fuldammer, men taber mig ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.841 visninger
13 svar
11 synes godt om
31. december 2016

Rsa

hjælp, jeg har siden jeg fødte taget på - har ikke været på vægten og ejer heller ikke en! - men kan mærke på mit tøj og se på min mave, at det ikke går den rigtige vej 

Det er 3 barn, de to andre gange, har jeg tabt mig relativt hurtigt efter fødslen. jeg tog kun 10 kg på i graviditeten og har ikke ekstra vægt som så derfra.

jeg synes jeg spiser ok sundt, julen har selvfølgelig været præget af lidt mere slik, chokolade osv. end normalt. 

jeg har en stofskiftesygdom, som godt kan være synderen, da mit stofskifte har været for lavt se sidste 2 måneder...

Men vil lige høre, om der er Andre der har oplevet at tage på under amning fremfor at tabe sig???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2016

lineog4

Ja da - amning er absolut ikke en sikker vej til vægttab også fordi kroppen jo ved den skal gemme noget fedt til den nærende mælk som skal gøre barnet får de bedste vokse betingelser. Egentlig et fint sundshedstegn at kiloene ikke rasler af. 

Alle mine graviditeter har resulteret i ekstra kilo og hver gang har det krævet en aktiv indsats på madsiden for at tabe mig og har jo selvsagt ventet med en reel kur til jeg var færdig med at amme. 

Anmeld Citér

31. december 2016

MiniMe2005

Jeg tabte/taber mig heller ikke på den konto. Det er jo ikke alle, der taber sig af det.

Anmeld Citér

31. december 2016

Rsa

lineog4 skriver:

Ja da - amning er absolut ikke en sikker vej til vægttab også fordi kroppen jo ved den skal gemme noget fedt til den nærende mælk som skal gøre barnet får de bedste vokse betingelser. Egentlig et fint sundshedstegn at kiloene ikke rasler af. 

Alle mine graviditeter har resulteret i ekstra kilo og hver gang har det krævet en aktiv indsats på madsiden for at tabe mig og har jo selvsagt ventet med en reel kur til jeg var færdig med at amme. 

jeg undres bare, da jeg ikke har oplevet vægtøgning de andre gange!

så må jeg ind i kampen efter amningen er overstået 

Anmeld Citér

31. december 2016

Rsa

MiniMe2005 skriver:

Jeg tabte/taber mig heller ikke på den konto. Det er jo ikke alle, der taber sig af det.

nej, som jeg skriver i det andet svar... undrede jeg mig eftersom jeg har tabt mig de andre gange 

Anmeld Citér

31. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg tabte mig 30 kg under amningen, tog 25 kg på under graviditeten. Var normal vægtig inden graviditeten. 

Jeg tænker at hver graviditet og det efterfølgende forløb er forskellig fra gang til gang? Men jeg har kun været gravid og født én gang  så jeg kan selvfølgelig ikke sammenligne med mig selv. 

Stofskifte har også meget at sige, har jeg hørt, men ej heller det ved jeg nogen om fra mig selv 

Hvor gammel er det lille pus? 

Anmeld Citér

31. december 2016

Rsa

Skovrup skriver:

Jeg tabte mig 30 kg under amningen, tog 25 kg på under graviditeten. Var normal vægtig inden graviditeten. 

Jeg tænker at hver graviditet og det efterfølgende forløb er forskellig fra gang til gang? Men jeg har kun været gravid og født én gang  så jeg kan selvfølgelig ikke sammenligne med mig selv. 

Stofskifte har også meget at sige, har jeg hørt, men ej heller det ved jeg nogen om fra mig selv 

Hvor gammel er det lille pus? 

det er nok forskelligt fra gang til gang, mine første to lignede hinanden - både graviditet og efterfølgende - denne 3 gang har bare været noget helt andet på alle områder 

min datter er 14 uger gammel

Anmeld Citér

31. december 2016

MorTilN

Havde du også for lavt stofskifte under de andre graviditeter og amme forløb? Det kan have meget at sige nemlig... har selv stofskiftesygdom og når mit er for lavet kan jeg glemme alt om at tabe mig, tværtimod tager jeg på af ingenting

Anmeld Citér

31. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

det er nok forskelligt fra gang til gang, mine første to lignede hinanden - både graviditet og efterfølgende - denne 3 gang har bare været noget helt andet på alle områder 

min datter er 14 uger gammel

Har altid fået at vide at to graviditeter ikke er de samme, så min logik gik på at det jo så også måtte være tilfældet med efter fødsels forløbet.

tillykke med din datter 

Anmeld Citér

31. december 2016

Rsa

Viventerpådig skriver:

Havde du også for lavt stofskifte under de andre graviditeter og amme forløb? Det kan have meget at sige nemlig... har selv stofskiftesygdom og når mit er for lavet kan jeg glemme alt om at tabe mig, tværtimod tager jeg på af ingenting

nej, det er kun i denne graviditet, jeg har problemer med stofskiftet - har Graves, der normalt er forhøjet stofskifte, men har mødt udfordringer i forbindelse med at regulere til rette dosis nu her hvilket har resulteret i for lavt stofskifte...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.