2 værelses lejlighed og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
10 svar
2 synes godt om
28. december 2016

OscarMor

Hej,
Min kæreste og jeg bor pt. i en 2 værelses lejlighed med skråvægge. Der er ikke særlig meget plads i lejligheden og den er dårligt indrettet. Vi venter baby til sommeren 2017, og så står nærmest nummer 100 på venteliste til alle lejligheder 

Jeg syntes boligjagten er uoverskuelig, og jeg bliver mere og mere bange for at der er forlidt plads til baby i vores nuværende lejlighed + vil i jo gerne have en 3 værelses. 

Til jer som har fået baby i en 2 værelses lejlighed, hvordan fik i det til at fungere? Jeg syntes jeg har brug for råd.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2016

Liv_86

Jeg har dog en 3 værl, vi er to voksne og 1 barn. Venter dog tvillinger i starten af det nye år. 

Det kan sagten fungere hvis man vil. 

Anmeld Citér

28. december 2016

baby_drømme

MiaNielsen skriver:

Hej,
Min kæreste og jeg bor pt. i en 2 værelses lejlighed med skråvægge. Der er ikke særlig meget plads i lejligheden og den er dårligt indrettet. Vi venter baby til sommeren 2017, og så står nærmest nummer 100 på venteliste til alle lejligheder 

Jeg syntes boligjagten er uoverskuelig, og jeg bliver mere og mere bange for at der er forlidt plads til baby i vores nuværende lejlighed + vil i jo gerne have en 3 værelses. 

Til jer som har fået baby i en 2 værelses lejlighed, hvordan fik i det til at fungere? Jeg syntes jeg har brug for råd.. 

Da vi fik vores søn i sin tid, boede vi i en 2 værelses på 75 kvm, også med skråvægge... Vi havde vugge og puslebord inde i soveværelset, heldigvis var der et indbygget væg til væg skab, så der var plads nok til tøj. Men i stuen blev det lidt mere trængt for der kom jo legetæppe, legetøj, plus alt det andet der nu er i en stue  

Men det fungerede faktisk, vi flyttede først da han var 15 måneder.  

Der findes mange muligheder i forhold til pladsmangel og babyting 

Anmeld Citér

28. december 2016

Patriark

MiaNielsen skriver:

Hej,

Vi bor i 2v. lejlighed, 2 voksne og 2 drenge på 2,5 og 5,5. Det kan sagte s lade sig gøre.

Man skal dog tænke kreative og udnytte enhver kvm.

Med skråvægge tror jeg dog det vil være en større udfordring.

Anmeld Citér

28. december 2016

Musen91

MiaNielsen skriver:

Hej,

Vi bor i en er værelses på 50 kvm og skal have bebs indenfor 4 uger, og vi har fået det til og fungere. Det er trangt men det fungere. 

Vi har også langt om længe fået ny lejlighed men vi overtager den først d.1/3-17. Så vi vælger og se positivt på det indtil vi får den anden. 

Lige pludselig lykkedes det. 

Men jeg tænker det sagtens kan lade sig gøre i en 2 værelses.

Anmeld Citér

28. december 2016

lineog4

Min mand (og delvist mig) boede i en to værelset på 58 kvm sammen med hans søn, til hans søn var 12 år. Derefter boede vi i en 3 værelset på 90 kvm med to voksne, en teenager og en baby. Min datter fik først sit eget værelse da vi flyttede hvor hun var over 2 år. 

Tænker vi er blevet utrolig forvænte med hensyn til plads - min mors kæreste som ville være 66 år i år boede mor, far, 3 børn i en toværelset lejlighed - han havde en udtræksseng i gangen 

i skal nok få det fantastisk og huske tiden i jeres lille skønne lejlighed med jeres mirakel som den bedste i jeres liv

Anmeld Citér

28. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi boede i en 2 værelses lejlighed på 56 m2 da vi fik vores søn. Vi boede der til han blev 2 år gammel.

