Det bedste råd er helt klart: køb ikke før du behov. Da jeg fik min den første var pengene også små, vi havde før hun blev født købt en brugt barnevogn, vi havde monteret en plade på vores kommode og købt en puslepude. Vi havde lånt en babyseng (mellemting mellem vugge og tremmeseng) og så havde vi sat nogle hylder op. Der var intet værelse til hende både fordi der ikke var er ekstra værelse hvor vi boede men også fordi det var unødvendigt. Nå ja og så havde eg hentet alle gratis pakker, købt 10 stofbleer (og fik aldrig brug for flere) og jeg havde strikket et uld tæppe, min mor havde strikket 1 langærmet og 2 kortærmede bluser. Jeg havde købt en enkel lille flyver/fleecedragt og så havde jeg strikket en djævlehue og luffer. Min mor gav en dyne og er sæt sengetøj og så syede jeg er sæt mere. Jeg købte en ammepude på udsalg i januar og var sindsyg glad for den alm gravid, glad da jeg skulle amme og den var fanatisk da hun lige havde lært at sidde så det var en af de ting jeg ikke ville undvære. Pusletasken syede et selv men man kan jo bruge en hvilken som helst taske. Det var det. Vi havde brugt max 3000 kr på ALT.
Vi kendte ikke kønnet så jeg havde været nede og pege i HM på det tøj jeg gerne ville have hvis det blev enten en pige eller en dreng (det er så lang tid siden så der i byen "kun" var HM og name it mes børnetøj og name it var det dyre 
Vi kom til at mangle bodystockings - det gav folk sjovt nok ikke i gave, men ellers fik jeg i gave så jeg dårligt behøvede at købe noget de første 4 måneder plus jeg som dig havde termin i april og der var en sindsyg varm sommer så hun havde stort set kun bodystockings på til hun var 4-5 mnd.
Derudover kunne vi godt have købt et badekar for det havde vi behov for. Meget hurtigt købte jeg også et legestativ i træ (fik der smukkeste tæppe til gulvet i barselsgave). Jeg købte også hurtigt en bæredims fordi min datter ikke var glad for sin barnevogn, men igen det afhænger jo af børnene så vent - min ene søn nægtede bæredimser og elskede sin barnevogn
'
Fx en flaske og erstatning er jo helt åndssvagt at bruge penge på, forretninger er efterhånden åben 25 timer alle 7 dage så det skal man nok finde hvis det er. 30 stofbleer, ja nogle får brug for det og andre gør ikke, mængden af tøj afhænger af hvor meget man kan vaske, hvor meget man forbi gave osv. Så vent se hvad I får brug for....
Anmeld
Citér