Bryllup med en lille baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.268 visninger
10 svar
8 synes godt om
21. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, da ingen fra vores familie har vidst at vi gik med bryllups tanker i 2017. Meningen var da vi begge fylder rundt næste år at vi ville holde en samlet fødselsdag og holde et brag af en fest., vi ville skrive til dem der skulle med at de skulle reservere den dato osv. Og når tiden så var inde til invitationer vil de få at vide at vi starter i kirken og vi efter 11 år sammen endelig bliver gift...  Men, så vil skæbnen at vi uplanlagt finder ud af der ligger en bebs inde i min mave, foruden den har vi også en knægt på et par år. Jeg vil så have termin 3 måneder før bryllup og nu er alle vores planer brast sammen...

Vi skal ikke holde noget vildt dyrt og prangende men vi havde forventet at leje et forsamlingshus leje et amatør band og så ellers godt med mad og drikke da især min familie er gode til at danse på borderne ��

Vi ønsker ikke at holde barnedåb og bryllup sammen da det ellers var min første tanke, synes bare det synd at blande dagene.  Og dåben bliver i forvejen kun for de nærmeste så det vil vi kunne holde en hvilken som helst anden weekend. 

Er der nogle af jer der har prøvet at holde bryllup med så lille en baby, har man overskud til det, og hvordan får man det hele til at fungere under festen med sådan en lille en når man også selv er en af "hovedpersonerne" .. vi har tænkt at flytte det til 2018 men det gav bare så god mening lige at holde det på vores planlagte dato i forbindelse med årsdag osv.. 

God råd tak ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da ingen fra vores familie har vidst at vi gik med bryllups tanker i 2017. Meningen var da vi begge fylder rundt næste år at vi ville holde en samlet fødselsdag og holde et brag af en fest., vi ville skrive til dem der skulle med at de skulle reservere den dato osv. Og når tiden så var inde til invitationer vil de få at vide at vi starter i kirken og vi efter 11 år sammen endelig bliver gift...  Men, så vil skæbnen at vi uplanlagt finder ud af der ligger en bebs inde i min mave, foruden den har vi også en knægt på et par år. Jeg vil så have termin 3 måneder før bryllup og nu er alle vores planer brast sammen...

Vi skal ikke holde noget vildt dyrt og prangende men vi havde forventet at leje et forsamlingshus leje et amatør band og så ellers godt med mad og drikke da især min familie er gode til at danse på borderne ��

Vi ønsker ikke at holde barnedåb og bryllup sammen da det ellers var min første tanke, synes bare det synd at blande dagene.  Og dåben bliver i forvejen kun for de nærmeste så det vil vi kunne holde en hvilken som helst anden weekend. 

Er der nogle af jer der har prøvet at holde bryllup med så lille en baby, har man overskud til det, og hvordan får man det hele til at fungere under festen med sådan en lille en når man også selv er en af "hovedpersonerne" .. vi har tænkt at flytte det til 2018 men det gav bare så god mening lige at holde det på vores planlagte dato i forbindelse med årsdag osv.. 

God råd tak ��

Stort tillykke med det hele 

Altså vi skal giftes til sommer og den samme dag skal vores kommende søn døbes. Han vil være 4 måneder til den tid Vi har en datter på til den tid 4 år i forvejen. Vi gør det at vi holder reception efter kirken hvor det er dåben der fejres. Vi pynter op og der er samdwich og kransekage Derefter er der bryllupsfest på en restaurant, og så er det brulluppet der fejres. Jeg har altid tænkt at det ikke skulle slås sammen, men nu kom det bare til at passe sådan. 

Ang hvordan det bliver at have sådan en lille en med, det kan man ikke vide da ingen ved hvilket barn man får, men evt spørg bedsteforældrene om de vil hjælpe lidt til med den lille den dag, det vil de garanteret rigtig gerne Det vigtigste tror jeg bare er at bevare roen og være optimistisk omkring at det selvfølgelig nok skal gå. Sørg for en ammevenlig kjole, hvis du skal amme og så evt pump modermælk ud dagen inden sådan så baby kan få en flaske af en af bedsterne i løbet af aftenen. Derudover ha barnevogn med selvfølgelig og sørg for at der er et rum hvor baby kan være rimlig ugeneret når han/hun sover og så læg en babyalarm. 

