Familie drama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2016

Anonym trådstarter

Hej piger.

søger råd til hvordan jeg for klippet navlesnoren til min forældre.

har desværre aldrig haft hvad jeg vil kalde rigtige forældre. Min mor og far er skilt, min far var der aldrig igennem vores barndom og min mor var meget voldelig, aggresiv og svigtede meget. hvorfor vi aldrig blev tvangsfjernet et både mig og mine søskende en gåde. Hun har prøvet slå min søster ihjel, låst os ude midt om natten, både private mennesker og lærer på skoler osv har meldt hende til politi og kommune flere gange men der skete aldrig noget, andet end det blev værre for os børn fordi vi havde sladdert. Nå men, flyttede hjemmefra da jeg var 16 år. Og havde ingen kontakt til hverken mor eller far. Da jeg så blev gravid med min datter, fik jeg en smule kontakt til mine forældre igen. Men desværre endte det hurtigt. Måske virker det mærkeligt at jeg skriver "desværre", for hvem ønsker dog have kontakt til folk som har behandlet en sådan? Men jeg er naiv og håber altid at det bliver anderledes. Det er hele tiden frem og tilbage, og op og ned, de sidste 2 måneder har der bare været så meget drama fordi jeg var nødsaget til at bede mine forældre om hjælp, da jeg stod og havde 14 dage hvor jeg ikke havde tag overhoved, mens min lejlighed blev renoveret. Mine veninder "forsvandt" pludselig selvom de havde lovet at min datter og jeg kunne være der. Jeg skulle så være hos min far, men da jeg skulle der hjem fik jeg at vide at jeg ikke kunne alligevel fordi han ikke ville ha min datter gik på gulvet pga naboerne, og eftersom hun ikke kan flyve måtte jeg finde et andet sted, det endte med at blive hos min mor, som smed mig og min datter på gaden kl 11 om aften efter et par dage hos hende. Så var vi ellers frem og tilbage. Vi er endelig flyttet i vores eget min datter og jeg, og glæder os til at byde lillesøster velkommen om 1 lille måneds tid. Der er stadig en del flytte rod, så min mor tilbød at komme og

hlpe med nogle kasser i dag, jeg sagde til hende at hun ikke skulle komme hvis der blev ballade men det selvfølgelig ville være dejligt med noget hjælp.  Hun kom og der gik ikke mere end 2 min før hun begyndte at ville skændes og svine mig til. Måtte bede hende flere gange om at tale pænt til mig og minde hende om jeg er voksen og ikke et barn som hverken kan gøre fra eller til. Hun blev ved og ved og ved, tilsidst bad jeg hende gå, hvilket hun ikke ville. Og ville stjæle mine husnøgler osv osv, måtte tage hende i jakken og nærmest kaste hende ud af døren mens hun slog mig og skreg jeg var en heks osv. Puhaaa  ved ikke hvorfor jeg aldrig lærer det, 28 år har det været sådanne men af en eller anden grund blir jeg ved og ved med at håbe på hun en dag ændre sig. Her sidder jeg nu med dårlig samvittighed, overfor min lille pige i maven og min lille pige her hjemme, og også fordi jeg skubbede hende ud af døren, men hvad skulle jeg have gjort ? vil så gerne klippe navlesnoren, men efter jeg selv er blevet mor er det bare gået op for mig hvor meget jeg selv ville ønske jeg havde en mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2016

hautecouture

Puha, det lyder virkeligt hårdt  Jeg tror du skal spørge dig selv om håbet om at din mor forandrer sig, er større end fornuften? For jeg tror i bund og grund godt du kan se, at "forholdet" til din mor ikke er gavnligt for hverken dig eller dine døtre. Hvordan du skal gøre, eller hvad du skal sige ved jeg ikke - men du skal, efter min mening, ikke give hende flere chancer nu. Du skal stille hende stolen for døren og vise, at du er voksen, selvstændig og moden - og ansvarsfuld nok til, ikke at lade hende diktere og kontrollere. Skriv til hende hvordan hun får dig til at føle og hvorfor hverken du eller dine døtre har brug for dette. Og fortæl så at du ikke ønsker kontakt længere.

Anmeld Citér

28. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Hej piger.

søger råd til hvordan jeg for klippet navlesnoren til min forældre.

har desværre aldrig haft hvad jeg vil kalde rigtige forældre. Min mor og far er skilt, min far var der aldrig igennem vores barndom og min mor var meget voldelig, aggresiv og svigtede meget. hvorfor vi aldrig blev tvangsfjernet et både mig og mine søskende en gåde. Hun har prøvet slå min søster ihjel, låst os ude midt om natten, både private mennesker og lærer på skoler osv har meldt hende til politi og kommune flere gange men der skete aldrig noget, andet end det blev værre for os børn fordi vi havde sladdert. Nå men, flyttede hjemmefra da jeg var 16 år. Og havde ingen kontakt til hverken mor eller far. Da jeg så blev gravid med min datter, fik jeg en smule kontakt til mine forældre igen. Men desværre endte det hurtigt. Måske virker det mærkeligt at jeg skriver "desværre", for hvem ønsker dog have kontakt til folk som har behandlet en sådan? Men jeg er naiv og håber altid at det bliver anderledes. Det er hele tiden frem og tilbage, og op og ned, de sidste 2 måneder har der bare været så meget drama fordi jeg var nødsaget til at bede mine forældre om hjælp, da jeg stod og havde 14 dage hvor jeg ikke havde tag overhoved, mens min lejlighed blev renoveret. Mine veninder "forsvandt" pludselig selvom de havde lovet at min datter og jeg kunne være der. Jeg skulle så være hos min far, men da jeg skulle der hjem fik jeg at vide at jeg ikke kunne alligevel fordi han ikke ville ha min datter gik på gulvet pga naboerne, og eftersom hun ikke kan flyve måtte jeg finde et andet sted, det endte med at blive hos min mor, som smed mig og min datter på gaden kl 11 om aften efter et par dage hos hende. Så var vi ellers frem og tilbage. Vi er endelig flyttet i vores eget min datter og jeg, og glæder os til at byde lillesøster velkommen om 1 lille måneds tid. Der er stadig en del flytte rod, så min mor tilbød at komme og

