Hvad pakker man til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.834 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

patella

Lige et spørgsmål til alle jer erfarne derude

Hvad skal jeg pakke til at tage med på sygehuset når jeg skal føde? Der er så mange der siger "nå, har du så pakket tasken" (hvilket er lidt i sjov, da jeg kun er i 31. uge). Og det har jeg naturligvis ikke - i sær fordi jeg ikke aner hvad det er jeg skal pakke? Her tænke jeg både til babyen og til mig selv.....

Patella 31+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

LauraLW

Nu har jeg ikke prøvet det selv endnu, men tænker umiddelbart:

Rart tøj til dig selv, badekåbe, sutsko
Tøj til baby
Toilettaske
Mobil + oplader
kamara + oplader (vigtigt vigtigt)

Det tænker jeg er det vigtigste.. og så pakker man sikkert alt mulig andet også :-)

Anmeld

5. oktober 2009

christina2412

hejsa.

ja din vandrejounal skal du have med, oplysningsseddel.
det er det første barn for mig også, og jeg ved ikke om jeg vælger, at komme på storken bagefter. er alt fint med ham og amningen er igang tager jeg nok hjem. men har pakket til et par dage for en sikkerheds skyld.

jeg har pakket.
3 sæt tøj+ det sæt han skal have på hjem, 4 bodyer, 2 nat dragter 3 par strømper, en lille hue og et par hansker, en hel dragt til hjem transporten+ autostol. bleer, vaskeklude. sutter, 2 sutflasker hvis amningen ikke vil fungere hvad jeg inderligt håber det gør.

til mig selv nogen behagelig bukser, trøjer, trusser, store bind, makeup, shampoo osv.kamera. 

ja lige hvad jeg kan komme i tanke om, har tjekket det hele 4 gange , så der skulle være styr på det.

christina 34+4 

Anmeld

5. oktober 2009

SaNiNa

jeg hvade kun pakket til lillemanden.

tøj (ville have han skulle have sit eget tøj på fra starten af)
tæppe
dynen (hentede manden)
stofbler
kamara og vidiokamara
klipklapper

resten hvad manden taget med da han kom morgnen efter. jeg brugte så ikke andet end mit nattøj og tandbørste ude på barselsgangen da jeg ikke kunne gå.

og hvis du ikke vil bruge syghuset trusser så skal du have nogle gode høje nogle med.

Anmeld

5. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

tror snart ikke der er mere, som de andre ikke har nævnt....
må lige spole tilbage til sep '08 - fik pks fordi han lå på tværs. Så den nåed at blive pakket om 40 tusind gange...

Havde tøj til bettemanden 5 sæt
nuseklude
hans dyne
jakke til vi skulle hjem

egne trusser og bind
amme bh og indlæg
ammetrøjer og behagelige bukser.

Vi havde så fået en 'gylper' så vi nåed at vaske tøj i håndvasken og hænge det på radiatore...

Fik at vide at vi ikke måtte give ham sut, før at amningen kørte - pga det kan ødelægge deres sutte teknik...

Vi havde vores emmaljunga cerox 360' med og addaptor til autostol. Så vi kunne komme lidt rundt og da vi skulle hjem satte vi autostol fast på stel, så vi ikke skulle bære ham den lange vej ud til bil, når jeg nu ikke måtte løfte noget og manden slæbte på tasker, gaver mm...

Anmeld

5. oktober 2009

Misjelle

Jamen jeg nåede kun lige at tage kameraet i lommen og så var det fint hehe .

Kunne godt have brugt en amme bluse + ammebh (da jeg hader det hospitals tøj og halvdelen af det virker trykknapperne ikke osv.). Det kan jo være svært at vide inden hvad str man kommer til at bruge, men mit eget tøj havde heller ikke været af vejen.

Tandbørste, hårbørste, shampoo osv (fik lov til at tage bad efer fødslen men kunne ikke vaske mit hår og man får jo svedt lidt under sådan en fødsel).

Til baby kan det også være rart med lidt af eget tøj da trykknapper heller ikke dur på det meste af deres babytøj.

Det vigtigeste er jo kameraet, resten kan man jo få mande eller andet familie til at komme med .

Anmeld

5. oktober 2009

copt

Hej,

Jeg havde pakket flg.:

Toiletsager - herunder en rulle toiletpapir (for det de har på hospitalet er bare som sandpapir)
Ammebh
Ammeindlæg (som jeg ikke fik brugt)
Et par t-shirts
Natbukser/jogging bukser
Til tøsen:
Lidt tøj (men brugte kun hospitalets indtil dagen hvor hun skulle hjem, det er nemmere når de overskider det hele bare at kunne smide det til vask :-) istedet for at skulle vaske i hånden)
Sengetøj (som jeg heller ikke fik brugt)
En bamse til vuggen.

----
På Roskilde hvor jeg fødte havde de libresse-bind, natusan ammeindlæg og Libero bleer - så det jeg havde med hjemmefra fik jeg slet ikke brugt.
Det kan anbefales at hvis man er hævet/har meget ondt efter fødslen så bruge et "is-bind" under det alm. bind (På Roskilde har de dem liggende i en lille fryser) Det er et bind der er gennemvædet med vand og lagt i en frysepose og så i fryseren. Det er bare så rart at bruge og det tager virkelig smerterne, især hvis man er blevet syet. Jeg brugte 1 om dagen hvilket betød at jeg holdt mig fuldstændig fra smertestillende.

Held og lykke med fødslerne

Anmeld

5. oktober 2009

sonja1

Lift,betræk og dyne.
Tøj til den lille (inde og ude) evt en sut.
Mor: En god og behagelig amme bh, amme indlæg, futter og tøj til hjemturen.
Kamera og tlf.

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Tilmelder mig lige dette indlæg - har selv termin om 3 uger - og endnu ikke pakket tasken...

Anmeld

5. oktober 2009

luckas-mor

kigger også lige med, da jeg heller ikk aner noget som helst om hva man ska ha med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.