Nr to, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.246 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er i et kæmpe dilemma, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Sagen er den, at vi har et barn på 2 1/2 og brændende ønsker os nr to. Stod det til os, så var vi for længst gået i gang med projekt baby. Det eneste der taler imod er min vægt. Jeg vejede allerede for meget inden min første graviditet, og døjer stadig med graviditetskilo. Jeg har nu tabt mig, og er meget tæt på min gamle vægt da jeg blev gravid, 92 kg (170 cm). Jeg vil meget gerne, at der ikke bliver for lang tid imellem vores børn, men omvendt ville jeg gerne have ramt 85 kg som minimum inden vi stoppede med prævention. 

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

brevkassen-37115

Ville gå igang med det samme, for ærligt så ville det også være synd hvis du tabte dig også skulle begynde forfra eller nummer 2. 

Selvom det nok ville være sundeste og tabe sig, men det er hvad jeg tænker, hvis det var mig

Og det er en god alder og få nummer 2 nu  

Anmeld Citér

2. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Sagen er den, at vi har et barn på 2 1/2 og brændende ønsker os nr to. Stod det til os, så var vi for længst gået i gang med projekt baby. Det eneste der taler imod er min vægt. Jeg vejede allerede for meget inden min første graviditet, og døjer stadig med graviditetskilo. Jeg har nu tabt mig, og er meget tæt på min gamle vægt da jeg blev gravid, 92 kg (170 cm). Jeg vil meget gerne, at der ikke bliver for lang tid imellem vores børn, men omvendt ville jeg gerne have ramt 85 kg som minimum inden vi stoppede med prævention. 

Hvad ville i gøre?

Ville gå i gang nu og så bare forsøge at passe på vægten under graviditeten Evt. Få hjælp fra diætist

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Ville gå i gang nu og så bare forsøge at passe på vægten under graviditeten Evt. Få hjælp fra diætist

Jeg ville bestemt ikke læne mig tilbage, selvom vi så ville stoppe på prævention. At få hjælp af en diætist er en god ide. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ville vente. Dit helbred må være førsteprioritet.

Anmeld Citér

2. januar 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ville gå i gang og fortsætte vægttabet - også når du bliver gravid, dog i samarbejde med diætist.

Anmeld Citér

2. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg ville gå i gang med det samme og få hjælp af diætist :-) 

ville være synd at tabe rigtig meget nu og så skulle til at starte forfra hvis du tager meget på under graviditeten 

Anmeld Citér

2. januar 2017

lilledittemor

Jeg tog 23kg på med den første - manglede at tabe 2kg da jeg blev gravid med nr. 2 og tog 24kg på. 

Kiloene efter nr. 2 røg aldrig af - tværtimod tog jeg på og endte på samme vægt som da jeg var højgravid. 

Jeg var også meget i tvivl da vi begyndte at snakke om nr. 3 og efter længere tids overvejelse startede vi projektet.

Jeg er nu 32 uger henne og har taget 3kg på - ærligt uden den store indsats fra min side. Jeg er blevet tilbudt diætist og andre ekstra opsyn, men har takket nej for ikke at slå mig selv oveni hovedet hele tiden.

Jeg er rigtig glad for at vi gjorde det på trods af vægten. Både jeg og baby er sunde og raske. Så må jeg tage kampen mod kiloene efter graviditeten 

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres råd og tanker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.