Bor under samme tag som svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.153 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg går i de tanker om at foreslå min mand, at vi kan kigge på huset, hvor der også vil være plads til mine svigerforældre.

Min mand er meget knyttet til sin forældre, og ved at foreslå denne løsning, vil vi komme tættere på mine forældre, men længere væk fra arbejde.

Jeg vil høre om der andre, som har erfaring med at bo under samme tag som deres svigerforældre?

det skal sige, at jeg sagtens kan med mine svigerforældre, og der vil også være mulighed for at være opdele i huset, således at vi ikke hverdag skal være sammen, spise sammen mm.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

Miti's mama

Jeg har ikke boet med mine svigerforældre. Men har med min mand og datter boet med mine egne forældre i 9 mdr. Tror hele ideen med at have seperate rum er MEGET vigtig her. Altså bør køkken, badeværelse osv være seperate. Jeg brød mig ikke om det, og min mand var heller ikke videre begejstret. Vi har alle et rigtig godt forhold til hinanden, men man vil også gerne være selv.

Min mor går og snakker om nu hvor dejligt det ville være hvis vi kunne købe en gammel trelænget gård og sætte den i stand med to seperate hjem og fælles værksted/andet. Må sige jeg helst ikke vil bo så tæt med dem igen, følte lidt at jeg ikke altid kunne have min egen mening... Men det kan sagtens fungere.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Soonmom

Jeg ville godt nok ikke kunne  bo med mine svigerforældre,  forudser mange konflikter . 

Selvom jeg er tæt knyttet til min egen mor,  ville jeg under ingen omstændigheder bo sammen med hende 

Er du sikker på at din kæreste overhovedet er interesseret i at bo med hans forældre? -  det tror jeg de færreste har lyst til 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym

Jeg har boet sammen med min svigerfar i et par år. 
Jeg kan virkelig godt se det gode ved at bo sammen med bedsteforældrene, og kan godt lide tanken om at man kan hjælpe hinanden med de daglige pligter. I mit tilfælde så lavede min svigerfar ofte aftensmaden hvilket var en kæmpe hjælp i dagligdagen. 

Man skal helt sikkert have et godt forhold til dem, og alle parter skal være gode til at kunne tale sammen. Hvis i kan opdele huset, således at man også har privatliv vil det være en stor fordel. Det kan være svært at gå op og ned af hinanden hele tiden. Det er også vigtigt at de ved at i i forhold til eventuelle børn er forældrene og derfor har det sidste ord. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Mamalu

Jeg bor sammen med min svigermor og vi bor ikke særlig stort. Derfor deler vi både køkken og bad. Må inderømme at jeg vil meget heller være fri, fordi ligemeget hvor tæt man er så kan man ikke være sig selv 100% og det bliver anderledes med tiden når man går op ad hinanden. Når hun er væk på ferie så nyder jeg mit hjem meget mere! Og egentlig synes jeg at man har et bedre forhold til hinanden når man ikke bor sammen. Så nej jeg kan ikke anbefale det! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym

Tillader mig at være anonym selvom jeg er en ret aktiv bruger ...  

Min mand, Jeg og vores 2 børn har et ekstra værelse i vores hus hvor min Svigermor har fået.. 

Hun arbejder meget i div byer og har derfor valgt at leje hendes eget hus ud, da hun har mulighed for at sove ved os samt hendes andre 2 børn. 

JEG må indrømme at det er skide træls...!! 

Ikke nok med at hun altid kommer sent om aften (vel 3-4 gange om ugen) men jeg føler bare ikke at dette er min mands og mit hjem! 

Jeg kan jo ikke gå rundt halv nøgen i mit eget hjem i frygt for hun pludselig står i døren.. 

- Ja faktisk er hun tit kommet hjem hvor jeg havde sex med min mand 

Det ødelægger jo lige stemningen og jeg kan da ikke lade vær med at tænke på det hver aften. 

Min mand og hans Mor er meget tæt.. Men hun har bare en mani med at blande sig. 

Og Nåååå Ja.. Så er det ikke særlig fedt at hun invitere folk med hjem uden vi ved noget en weekend eller noget. 

Så Nej.. Jeg bryder mig ikke om at bo under samme tag som min Svigermor 

Dette har stået på i godt og vel 2 år nu.. 

Men da vi står og skal flytte i noget mindre om 2 mdr.. Så lå jeg indrømme at jeg glæder mig!! 

Men HEY.. Jeg elsker altså min Svigermor 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym

Jeg bor også sammen med min svigermor og vil bestemt ikke anbefale det..

Hvis I skal gøre det så sørg for det er 2 lejligheder agtigt i et hus så I får alt seperat bad, køkken, stue osv. 

Jeg kan slet ikke være mig selv. Kan ik gå nøgen rundt, have romantiske "candlelight" diner dates med min kæreste eller bare spontan sex. Alt skal foregår i soveværelset om natten uden lyd for prøv og tænk hvis hun hørte noget..

har ellers et fint forhold til min svigermor men at bo sammen med hende er ikke noget jeg holder af!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.