Spare på indkøb til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2016

Anonym trådstarter

Vi venter vores første barn til april, og vi glæder os. MEN nu er min kæreste blevet fyret, og vi har slet ikke nær så mange penge om måneden, da jeg er på SU. 

Jeg er så småt begyndt at finde ting til baby, men er nu nødt til at gøre det væsentlig billiger, end jeg først havde planlagt. 

Så jeg vil gerne høre jer, hvordan vi gør det billigst muligt? Hvad er strengt nødvendigt, og hvad er luksus? Hvor er der penge at spare?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2016

KissMeKissMeKissMe

Vi har stort set ikke brugt en krone på baby. 

Grunden til det er: 

- vi har arvet (det er selvfølgelig ikke alle, der har mulighed for det, men hvis man begynder i god tid dukker der godt nok mange gratis ting op gennem netværk. F.eks. har vi fået vildt meget tøj af min svigermors tai chi-makker, hvilket må siges at være langt ude i netværk )

- gaver! Folk køber virkelig meget til en. Og hvis I ikke får spontane gaver, så brug jeres fødselsdag og eller andre anledninger til det. 

- køb brugt. Man kan spare vanvittigt mange penge. På Reshopper (app) er der folk der sælger stort set nye ting til halv pris. 

- køb på januarudsalg. 

Anmeld Citér

30. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Vi venter vores første barn til april, og vi glæder os. MEN nu er min kæreste blevet fyret, og vi har slet ikke nær så mange penge om måneden, da jeg er på SU. 

Jeg er så småt begyndt at finde ting til baby, men er nu nødt til at gøre det væsentlig billiger, end jeg først havde planlagt. 

Så jeg vil gerne høre jer, hvordan vi gør det billigst muligt? Hvad er strengt nødvendigt, og hvad er luksus? Hvor er der penge at spare?

Mødrehjælpens genbrugsbutikker er rigtig gode.

Anmeld Citér

30. december 2016

Miti's mama

Vores penge blev også uventede små halvvejs i graviditeten, og vi har måttet være 'kreative'.

Ideer:

* Spørg efter brugt tøj i dit netværk - der er rigeligt af det

* Få en seng fra en bekendt eller køb en brugt fra DBA eller lignende (men køb en ny madras - du kan få en i Ikea til 89kr)

* Køb et autostol brugt eller få fra en bekendt (Men tjek udløbsdatoen og køb den ikke hvis den har været i et uheld før!)

* Hint hvis der er ting du mangler. Bedsteforældre mv har ofte kriller i fingrene efter at købe babyting, og de kan ligeså godt være praktiske

* Babypakker.com har en liste over alle de pakker du kan få gratis! De indeholder bleer, sutter, vådservietter, sæbe mv.

* En blespand er egentlig unødvendig. En almindelig pedalspand er helt fin og billigere i poser

* Køb barnevognen brugt på DBA eller hos Grønne Rollinger

* Legetøj er unødvendigt i de første par måneder, og er en af de ting folk elsker at købe som gave

* Derudover har du brug for nogle ammeindlæg, en flaske og en pakke erstatning (til hvis nu), lidt førstehjælp måske, en skiftepude (brug et håndklæde til at dække det, i stedet for et fancy cover)

* En ammepude kan sagtens erstattes med en god aflang pude du allerede har derhjemme

Resten er mere eller mindre fyld som kan være hyggeligt, men er ikke nødvendigt.

Ting du egentlig ikke har brug for: Skiftebord (toppen af en kommode/bord/seng er fin), Angel blespand, speciel pusletaske (en almindelig taske virker også helt fint), børnesikring til hjemmet før baby kan kravle, uro, mv.

