Skanninger stemmer ikke overens med ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2016

TA91

Hej,

Jeg har fået nogle tidlige skanninger, pga. missed abortion og blødninger. Den første skanning var d. 12. december, hvor gynækologen målte fosteret til at være 7+1, hvilket passede fint med hvad jeg selv havde regnet mig frem til i forhold til hvornår jeg havde ægløsning.

Her igår, halvanden uge efter, hvor jeg burde være omkring 8+4, målte hun fosteret til at være 7+6. Det ville svare til at jeg testede positiv 2+5! Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg er meget nervøs for om den vokser som den skal, selvom hun sagde der var fint hjerteblink.

Hvad ville I gøre? Bede jeres læge om at henvise til endnu tidlig skanning, eller bare være tålmodig og vente til nakkefoldsscanning? Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på det.

Mvh. AM.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

God-mor

TA91 skriver:

Hej,

Jeg har fået nogle tidlige skanninger, pga. missed abortion og blødninger. Den første skanning var d. 12. december, hvor gynækologen målte fosteret til at være 7+1, hvilket passede fint med hvad jeg selv havde regnet mig frem til i forhold til hvornår jeg havde ægløsning.

Her igår, halvanden uge efter, hvor jeg burde være omkring 8+4, målte hun fosteret til at være 7+6. Det ville svare til at jeg testede positiv 2+5! Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg er meget nervøs for om den vokser som den skal, selvom hun sagde der var fint hjerteblink.

Hvad ville I gøre? Bede jeres læge om at henvise til endnu tidlig skanning, eller bare være tålmodig og vente til nakkefoldsscanning? Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på det.

Mvh. AM.

Jeg er i denne graviditet blevet sat 9 dage tilbage hvilket svarer til at jeg testede positivt 2+ 

Det burde ikke være muligt, og forstår det ikke umiddelbart, men er i dag 24+0 med en livlig dreng i maven. Så jeg ville ikke miste modet

Held og lykke

Anmeld Citér

23. december 2016

TA91

God-mor skriver:

Jeg er i denne graviditet blevet sat 9 dage tilbage hvilket svarer til at jeg testede positivt 2+ 

Det burde ikke være muligt, og forstår det ikke umiddelbart, men er i dag 24+0 med en livlig dreng i maven. Så jeg ville ikke miste modet

Held og lykke

Tak for svar

Var du sikker på din ægløsning?  Det lyder ret vildt med 9 dage!

Jeg håber at alt er som det skal være. Det var hårdt med en abort sidste gang....

Anmeld Citér

23. december 2016

God-mor

TA91 skriver:

Tak for svar

Var du sikker på din ægløsning?  Det lyder ret vildt med 9 dage!

Jeg håber at alt er som det skal være. Det var hårdt med en abort sidste gang....

Ret sikker eftersom min cyklus er meget stabil på 28 dage og jeg kan mærke når jeg har ægløsning. Tog til scanning 6+4 og der var intet foster at se. Det var der først i uge 8+ og der svarede fosteret til 5+6. Og som skrevet sidder min lille fyr stadig fast derinde

Anmeld Citér

23. december 2016

migxher

Det er meget normalt. til en scanning måler de fosterets alder ud fra dets størrelse, ikke hvornår du har haft ægløsnint, og det kan være svært at gøre præcis når fosteret er så lille, og det kan også være at fosteret har været lidt langsom om at udvikle sig og så er lidt bagud i forhold til ægløsning.

Lad være med at hæng dig så meget i hvornår du havde ægløsning. til nakkefolds scanning får du din endelige termin ud fra de mål de tager på fosteret og så er din ægløsning total ligegyldig.

Anmeld Citér

23. december 2016

grinny

Vores datter er lavet ved IVF så er rimelig sikker på datoerne, men ifølge alle skanningerne og termin skulle hun være lavet 5 dage før, altså før æggene blev taget ud 

Det er svært at måle sådan en lille en og bare 1-2 mm kan gøre en stor forskel 

Anmeld Citér

23. december 2016

TA91

God-mor skriver:

Ret sikker eftersom min cyklus er meget stabil på 28 dage og jeg kan mærke når jeg har ægløsning. Tog til scanning 6+4 og der var intet foster at se. Det var der først i uge 8+ og der svarede fosteret til 5+6. Og som skrevet sidder min lille fyr stadig fast derinde

Okay, jeg håber jeg er lige så heldig som dig Jeg må slå koldt vand i blodet og se hvad der sker til nakkefoldsscanningen.

Anmeld Citér

23. december 2016

TA91

Mange tak for svar, piger

Jeg tror bare jeg bekymrer mig meget, fordi det ikke gik så godt sidst. Jeg håber at det hele er som det skal være, det lyder til at det ikke er usædvanligt at det ikke stemmer helt overens med hvad man selv lige forventer

Anmeld Citér

23. december 2016

Steffecph

Med vores datter blev jeg sat halvanden uge tilbage til en ts. Omkring 9+ svarede hun igen til mine egne beregninger. Til NF blev jeg sat hele halvanden uge frem igen - hvilket slet ikke kunne passe. 

Jeg var ligeså nervøs som dig, men min datter er i dag knap 2 

Anmeld Citér

23. december 2016

God-mor

TA91 skriver:

Okay, jeg håber jeg er lige så heldig som dig Jeg må slå koldt vand i blodet og se hvad der sker til nakkefoldsscanningen.

Jeg håber din lille spire hænger fast  Men tror da chancerne er gode når du har set liv i uge 8. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.