Sove udendørs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
14 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2016

Anonym trådstarter

Hvad har i gjort hvis jeres børn skulle sove ude i barnevognen?

Vi er begge vokset op med at sove ude i barnevogn og det vil vi gerne kunne med vores lille, problemet er bare hvor når man bor i lejlighed.

Vi er ikke vilde med at skulle sætte barnevognen udenfor døren til opgangen, det føler vi os lidt usikre ved, men samtidig vil vi gerne give den lille, muligheden for den søvn vi fik ved at sove ude.

Lad os høre hvad i som bor eller har boet i lejlighed har gjort.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vi er begge vokset op med at sove ude i barnevogn og det vil vi gerne kunne med vores lille, problemet er bare hvor når man bor i lejlighed.

Vi er ikke vilde med at skulle sætte barnevognen udenfor døren til opgangen, det føler vi os lidt usikre ved, men samtidig vil vi gerne give den lille, muligheden for den søvn vi fik ved at sove ude.

Har I balkon/altan? Min veninde bor i etagebyggeri og de har en barnevogn stående på balkonen som børnene sover/har sovet i. På den måde er de tæt på, men alligevel udenfor.

Anmeld Citér

17. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Afhængig af situation ... hvis vi er hjemme ryger hun selvfølgelig blot i en gammel ekstrabarnevogn på altanen - er vi på tur og hun falder i søvn, får hun lov at sove færdig i barnevognen nede i gården eller på gaden (afhængig af det sted vi er, og hvad der giver mening). Vi låser vognen fast og sætter selvfølgelig en babyalarm til. Hun sover nu også fint indendørs i sin slyngevugge (som hun dog snart er vokset fra)...

Anmeld Citér

17. december 2016

mija

Altså vi bor også i lejlighed, og vi har sådan et fælles areal, hvor der også er halvtag et sted. Så der stiller vi bare barnevognen og har alarm i 

Har i ikke en gård eller noget den kunne stå? 

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym

Vores sover bare i gården (som er aflåst). Baby alarmen rækker fint til 2. Sal :-)

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

Ms.Momo Nej vi har ikke altan/balkon desværre, ellers havde det været oplagt for os. Det har ingen i bygningen, vi bor i stueetagen, men kan ikke se hvis vognen stod ude foran indgangen.

ErDuHerIkkeSnart Føler i jer sikre, når i låser vognen og har en babyalarm der også? Det er nemlig det vi ikke vil være helt sikre på vi ville her.

mija Vi har flere fælles græs arealer og plæner, men de ligger et stykke fra opgangen, og det er desværre for langt væk. Vi har dog nogen tørresteder som er indelukket hvor de fleste smider en lås på døren når de hænger tøj op. Der er 4 tørre steder tæt på vores opgang udenfor, og flere længere væk til de andre opgange. Det er ikke overdækket men der er snore til ophængning af tøj. Det er dog meget sjælendt folk her bruger dem, da vi har en ret stor kælder med 3 store tørrerum. Vi snakkede hurtigt om at vi måske kunne sætte barnevognen der, men samtidig synes vi det lød utrolig sjovt at skulle det. Men kan man tillade sig det?

Jeg tror det ville gøre os lidt mere sikre, end hvis vognen stod lige ude foran opgangen. 

Vi har nogen på de øvre etager der ryger ud af vinduet som asker og skodder deres cigaretter ned. Vi har oplevet at folk smider beskidt vand ud af vinduet eller lignende og det vil vi selvfølgelig ikke risikere bliver smidt ned på den lille eller barnevognen.

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

mija skriver:

Altså vi bor også i lejlighed, og vi har sådan et fælles areal, hvor der også er halvtag et sted. Så der stiller vi bare barnevognen og har alarm i 

Har i ikke en gård eller noget den kunne stå? 

Vi har en slags gård, den ligger lidt gemt bag de tørre områder der er udenfor, der er godt nok ikke noget vi kan låse barnevognen fast til.

Anmeld Citér

17. december 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg pakkede mig ind med tøj og underholdning og satte mig på en bænk med en bog og musik i ørene. Det var dog ikke december vi praktiserede det i. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg pakkede mig ind med tøj og underholdning og satte mig på en bænk med en bog og musik i ørene. Det var dog ikke december vi praktiserede det i. 

Det havde vi også tænkt, men kom hurtigt væk fra det da det netop er lidt koldt ude her til december.

Den lille ville jo være rigtig godt pakket ind, så det ville kun være et problem for os. Derfor tænkte vi at vi ville finde en anden mulighed 

Anmeld Citér

17. december 2016

Mortilah

Jeg ville aldrig, aldrig stille mit barn i en gård, udenfor opgangen eller lign. Heller ikke med alarm. Det vil jeg slet ikke turde. Jeg får det dårligt bare af tanken.. ja så er det vist slået fast

Men paa en altan hvor fremmede ikke paa nogen maade kan faa adgang- ej heller rotter. Der vil jeg godt turde det. Jeg gaar simpelthen en lang tur (det giver jo ogsaa motion) og jeg har hende under opsyn..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.