Det er sådan det vi selv har i tankerne. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Stort tillykke med det hele 

Altså vi skal giftes til sommer og den samme dag skal vores kommende søn døbes. Han vil være 4 måneder til den tid Vi har en datter på til den tid 4 år i forvejen. Vi gør det at vi holder reception efter kirken hvor det er dåben der fejres. Vi pynter op og der er samdwich og kransekage Derefter er der bryllupsfest på en restaurant, og så er det brulluppet der fejres. Jeg har altid tænkt at det ikke skulle slås sammen, men nu kom det bare til at passe sådan. 

Ang hvordan det bliver at have sådan en lille en med, det kan man ikke vide da ingen ved hvilket barn man får, men evt spørg bedsteforældrene om de vil hjælpe lidt til med den lille den dag, det vil de garanteret rigtig gerne Det vigtigste tror jeg bare er at bevare roen og være optimistisk omkring at det selvfølgelig nok skal gå. Sørg for en ammevenlig kjole, hvis du skal amme og så evt pump modermælk ud dagen inden sådan så baby kan få en flaske af en af bedsterne i løbet af aftenen. Derudover ha barnevogn med selvfølgelig og sørg for at der er et rum hvor baby kan være rimlig ugeneret når han/hun sover og så læg en babyalarm. 

Det er sådan det vi selv har i tankerne. 

tusind tak for at dele jeres planer , det lyder som en rigtig god plan og ja man skal nok bare tage det lidt som det kommer..  vil jeres ældste også deltage i bryllupsfesten.. jeg kan godt være lidt bange for at min familie drikker sig en god fest til og er sådan i tvivl om hvorvidt børn høre med til det..  altså det skal ikke forståes som at der er fordrukne folk i hegnet der står og brækker sig osv. Sådan er det selvfølgelig ikke.. 

Og ja der skal jo nok være masser af folk der gerne vil hjælpe til med den lille  

Kan være vi skal tænke lidt mere over det med at slå det sammen for det er jo nogle af de samme mennesker der skal med og så har man ligesom det hele overstået på en gang 

Anmeld Citér

21. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

tusind tak for at dele jeres planer , det lyder som en rigtig god plan og ja man skal nok bare tage det lidt som det kommer..  vil jeres ældste også deltage i bryllupsfesten.. jeg kan godt være lidt bange for at min familie drikker sig en god fest til og er sådan i tvivl om hvorvidt børn høre med til det..  altså det skal ikke forståes som at der er fordrukne folk i hegnet der står og brækker sig osv. Sådan er det selvfølgelig ikke.. 

Og ja der skal jo nok være masser af folk der gerne vil hjælpe til med den lille  

Kan være vi skal tænke lidt mere over det med at slå det sammen for det er jo nogle af de samme mennesker der skal med og så har man ligesom det hele overstået på en gang 

Vores store skal med om aftenen ja og så tager vi en fold ud madras med, hvis hun bliver for træt. Men vi regner med at slutte ved midnat. Vi inviterer kun familiens børn og jeg har en kusine på 5 år så hende og min datter kan hygge sig sammen 

Jeg havde det fuldstændig som dig at det blandede man ikke sammen, men da vi så tænkte nærmere over det så er det stort set de samme mennesker som skal med og dåbsbarnet forstår jo ikke noget alligevel, så baby er nok ligeglad med og blive fejret 2 eller 6 timer Men det er vigtigt at gøre hvad ens mavefornemmelse siger. Jeg har også tænkt på det med druk, og vi har valgt at der kun skal være spiritus til kaffen og ellers er det øl og vin sådan så folk ikke går i gang med shots osv. Vi ønsker ikke en stor drukfest, men det kunne jeg nu heller ikke forstille mig at det blev med vores familie og venner 

Men det er et svært dilemma! Vi har selv stået med alle de tanker. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville vente til den lille var større. Vi var til et bryllup da vores var 4 mdr men jeg deltog slet ikke da han slet ikke kunne undvære mor eller sove uden mig. Så vi hyggede på et hotelværelse og kunne høre festen nedenunder. Det havde godt nok været surt og stressende hvis det var ens eget bryllup

du aner ikke hvilken baby du får og nogle babyer kan ikke blive passet/ sove selv. Du ved heller ikke hvordan du bliver som mor. 

