Kan ikke finde elevplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.810 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg afsluttede HGV for snart 3 år siden, men har endnu ikke fundet en elevplads. Hvordan fandt I elevplads?

Jeg giver snart op 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg afsluttede HGV for snart 3 år siden, men har endnu ikke fundet en elevplads. Hvordan fandt I elevplads?

Jeg giver snart op 

Hvor i landet, og som hvad søger du elev plads?

Anmeld Citér

5. januar 2017

De3Guldklumper

Jeg havde skrevet Enormt mange ansøgninger og havde opgivet. Så tog jeg på uddannelses messe (mener det ligger i feb) og vupti inden jeg fik set mig om havde jeg halv elev plads inden dagen var omme. Det blev så til en hel plads nogle uger senere da jeg havde haft samtale. 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Hvor i landet, og som hvad søger du elev plads?

Som kontorelev i København og omegn.

Anmeld Citér

8. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Bliver du kaldt til samtaler, og får feedback fra arbejdsgiver på afslag, eller hvor går det galt henne? 

Det lyder helt vanvittigt at du ikke har kunne finde elevplads på 3 år! Søger du bredt eller meget specifikt?

Anmeld Citér

8. januar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Som kontorelev i København og omegn.

Hvad er omegn?

Jeg tænker, at det godt kan være svært hvis du ikke søger bredere end KBH., Hvad med at søge I Roskilde, Slagelse, Næstved, Sorø, osv....

Anmeld Citér

8. januar 2017

MorTil4<3

Du er ikke alene  jeg blev færdig for 1 ½ år siden.. 

Startede så på EUX sidste år. men det brændte mig helt ned, så nu skal jeg starte fjern med Dansk og Engelsk. 

Jeg håber så at det ekstra år her, kan give mig bedre chancer, 

jeg søger også alt hvad jeg kan komme i nærheden af. 

jeg bor i Næstved og søger også KBH og Roskilde mm 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Bliver du kaldt til samtaler, og får feedback fra arbejdsgiver på afslag, eller hvor går det galt henne? 

Det lyder helt vanvittigt at du ikke har kunne finde elevplads på 3 år! Søger du bredt eller meget specifikt?

Jeg har været til flere samtaler, men virksomheder foretrækker tilsyneladende yngre elever.

Jeg søger alle elevstillinger inden for en radius af 40 kilometer fra mit hjem.

Anmeld Citér

8. januar 2017

Kattha

Anonym skriver:

Jeg har været til flere samtaler, men virksomheder foretrækker tilsyneladende yngre elever.

Jeg søger alle elevstillinger inden for en radius af 40 kilometer fra mit hjem.

Søger du uopfordret? Kontorelev er vel umiddelbart noget der kan bruges indenfor en meget bred vifte af brancher? Så jeg ville klart begynde at skrive til alt og alle, der kan tænkes at have kontorstillinger, samt begynde at tage ud med uopfordrede ansøgninger og aflevere personligt. Er der evt nogle kurser du kan tage, som noget ekstra? Måske er det efterhånden ikke så meget alderen, men at din uddannelse er ved at være forældet ift dem der kommer ud helt friske og nye? Så må du sørge for at have mere at tilbyde, både af erfaring, men også relevante ekstra ting, end de unge har. Ved ikke om det er en mulighed?

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Søger du uopfordret? Kontorelev er vel umiddelbart noget der kan bruges indenfor en meget bred vifte af brancher? Så jeg ville klart begynde at skrive til alt og alle, der kan tænkes at have kontorstillinger, samt begynde at tage ud med uopfordrede ansøgninger og aflevere personligt. Er der evt nogle kurser du kan tage, som noget ekstra? Måske er det efterhånden ikke så meget alderen, men at din uddannelse er ved at være forældet ift dem der kommer ud helt friske og nye? Så må du sørge for at have mere at tilbyde, både af erfaring, men også relevante ekstra ting, end de unge har. Ved ikke om det er en mulighed?

Ja, jeg har sendt uopfordrede ansøgninger til alle virksomheder på praktikpladsen.dk.

Efter EUX blev indført, vil virksomheder åbenbart ikke længere have HG'ere. Desværre har jeg ikke mulighed for at tage en EUX, da jeg ikke har råd til at være på SU igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.