hlpe med nogle kasser i dag, jeg sagde til hende at hun ikke skulle komme hvis der blev ballade men det selvfølgelig ville være dejligt med noget hjælp.  Hun kom og der gik ikke mere end 2 min før hun begyndte at ville skændes og svine mig til. Måtte bede hende flere gange om at tale pænt til mig og minde hende om jeg er voksen og ikke et barn som hverken kan gøre fra eller til. Hun blev ved og ved og ved, tilsidst bad jeg hende gå, hvilket hun ikke ville. Og ville stjæle mine husnøgler osv osv, måtte tage hende i jakken og nærmest kaste hende ud af døren mens hun slog mig og skreg jeg var en heks osv. Puhaaa  ved ikke hvorfor jeg aldrig lærer det, 28 år har det været sådanne men af en eller anden grund blir jeg ved og ved med at håbe på hun en dag ændre sig. Her sidder jeg nu med dårlig samvittighed, overfor min lille pige i maven og min lille pige her hjemme, og også fordi jeg skubbede hende ud af døren, men hvad skulle jeg have gjort ? vil så gerne klippe navlesnoren, men efter jeg selv er blevet mor er det bare gået op for mig hvor meget jeg selv ville ønske jeg havde en mor

Det var da en forfærdelig historie 

Vil bare sige, at du må gøre op med dig selv, at din rolle som mor er vigtigere end noget andet. Det kan godt være du ville kunne holde til meget, og finde dig i meget, i håb om at få en rigtig mor. Men det skal dine børn ikke. Din mor lyder jo destruktiv, endda farlig, og uansvarlig som mor, mormor, og generelt som menneske. Du kan og må ikke byde dine børn sådan et disfunktionelt miljø og mennesker som hende. 

Og det er det du skal have for øje, når du beslutter dig for at udelukke hende fra dit liv - dine børns ve og vel. Jeg kender selvfølgelig ikke din mor, og kun du kan forsøge at afveje så rationelt som muligt fordele og ulemper - for dine børn - af at have hende i jeres liv. 

Det vil måske også være en god ide at snakke med nogen omkring dine egne følelser og de traumaer der stammer fra dit barndom, og nuværende forhold med dine forældre. Altså med nogle fagpersoner, for det er vigtigt du tager dig af dig selv, og får noget heling. Stort kram.

Anmeld Citér

28. december 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Du skal have professionel hjælp til at tackle de svigt, du har været udsat for og til at hjælpe dig med at finde den styrke indeni, der skal til for at bryde med den magt, dine forældre stadigvæk har over dig. Du bliver nødt til at få hjælp til at bearbejde al den sorg, du har inde i dig, fordi inderst inde er du stadig en såret, lille pige.

Anmeld Citér

28. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Sødeste du det lyder frygteligt jeg har så ondt af dig og den barndom du har haft. Sådan skal det ikke være for nogle børn. 

Vi søger alle vores forældres anderkendelse det er helt naturligt og et urinstinkt at ville vores familie. 

Social arv er noget af de stærkeste bånd og noget af det sværeste at bryde ud af. Jeg tror simpelthen ikke det er muligt for dig selv at klare og vi kan heller ikke hjælpe dig i et forum. 

Du skal have professionel hjælp for det vigtigste må være at sikre din datter en bedre barndom en du fik og desværre sker det alt for ofte selvom man gerne vil det anderledes at man overfører de dårlige ting til ens børn fordi man aldrig har lært andet. 

Er du i kontakt med kommunen ellers ville jeg overveje at kontakte dem eller din sundhedsplejerske og fortælle om din barndom og familieforhold og ønsket om at skabe en langt bedre barndom for din datter. 

Alternativt ville jeg prøve mødrehjælpen eller en anden organisation der kan støtte dig for du har brug for hjælp. Men at du er opmærksom på det er første skridt der viser at du er en langt bedre mor end din mor var. Men din datter skal ikke igen smides ud midt om natten. 

Anmeld Citér

28. december 2016

Skouboe

Jeg tænker det er konceptet mor og far du savner, ikke de faktiske personer. Stop med at forvente at de ændrer sig, og gør op med dig selv, om du kan leve med dem som de er.

Anmeld Citér

28. december 2016

Bshizzle

Puha...  Fik helt ondt i maven af at læse det.. 

Så kan sagtens forstille mig det er ekstra hårdt for dig i denne situration! 

Mit råd... : Få hjælp til at takle din situration og hvordan du kommer videre. 

Måske lidt hårdt sagt.. Men har du virkelig brug for din Mor? - Det er jo tydeligt at læse at hun ikke ændrer sig. 

Hvis det var mig.. Så havde jeg holdt min Mor på afstand, for mine børn skal aldrig se deres Mormor opføre sig sådan! 

Så havde jeg for den sags skyld søgt efter en reserve mormor/Bedste som mine børn kunne støtte sig op af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.