Hvor længe er det i orden at have feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Nu er det heldigvis ikke særlig tit, at jeg er syg

Nu har jeg været feberramt siden lørdag, hvor jeg også lagde mig med snot, hoste og ondt i halsen. Feber på omkring 38.5 -38.8 fra lørdag til i dag.

Igår forsvandt snotten stort set, der er også kun hoste morgen og aften, og måling af feberen viser nu 37.5 - hvilket jeg antager reelt ikke er feber!?

Men jeg går udfra, at jeg har haft influenza? Men hvor længe skal jeg regne med at være så træt? Og hvor længe må man egentlig have feber uden at søge læge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2016

God-mor

Mom skriver:

Hej,

Nu er det heldigvis ikke særlig tit, at jeg er syg

Nu har jeg været feberramt siden lørdag, hvor jeg også lagde mig med snot, hoste og ondt i halsen. Feber på omkring 38.5 -38.8 fra lørdag til i dag.

Igår forsvandt snotten stort set, der er også kun hoste morgen og aften, og måling af feberen viser nu 37.5 - hvilket jeg antager reelt ikke er feber!?

Men jeg går udfra, at jeg har haft influenza? Men hvor længe skal jeg regne med at være så træt? Og hvor længe må man egentlig have feber uden at søge læge?

Jeg har ligget siden søndag med præcis samme symptomer som dine og er først i dag ved at være ovenpå. Er stadig træt og hoster stadig en del, men har ikke længere ondt i halsen eller feber. Jeg søgte ikke læge, men jeg vil sige at hvis du ikke har det markant bedre på mandag så ville jeg give lægen et kald. Det tyder dog på det er en virus du har, når du har fået det bedre og feberen er væk. Men der er mange der ligger med det samme som dig, min kæreste har også lige ligget i en uge (han smittede mig). 

Rigtig god bedring

Anmeld Citér

16. december 2016

Mom

Profilbillede for Mom
God-mor skriver:

Jeg har ligget siden søndag med præcis samme symptomer som dine og er først i dag ved at være ovenpå. Er stadig træt og hoster stadig en del, men har ikke længere ondt i halsen eller feber. Jeg søgte ikke læge, men jeg vil sige at hvis du ikke har det markant bedre på mandag så ville jeg give lægen et kald. Det tyder dog på det er en virus du har, når du har fået det bedre og feberen er væk. Men der er mange der ligger med det samme som dig, min kæreste har også lige ligget i en uge (han smittede mig). 

Rigtig god bedring

1000 tak for dit svar

Regnede sådan set også med at det "bare" er en virus, jeg har snuppet et eller andet sted, men for pokker hvor er jeg blevet "slidt" de sidste dage.

Det er heldigvis meget sjældent, at jeg bliver så hårdt ramt..

God bedring til dig 

Anmeld Citér

16. december 2016

God-mor

Mom skriver:

1000 tak for dit svar

Regnede sådan set også med at det "bare" er en virus, jeg har snuppet et eller andet sted, men for pokker hvor er jeg blevet "slidt" de sidste dage.

Det er heldigvis meget sjældent, at jeg bliver så hårdt ramt..

God bedring til dig 

Jeg tror det er sådan en omgangvirus, da mange er ramt af det samme. Ville ikke være bekymret. Det lyder helt som mit eget forløb. 

Heldigvis er jeg heller aldrig syg, det sker max 1 gang om året. 

Og tak (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.