Alternativt hold et hurtigt bryllup inden du føder hvor i kan få en rigtig børnefri fest c

Anmeld Citér

21. december 2016

ninibadini

Jeg var til et bryllup i sommers hos et vennepar med to børn på dengang hhv 8 mdr og 2 år. De holdt det hjemme for at tage hensyn til børnene. De blev gift kl 14 med efterfølgende reception og så middag. De to børn havde ikke fået lur hele dagen, og lige da vi havde sat os til bord, ville moren/bruden lægge den yngste i seng. Men hun havde jo været helt oppe at køre hele dagen, så hun var umulig at putte. Bruden kom tilbage fra babyværelset kl 21 eller deromkring. Inden da ville babyen ikke sove. Nu syntes de så det var tid til at den ældste skulle i seng. Men hun var jo også total overstimuleret og faderen brugte så igen 2-3 timer på børneværelset på at få hende til at sove. Resultatet var altså, at brud og gom ikke havde været til stede samtidig under hele middagen. Så de spiste på skift lunken mad og kunne til nøds lige presse brudevalsen ind inden midnat.

Jeg synes det var synd for alle parter - børn, brudepar og gæster. Hvis man skulle gøre det på den måde med aftenfest havde det nok været bedre at man satte fx bedsteforældrene på at passe børnene på børnenes præmisser, så forældrene kunne nyde deres egen fest. Eller også kunne man holde et stille og roligt formiddagsbryllup med middag kl 12 fx Eller simpelthen bare udskyde det store bryllup til børnene er store nok.

Jeres barn er jo selvfølgelig lidt mindre end min venindes, og har sikkert ikke den samme rytme der skal overholdes, men igen, overvej hvordan I kan gøre det så I selv får mest ud af dagen.

Og held og lykke med det hele

Anmeld Citér

10. januar 2017

Christinaege

Vores datter var 4,5 mdr til vores bryllup. Hun var med i kirken og ude at få taget billeder og blev derefter hentet af en af mine veninder og sov der. Jeg havde malket ud, så hun kunne få min mælk til aften og i løbet af natten og til hele næste dag.  Min datter valgte at sove fra kl 19-08 næste morgen og vi hentede hende kl 10 og det var klart det bedste for alle parter for hun havde ikke ikke synes om alle de mennesker og larm. Hun er en meget nem pige og vi havde derfor ikke nogen betænkeligheder med at hun skulle sove ude, men vil også sige at hun ikke har sovet ude siden (8mdr nu) og vi glædede os meget til at hente hende om morgenen.

Anmeld Citér

12. januar 2017

Bananaalice

No. WAY. om jeg ville bruge min egen store dag på det som de andre beskriver. 
Enig i at dåb og bryllup kan kombineres, men efter kl. 18, når den yngste skal sove, der skal I kunne feste og være i fokus.

Anmeld Citér

12. januar 2017

MiniMe2005

Jeg ville ikke gøre det. I hvert fald ikke før, jeg vidste, hvordan min baby var. Min søn ville KUN sove lur på mig, fra han var en måned til fem måneder. Han har dog altid godt kunne sove selv om natten. Derudover ammede jeg meget, da han er en stor dreng. Gerne hver/hveranden time. Jeg ville slet, slet ikke kunne have nydt mit eget bryllup, hvis vi havde holdt det i den periode.

Og så ville jeg også sige, at ens bryllup er en fest! Jeg kunne godt nok ikke drikke til mit eget, da jeg var gravid, men jeg kunne feste og danse til den lyse morgen, sove ligeså længe jeg ville dagen efter og generelt bare nyde dagen og aftenen. 

Jeg ville ærligt talt vente til børnene er store nok til at blive passet. Så kan de være med i kirken og til middagen, men så blive passet resten af aftenen og natten, så I kan nyde hinanden og festen. 

Anmeld Citér

12. januar 2017

2721

Jeg skal også giftes til sommer.

der vil baby være 3 mdr, lillesøster 1,5år og storebror 7år.

vi regner med at slå dåb og bryllup sammen. Jeg forventer at vikle lillebror og så kan han sove trygt og godt. Nu har vi jo nu en gang valgt at få børn og de er jo vores familie og et og Alt så selfølgelig skal de være med

Drømte jeg om at mit bryllup skulle være sådan? Nej! Men nu er mit liv bare fyldt af børn og dem vil jeg gerne dele alle store begivenheder med. Vi holder det hjemme i vores have og så tager vi det som det kommer. Druk og vilde nætter er alligevel ikke der jeg er i mit liv pt. Er sikker på det vil blive en skøn Dag jeg vil mindes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.