Ondt i ryg og mave ved vejrtrækning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.188 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2017

Nel

Hej

Først og fremmest så ved jeg godt, at det her er noget som burde vendes med en læge og ikke jer herinde. Ingen af jer kan svare på hvad det er, men måske i selv har haft oplevet det.

Jeg fik igår, næsten fra det ene øjeblik til det andet, sådan en stærk stikkende smerte øverst i ryggen mellem skulderbladene samt en lignende stikkende smerte foran ved maven, men lidt mere diffus her. Primært var det ryggen som det stikkede enormt meget i.

Det var især når jeg trak vejret at det gjorde ondt, men også når jeg bevægede mig. Det startede omkring ved 19 tiden vil jeg tro og varede indtil jeg skulle sove, hvilket var svært pga. smerterne. (det er dog væk her til morgen, selvom jeg er lidt øm i maven)

Googler jeg symptomerne, kommer der diverse årsager frem, som jeg ikke vil begynde at konkludere det til at være. Jeg vil egentlig hellere høre om andre har prøvet det samme?

Jeg har en lægetid d. 12 i forbindelse med at jeg er 24 uger henne, så jeg kan snakke med min læge om det der

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

Anonym

Nel skriver:

Hej

Først og fremmest så ved jeg godt, at det her er noget som burde vendes med en læge og ikke jer herinde. Ingen af jer kan svare på hvad det er, men måske i selv har haft oplevet det.

Jeg fik igår, næsten fra det ene øjeblik til det andet, sådan en stærk stikkende smerte øverst i ryggen mellem skulderbladene samt en lignende stikkende smerte foran ved maven, men lidt mere diffus her. Primært var det ryggen som det stikkede enormt meget i.

Det var især når jeg trak vejret at det gjorde ondt, men også når jeg bevægede mig. Det startede omkring ved 19 tiden vil jeg tro og varede indtil jeg skulle sove, hvilket var svært pga. smerterne. (det er dog væk her til morgen, selvom jeg er lidt øm i maven)

Googler jeg symptomerne, kommer der diverse årsager frem, som jeg ikke vil begynde at konkludere det til at være. Jeg vil egentlig hellere høre om andre har prøvet det samme?

Jeg har en lægetid d. 12 i forbindelse med at jeg er 24 uger henne, så jeg kan snakke med min læge om det der

Oplever til tider også stikkende smerte enten i brystet eller ryggen (nogle gange samtidig) men aldrig så lang tid. Har lidt tænkt det måske er hvis jeg har været stresset, for ved ikke hvad det er. God idé at høre lægen ad - synes dog du bør ringe derind hvis det kommer igen inden din tid. Så kan det være rart at høre om det er noget, du skal være bekymret over..

Anmeld Citér

3. januar 2017

Nel

Anonym skriver:

Oplever til tider også stikkende smerte enten i brystet eller ryggen (nogle gange samtidig) men aldrig så lang tid. Har lidt tænkt det måske er hvis jeg har været stresset, for ved ikke hvad det er. God idé at høre lægen ad - synes dog du bør ringe derind hvis det kommer igen inden din tid. Så kan det være rart at høre om det er noget, du skal være bekymret over..

Tak for svar Jeg har faktisk også selv oplevet det før, men slet ikke på den her måde, hvor det netop varede så længe. Det var også ret kraftigt. Tænker at det jo må komme af en eller anden grund.

Ja, hvis jeg oplever det igen, ringer jeg helt sikkert også til lægen. Jeg ville også havde ringet i dag hvis det stadig var der. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

AnoMom

Nel skriver:

Hej

Synes det lyder som en fastklemt nerve i ryggen når du siger det er når du trækker vejret. Og ved at man har ondt der hænger det ofte sammen med at man få ondt i maven fordi man spænder på en forkert måde. 

Men god ide at få det tjekket for en sikkerheds skyld :-)

Anmeld Citér

3. januar 2017

Muhmi

Altså min første tanke når jeg læser det, er en blodprop i lungen.. Men jeg er jo ikke læge.. Min anden tanke var lungebetændelse og min tredje tanke er en fastklemt nerve.. Man tænker altid det værste først og jeg håber ikke det er nogle af tingene men jeg håber da at lægen finder ud af hvad det er, for det lyder godt nok ubehageligt.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Nel

Muhmi skriver:

Altså min første tanke når jeg læser det, er en blodprop i lungen.. Men jeg er jo ikke læge.. Min anden tanke var lungebetændelse og min tredje tanke er en fastklemt nerve.. Man tænker altid det værste først og jeg håber ikke det er nogle af tingene men jeg håber da at lægen finder ud af hvad det er, for det lyder godt nok ubehageligt.

Jeg læste lige op på blodprop i lungerne og jeg tror ikke det er det, jeg havde hverken åndenød, hoste eller ondt i brystet. Så den tør jeg godt krydse af listen heldigvis

Men ja det var ubehageligt, også når man ikke lige ved hvad det er. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

AnoMom

Nel skriver:

Jeg læste lige op på blodprop i lungerne og jeg tror ikke det er det, jeg havde hverken åndenød, hoste eller ondt i brystet. Så den tør jeg godt krydse af listen heldigvis

Plus. Hvis det var en blodprop ville du stadig have ligeså ondt i dag. Den forsvinder jo ikk bare. :-)

og lundebetændele der ville du også hoste meget. :-) 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Muhmi

Nel skriver:

Godt at det i hvert fald kan udelukkes! 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Nel

AnoMom skriver:

Plus. Hvis det var en blodprop ville du stadig have ligeså ondt i dag. Den forsvinder jo ikk bare. :-)

og lundebetændele der ville du også hoste meget. :-) 

Ja det tænker jeg også.

Jeg kan dog mærke at det faktisk er kommet lidt igen, slet ikke ligeså meget som igår, men jeg har samme stikkende smerte i ryggen nu igen. Det er et bestemt punkt det er ved og føles ikke som decideret rygsmerter, altså mere som om det kommer fra noget andet, men kan mærkes i ryggen. Måske en nerve som du skrev tidligere.  Jeg må se hvordan det udvikler sig, går det i sig selv i dag, så nøjes jeg med at nævne det ved min næste lægetid.

Anmeld Citér

3. januar 2017

baby_drømme

Prøv at læs om Facetsyndrom  Jeg har selv haft det nemlig og det er ganske ufarligt, men det kan gøre ondt og være ubehageligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.