Eksperthjælp: Angst for sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. december 2016

Vivi Hollænder

Hvorfor bliver jeg panisk angst, når min mand gør tilnærmelser? Jeg elsker ham, men jeg har i mange år haft et meget anstrengt forhold til sex. De sidste 3 år er det blevet værre og værre. Jeg har ikke lyst til sex, og jeg kommer til at virke afvisende, hver gang han nærmer sig. Det er enormt frustrerende! Jeg tør ikke tale med ham om det. Skal jeg gå til lægen?

Vivis svar

Kære du

Jeg ville ønske, at jeg kunne hjælpe ved at give dig et svar her.

Men det vil være helt umuligt med et problem som dit. Det er absolut nødvendigt, at du får talt med en terapeut, som kan hjælpe dig med at finde årsagen til din angst og få den bearbejdet.

Der er ikke noget at sige til, at du har mistet lysten til sex, når det er forbundet med følelsen af angst. Desværre er der også ved at ske det, at angsten forstærkes, fordi du efterhånden også er ked af at afvise din kæreste, at du også bliver angst for hans tilnærmelser.

Du skriver, at du ikke tør tale med ham om det, men der er ingen vej udenom. Den samtale SKAL tages!

Det er vigtigt, at din kæreste forstår, at det her drejer sig om angst for sex og at det ikke handler om, at du er frastødt af ham.

Der sker nemlig det, når man bliver afvist tilstrækkeligt mange gange, at det rammer følelsen af at være elsket og bekræftet. Din kæreste savner uden tvivl at mærke dit begær og føle sig fysisk elsket.

Samtidig skal du selvfølgelig også fortælle ham, at du nu går i gang med at gøre noget ved problemet.

Jeg er temmelig sikker på, at din kæreste vil opleve det som en kæmpe lettelse, hvis du tager hul på det ømtålelige emne. Tro mig, han gør sig uden tvivl mange tanker og er lige så frustreret som dig. Som det er nu, ligger det manglende sexliv som en skygge imellem jer og skaber distance.

Åbn dit hjerte for ham, sæt ord på, inddrag ham og bed ham hjælpe dig i den proces, der venter forude. I skal samarbejde og støtte hinanden undervejs.

Du kan henvende dig til din læge og spørge, om du kan få en henvisning til sexologisk klinik eller en psykolog med speciale i sexologi. Hvis du kan få en henvisning, kan du få tilskud til behandlingen.

Hvis ikke du kan få en henvisning eller hvis du synes, at ventetiden er for lang, kan du vælge selv at betale. Find en god erfaren terapeut, der både har en sexologisk og psykoterapeutisk baggrund.

De bedste ønsker

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.