Hvad pakker man til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2009

luckas-mor

kigger også lige med, da jeg heller ikk aner noget som helst om hva man ska ha med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

vatten

Da jeg fødte Mathias på Horsens sygehus, skulle man selv have babydyne + sengetøj med.

Ellers havde jeg toiletsager, lidt tøj til mig selv, et sæt tøj til Mathias (jeg brugte sygehusets til vi tog hjem) og en gave til Mathias fra mig- og så ellers kamera, telefon, oplader og barnets bog (et eller andet skal man jo bruge tiden på).

Nå ja, og vandrejournal og telefonliste med numre, som min veninde skulle ringe til, når jeg havde født.

Anmeld

5. oktober 2009

patella

Tuuuusind tak for alle jeres gode forslag - nu har jeg et rigtig godt billede af det... glæder mig helt til at pakke

Anmeld

5. oktober 2009

marieanette

Hej          

Er ny her inde men ville lige smide min mening ang taske(r)
jeg er 3 gangs fødende har ca 5 uger tilbage..                                                          og syntes stadigvæk det er svært at 
få lagt tøj til babyen ned i en taske ligesom det også er svært at få styr på hvad jeg selv udover toiletsager vil få brug for det kommer jo an på så meget
har da lagt tøj i min taske og fået gjort pusletaksen klar med lidt tøj og bleer
det er jo også svært når man ikke ved hvilke køn der gemmer sig under ens hjerte.

marieanette

Anmeld

5. oktober 2009

mav75

Første gang jeg fødte skete det med akut kejsersnit 3 uger før termin, så der var ikke pakket en taske. Måtte sende manden hjem og kikke i flyttekasse, som jeg da heldigvis havde nået at sortere efter størrelse.
Anden gang blev fostret vurderet til at veje 3200 g ugen før fødslen, så der blev pakket tøj efter det. Men hvor blev vi taget på sengen og fik en guldklump på 4 kg, som slet ikke kunne passe det medbragte tøj. Endnu engang sendte jeg manden hjem for at kikke i flyttekasser efter noget større.
Nu venter vi nummer tre og denne gang vil jeg pakke lidt i hver størrelse, så manden slipper for at skulle hjem og finde tøj endnu en gang.

Begge gange har jeg til mig selv pakket toilettaske med tena-bind, da man bløder meget i nogle dage bagefter. Pyjamas med skjorte, som kan knappes op til amning og "tage-hjem-tøj" har været det jeg kom i. Maven blev ikke så meget mindre end at ventetøjet virkede fint i et stykke tid efter fødslen. Husk en amme-bh i en størrelse større end du bruger nu for de bryster kan blive utroligt hårde og spændte det første stykke tid og så er det rart med en bh der ikke strammer.

Anmeld

5. oktober 2009

qp

I skal også huske shampoo og showerget + tandpasta... det troede jeg man fik, men næææ nej

Anmeld

6. oktober 2009

Nanna1985

Tøj til dig selv og babyen
Amme indlæg
Amme bhér
Sut
Børste
Tandbørste
Tandpasta
Makeup
Deo/parume
Bodycrem
Håndcrem
Oplader til mobilen
Kamera
Batterier til kamera

Det var lidt af det, jeg selv havde med til 2 dage

Anmeld

6. oktober 2009

TbCp

Jeg tror det er forskelligt hvor meget de har på de forskellige sygehuse.
Jeg røg på Neo med Liva og der havde de bleer osv + KÆMPE Tena bind til mig, de var nødvendigt med så store bind. Almindelige bind kunne ikke have taget det.

Lidt behageligt tøj til mig selv, lidt til Liva, sutsko til mig selv. Kamera + oplader, telefon + oplader. En bog til manden
Nogle steder er der ikke "servicering" af manden undervejs, så der skal man selv have mad med til ham.

Jeg endte så med at ligge der 2 uger og derfor måtte manden have flere ting med ud til mig.

Hilsen Tina (som allerede pakkede tasken i uge 28)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.