af min svigerinde, som vi fik for 500 kr. Og så fik vi en masse næsten ubrugt tøj med i prisen, samt en gratis skråstol. Tremmeseng købte vi af et par hvis søn havde sovet i den i 2 mdr for 250 kr - puslebord bliver delt med storesøster, som er et slå-ud puslebord fra Babysam til 300 kr (så vidt jeg husker). Legetøj er vi allerede ved at drukne i fordi folk har købt det til os, og så har jeg så købt noget tøj fordi babysam havde et godt tilbud med 5 bodyer for en hund. Autostol har vi også købt brugt (den står til 1199 for ny og er 3 mdr gammel uden uheld, vi fik også den for 250 kr). Stofbleer er ret billige så vidt jeg ved - og så har vi fået en masse babypakker i de forskellige butikker med tonsvis af bleer, vådservietter, sutter, shampoo og alt hvad hjertet ellers begærer  

Vi mangler nærmest bare babyalarmer (vi har brugt et sæt fra IKEA til storesøster som virker ganske fint) og en ammepude - men da jeg ikke er helt sikker på om jeg skal amme, så ved jeg ikke hvor relevant det bliver. I stedet skal vi nok have skaffet en mikroovn til opvarmning af mælk osv Så skal vi så have fat i noget mere tøj og en babydyne (der mangler sikkert mere på listen), men de ting koster jo heller ikke alt for meget. 

Hvis man ikke har noget imod at arve/få ting brugt osv, så kan det gøres ok billigt

Anmeld Citér

9. januar 2017

Nel

Jeg har termin i maj med vores første og vi har indtil nu stort set ikke købt noget. Vi har p.t. kun et par småting såsom tøj, bamser og en ammepude. Jeg tror at alt det andet vil komme til at ligge på en 15000-17000 kr, sådan som jeg regner det ud. Jeg har tænkt at vi køber en blanding af nye og brugte ting, brugt puslebord, billig seng fra ikea, ny (men ikke de dyreste) barnevogn, evt. brugt bæresele og autostol, nye dyner, madrasser - en blanding asf brugt og nyt tøj (jeg kan godt lide Ralph Lauren og Hilfiger, men kunne aldrig finde på at købe det fra nyt af til min baby. Vil dog gerne finde det brugt, hehe)

Anmeld Citér

9. januar 2017

GUSO

Aalllt for mange penge  tror vi brugte ca 25.000,- lige i starten.. det er dog blevet til en del mere med tiden 

Anmeld Citér

9. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

17.000,- er et slag på tasken. 

Den største post var barnevognen til 7.000,- 

Så kom der lift til 1000,-, babyalarmer 1000,-, puslebord 1500,- osv. 

Det løber virkelig hurigt op!

Anmeld Citér

9. januar 2017

sasaba

Pianisten skriver:

Vi har "arvet" en spritny Trille barnevogn af min svigerinde, som vi fik for 500 kr. Og så fik vi en masse næsten ubrugt tøj med i prisen, samt en gratis skråstol. Tremmeseng købte vi af et par hvis søn havde sovet i den i 2 mdr for 250 kr - puslebord bliver delt med storesøster, som er et slå-ud puslebord fra Babysam til 300 kr (så vidt jeg husker). Legetøj er vi allerede ved at drukne i fordi folk har købt det til os, og så har jeg så købt noget tøj fordi babysam havde et godt tilbud med 5 bodyer for en hund. Autostol har vi også købt brugt (den står til 1199 for ny og er 3 mdr gammel uden uheld, vi fik også den for 250 kr). Stofbleer er ret billige så vidt jeg ved - og så har vi fået en masse babypakker i de forskellige butikker med tonsvis af bleer, vådservietter, sutter, shampoo og alt hvad hjertet ellers begærer  

Vi mangler nærmest bare babyalarmer (vi har brugt et sæt fra IKEA til storesøster som virker ganske fint) og en ammepude - men da jeg ikke er helt sikker på om jeg skal amme, så ved jeg ikke hvor relevant det bliver. I stedet skal vi nok have skaffet en mikroovn til opvarmning af mælk osv Så skal vi så have fat i noget mere tøj og en babydyne (der mangler sikkert mere på listen), men de ting koster jo heller ikke alt for meget. 

Hvis man ikke har noget imod at arve/få ting brugt osv, så kan det gøres ok billigt

Det lyder til at i har gjort nogle gode deals! 

Jeg har også været ude efter startpakker, med masser af bleer og klude. Man sparer jo faktisk en hel del sammenlagt! Herhjemme har vi har også lavet nogle gode handler indtil videre.

Vi har købt en brugt emmaljunga big star supreme til 2500 kr, i virkelig fin stand! De havde en anden vogn stående i dagplejen, så den er kun brugt til hjemmeforbruget. Jeg føler det er SÅ mange penge, men man bruger jo vognen meget og der er nogle der giver meget mere så jeg skal nok tage den med ro  

Alt i alt satser vi på at bruge cirka 4-4.500

Drømmer om at finde en brugt autostol i nærheden til 250 kr. og en brugt Gulliver tremmeseng til 300 kr.  Heldigvis er der tid at løbe på endnu! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Muhmi

Omkring 10.000,- på 3 børn... Og så er jeg også meget gavmild med tallet for vil egentlig skyde på omkring 6.500,- Og det er altså med den sidste her som jeg faktisk har brugt langt flere penge på end med de andre, fordi vi ikke har kunnet arve pigetøj fra nogle

Anmeld Citér

9. januar 2017

KissMeKissMeKissMe

Det dyreste var klart selve babyen. ca. 50.000 på fertilitetsbehandling 

Ellers har vi brugt et par tusind på udstyr. Har arvet og fået de fleste ting. Har en hel kommode fyldt med baby-tøj på trods af, at jeg kun har købt én body selv 

Anmeld Citér

9. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg brugte ca 3000 kr inden babys ankomst. Købte alt brugt, og fandt nogle rigtig gode deals. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Miti's mama

Omkring 3000 i alt tror jeg. Største post er en brugt barnevogn til 2000. Resten er foræret til os eller givet som barselsgave. Enkelte småting som ammepude, kørepose (brugt), stofbleer udgør resten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.