Kan ikke finde elevplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2017

Anonym trådstarter

MorTil4<3 skriver:

Du er ikke alene  jeg blev færdig for 1 ½ år siden.. 

Startede så på EUX sidste år. men det brændte mig helt ned, så nu skal jeg starte fjern med Dansk og Engelsk. 

Jeg håber så at det ekstra år her, kan give mig bedre chancer, 

jeg søger også alt hvad jeg kan komme i nærheden af. 

jeg bor i Næstved og søger også KBH og Roskilde mm 

Hvor er det tarveligt, at skolerne ikke har advaret deres elever om, at en HG er ubrugelig.

Jeg gik på barsel, lige efter jeg afsluttede HGV og regnede med, at jeg efterfølgende nemt ville finde en elevplads. Nu ser det ud til, at det aldrig kommer til at ske.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

Karina84

Anonym skriver:

Hvor er det tarveligt, at skolerne ikke har advaret deres elever om, at en HG er ubrugelig.

Jeg gik på barsel, lige efter jeg afsluttede HGV og regnede med, at jeg efterfølgende nemt ville finde en elevplads. Nu ser det ud til, at det aldrig kommer til at ske.

Dengang jeg gik på handelsskolen i starten af 00'erne, var den bestemt heller ikke noget værd. Medmindre at man ville stå i butik eller være blomsterbinder...

Jeg ved godt at den er lavet om mange siden, men ja jeg ville anbefale den uddannelse, ikke hvis man vil på kontor.

Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog. Hvis jeg var dig, og hvis en ny uddannelse ikke er en mulighed, ville jeg droppe elev-plads søgningen for en stund og så koncentrere mig om at finde et arbejde.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Dengang jeg gik på handelsskolen i starten af 00'erne, var den bestemt heller ikke noget værd. Medmindre at man ville stå i butik eller være blomsterbinder...

Jeg ved godt at den er lavet om mange siden, men ja jeg ville anbefale den uddannelse, ikke hvis man vil på kontor.

Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog. Hvis jeg var dig, og hvis en ny uddannelse ikke er en mulighed, ville jeg droppe elev-plads søgningen for en stund og så koncentrere mig om at finde et arbejde.

Jeg har allerede et arbejde, men vil bare så gerne have en uddannelse. Jeg er dog klar til at lægge søgningen på hylden nu, da det er hårdt konstant at få afslag.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Dom

Jeg har allerede et arbejde, men vil bare så gerne have en uddannelse. Jeg er dog klar til at lægge søgningen på hylden nu, da det er hårdt konstant at få afslag.

Jeg bliver også afvist gang på gang 

Det har vist altid været svært at finde elevplads som voksenelev, men nu er det blevet helt umuligt pga. EUX og de nye regler.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Dom

De3Guldklumper skriver:

Jeg havde skrevet Enormt mange ansøgninger og havde opgivet. Så tog jeg på uddannelses messe (mener det ligger i feb) og vupti inden jeg fik set mig om havde jeg halv elev plads inden dagen var omme. Det blev så til en hel plads nogle uger senere da jeg havde haft samtale. 

Skal man være tilmeldt en skole for at tage på uddannelsesmesse?

Anmeld Citér

13. januar 2017

De3Guldklumper

Dom skriver:

Skal man være tilmeldt en skole for at tage på uddannelsesmesse?

Nej det skal man ikke

Du kan bare Google uddannnelsesmesse og så se hvor og hvornår i dit område. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

B&J

Anonym skriver:

Ved du mangler en elev plads men her i Hjørring er det kursus omkring regnskab osv. Det kunne jo gøre du ved en del mere og måske på den måde kan skaffe en elevplads fordi du har mere i rygsækken. Men ved ikke hvordan det er i Kbh 

det er gennem EUC nord som det hedder her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.