Vi havde et relativt stort soveværelse med plads til vores eget tøjskab, kommode, puslebord og så sørgede vi for en masse hyldeplads i soveværelset (vi brugte stofbleer til knægten, det fylder altså godt) vi havde en vaskekurv til stofbleerne og til vores almindelige tøj.

I stuen havde vi spisebord med 4 stole, 3 mands sofa, sofabord, et væg til væg bord med plads til kontor artikler og et skab til opbevaring. Vores søn havde en kurv med hans legetøj, det fungerede super godt. 

Da vi havde lejligheden tænkte vi ikke så meget over vi ikke havde så meget plads, vi fik det til at fungere og det var helt ok. Jeg er i dag overrasket over hvor meget vi kunne fylde ind på så lidt plads, men man lære at lave optimale opbevaringsmuligheder.

Håber i finder ud af det, det kan sagtens lade sig gøre  den lille bebs kommer ikke til at fylde så meget til at starte med, de ikke så aktive med leg før de kravler/går. Det der fylder mest er alt det udstyr de små har.

Anmeld Citér

29. december 2016

AnoMom

MiaNielsen skriver:

Hej,

Det kan sagtens fungerer. Man lærer at udnytte pladsen fornuftigt. 

Jeg bor hos min mor med min søn på knap 17 mdr på er værelse på 15 m2. Bevares vi har selvfølgelig også stuen at færdes i. Men alt hans legetøj står primært på vores værelse. Han har sin egen tremmeseng og jeg har en 1,5 mands seng, klædeskab til begge vores tøj og hans legetøj i 2 reoler. Gulvplads er der ikke meget af. Men pyt. Vi leger i stuen. :-)

får jeg tilbudt en 2 værelset en dag (snart i hope) så får han værelset og jeg får en sovesofa i stuen. :-)

Anmeld Citér

29. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej,

Vi er pt 2 voksne og 2 børn. (Vi har dog købt hus og flytter til marts) 

da vi kun havde et barn var tremmesengen i soveværelset. Det fungrede fint der var ikke brug for eget værelse. Så fik vi en til - vi nedlagde spisestuen og det blev til soveværelse. 

Så fik vi bare en mindre stue. Og den store fik eget værelse mens den lille sov i tremmeseng hos os. Da han blev 1 år rykkede vi ham ind til storbror 

men de bruger stort set ikke værelset og leger stort set kun i stuen. Børn vil godt være hvor mor og far er - så vi nedlagde soveværelset og fik stor stue igen. Så pt sover vi i stuen på sovesofa. 

Det har egentlig fungeret fint 

Anmeld Citér

29. december 2016

striber

Vi boede i en 2værelses lejlighed på 55kvm, indtil vores søn var 1,5år. Det fungerede fint. 

I starten sov vi alle i soveværelset. Der havde vi også puslebord. Og så alt legetøj, spisebord og sofagruppe i stuen. Det var lidt trængt, men egentlig også lidt hyggeligt.

Da han blev 1år, fik vi sovesofa. Så sov han i soveværelset, og vi slog sofaen ud til natten. Vi fik dog aldrig sengen i kælderen, så fik ikke mere plads i soveværelset af den grund Men min søn og mand vækkede hinanden, så det fungerede ikke med samsovning mere. 

Vi flyttede herefter i hus på 130kvm (til leje). WOW vi kunne jo dårligt finde hinanden  Nu bor vi på 165kvm med 2 børn, som vi købte i februar 2014 - ikke børnene, men huset . ALt for meget plads i min optik. Kunne godt undværre de 20 af dem ihvertfald. Vi har brug for 4 værelser, da min mand skal kunne have hjemmekontor, men lige pt har vi 20kvm legestue. Og har stadig legetøj i alle rum efter ungerne har været i gang  Så vi går lidt og drømmer om at finde drømmehuset, som har færre kvm men med en bedre planløsning. Det haster ikke, vi kan sagens blive her, der bruges bare sindsyg lang tid på oprydning og rengøring, det ville jeg hellere bruge sammen med mine børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.