Hvordan lærer jeg dem god toilethygiejne? (Bonusbø

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du stiller dem op foran toilettet indtil én af dem indrømmer og forhåbentligt føler skam?

Og du smider dem alle sammen i bad fordi én af dem ikke har skyllet ud i toilettet?

Fy for fanden. Jeg kan udmærket se problemet, men den form for "opdragelse" er bare på ingen måder i orden. 

Du ender med at give alle børnene dundrende lavt selvværd, hvis det ikke allerede ér sket.

Jeg er overbevist om det lyder langt hårdere på skrift end det er i virkeligheden. Som du stiller det op her ser jeg det bestemt ikke. Jeg sender dem i bad da de har lort i bukserne. Og igen- vi har en meget kærlig, krammende og kyssende omgang og tone her. Jeg har prøvet al verdens ting af. Og det at stille dem til ansvar er én af dem. Men det er på ingen måde udtryk for hvordan vi lever. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg tror helt ærligt ikke straf og trusler er vejen frem selvom jeg sagtebs kan forstå din frustration. Men der er jo noget helt galt når de er så store  

For det første må far mere på banen og være fører på kampen. Og så ville jeg inddrage dem i husholdning og rengøring. Lad dem have ansvar selvfølgelig med hjælp til rengøring og tøjvask. Al forskning viser at når man inddrager børn tager de ansvar 

ikke helt det samme med KAB har haft succes med børneråd. Efter ungerne er med til at bestemme og plante blomster er hærværk faldet markant fordi de tager ansvar. 

Ja, jeg vil prøve at indrage dem endnu mere i alt vedrørende husholdningen, det er bestemt et forsøg værd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.