MEST AF ALT! Gør op med dig selv at det nu engang er sådan situationen er, og at baby er ligeglad så længe han/hun har dig 

Anmeld Citér

30. december 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

I bund og grund så har man brug for et sted hvor barnet kan sove, en autostol (hvis i har bil) og et transport redskab såsom barnevogn. Så har i brug for lidt tøj, men mere har man faktisk ikke brug for. Ønsk jer ting til fødselsdage og køb brugt. Vent med at købe det mest nødvendige til efter fødslen, meget får man i gave. Butikkerne er også åbne til den tid ☺️

Anmeld Citér

30. december 2016

M&Ms

Der er virkelig mange ting i butikkerne, som er fuldstændig unødvendige.

Mit bedste råd er sådan set at købe tingene, når du har brug for dem og ikke før. Eksempelvis madras til barnevognen kan godt vente et par måneder, da baby alligevel bruger liften det første stykke tid. Derudover behøver lagen til lift ikke passe - du kan godt bruge lagen fra barnevognsmadrassen til de få måneder, I bruger liften. Pusletasken er unødvendig. Jeg bruger bare en taske, jeg havde i forvejen; dog købte jeg et pusleunderlag. Man kan da sagtens købe på udsalg, hvis man ved, hvad man får brug for, men der er mange ting, jeg ikke synes, vi har haft voldsomt meget brug for. Eksempelvis de mange stofbleer. Vi startede med 30 stk (barn Nr 1) og er vel nede på 10 nu ved barn Nr 2 (manden smider dem ud, hvis han ikke mener, jeg har en chance for at få dem rene....), og det fungerer fint på trods af en gylpebaby.

Vi ønskede os gavekort til babybutikker, hvilket gjorde, at alt det vi ikke fik brugt, kunne vi købe uden at skulle have penge op af lommen.

Anmeld Citér

30. december 2016

migxher

Være kritisk og køb først når behovet opstår vi købte en masse ting på forhånd ved vores første, som vi sagtens kunne have undværet.

Og så selvfølgelig køb brugt

Anmeld Citér

30. december 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Hvis du bor i nærheden af Århus har jeg en tremmeseng, du kan få om ikke så længe vores datter sov dog i liften til hun var ca. 6 måneder, så sengen er ikke strengt nødvendig i hvert fald de første måneder  

en barnevogn kan tit købes billigt brugt mine forældre købte en fin vogn til at have stående hos dem, hvor der var lift, pusletaske, myggenet, sele og regnslag med for 1500 kr. og så er der vist en del babysider med ting der gives bort gratis. 

Legetøj vil jeg tro, at l får en del af i gave, det er tit sådan noget folk køber som barselsgave og selvfølgelig også tøj. 

Køb så meget som muligt brugt, det meste fejler intet og er i virkelig fin satand, da det jo kun bliver brugt ganske kort.

jeg håber din kæreste hurtigt får nyt job, så du kan nyde graviditeten

Anmeld Citér

31. december 2016

Aristocats

Køb brugt. Reshopper, Trendsales, DBA og i forhold til tøj og nogle gange også legetøj, kan genbrugsbutikker virkelig bruges til røverkøb. 

Der er mange ting i baby-verdenen der er nice to have men absolut ikke need to have. Her taler jeg om alverdens bidegiraffer, bobles, pusletaske, dyre babytæpper (hvis du kan hækle eller strikke, så kan det gøres til næsten ingen penge. Og tit og ofte laver mormor, oldemor eller andre venlige sjæle tit sådanne ting alligevel), babyhåndklæder, baby-børster, jeg kunne blive ved. Legetøj er heller ikke super nødvendigt i starten og som andre siger, det bliver tit delt gavmildt ud i forhold til gaver. 

Hvis der er noget i har mulighed for at arve, så gør endelig det. Og køb endelig barnevogn/klapvogn/autostol brugt. Det behøver ikke at være den nyeste og flotteste model for at gøre sit job. 

Derudover findes der også en masse gratis startpakker rundt omkring i forskellige supermarkeder. 

Anmeld Citér

31. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Enig med de andre vent med at købe både tøj og ting til behovet opstår. Man ved ikke hvad der passer jer før i har behovet. Fx elsker nogle heldragter andre bodyer osv. 

En lille baby vil bare have nærvær og kærlighed og er ligeglad med materielle ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.