Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid.
Det burde jo være lykken at se de to røde streger på testen, men i denne situation var det ikke planlagt. Langt fra. Faren til barnet har jeg kun været sammen med i 3 måneder. Faktisk er vi ikke engang rigtig kærester endnu. Han er 29, og jeg e 23. Vi har begge fuldtidsarbejde og eget sted at bo. Vi har været lidt bekymrede for om jeg skulle være blevet gravid, fordi vi fandt ud af der var rod i min cyklus, så da vi troede vi var "good to go" var jeg faktisk i min mest fertile periode. Jeg ved godt vi selv er skyld i dette, da vi ikke har beskyttet os bedre end vi har med "naturmetoden" eller hvad den kaldes. Mine cykli plejer altid at være helt præcise, men åbenbart ikke denne gang! Vi har begge talt om at vi ikke skal have barnet, hvis nu det skulle vise sig, jeg var gravid, og har også fået en recept på mini piller, da han ikke ønsker at bruge kondom, inden jeg fandt ud af jeg var gravid. Jeg er så sur på mig selv over jeg har ladet dette ske. Han ved ikke jeg er gravid endnu, men han har været meget bange de gange vi har talt om "hvad nu hvis" han siger at han slet ikke er klar til et barn endnu. Og ærlig talt ved jeg heller ikke om jeg er. Rent økonomisk ville jeg godt kunne forsørge det, også uden støtte fra ham. Jeg har lovet ham at vi skulle have en abort hvis det nu kom til jeg var gravid. Jeg har tidligere fået en abort - for 4 år siden, og det havde jeg meget svært ved at komme over. Jeg har 1000 tanker, det ene øjeblik er jeg fast besluttet på at beholde barnet og det virker som det eneste rigtige, og det næste øjeblik er den eneste fornuftige beslutning at vælge abort. Jeg tror ikke at med hans holdning jeg skal forvente han vil have noget at gøre med hverken mig eller barnet hvis jeg vælger at beholde det, så jeg føler også samtidig det er et valg mellem ham eller barnet. Jeg har det dårligt med at "tage røven på ham" og beholde det, hvis det ender med det. Hvad ville i gøre?
Anmeld
Citér