Anonym skriver:
Tak for svar. Tror folk misforstår. Jeg tror ikke at jeg er hjælpeløs. Men i og med at jeg har en på 5 år som jeg skal sørge for også ville jeg bare høre. Jeg bor på 3 etage og med "hjælp" mente jeg bare ting som at bære liften og flere bæreposer op af trapperne osv. Min mand er ofte sent hjemme og ville bare høre hvordan jeg bedst muligt ikke skulle stå med en masse dagligvare, madlavning, badning af 2 børn, opvask osv. Den med mad til fryseren var rigtig fin og det vil jeg helt sikkert gøre.
Det var bare i forbindelse med at de på Hvidovre har understreget at jeg kun må løfte baby+lift i ca 6 uger. Vægtmæssigt
Tænker I måske kunne arrangere store indkøbsture, når din mand er hjemme. De fleste dagligvare butikker har åbnet alle dage indtil sent, så få købt ind til en uge af gangen, og få din mand til at bære det. Så er det kun småting, du måske skal handle i løbet af ugen. Til småting kan du bruge barnevognsbunden, når varer skal transporteres.
I forhold til at få ting op og ned af trapper - først tager du baby op og ligger i tremmeseng eller lign, også henter du varerne. Alternativt hvis du må(jeg gjorde det) anskaf dig en strækvikle, som du kan have baby i, også kan du evt selv bære lidt småting ved siden af....selvfølgelig kun hvis alt virker ok med arret.
Derudover ville jeg allerede nu snakke med dit barn på 5. Fortæl du måske får brug for lidt hjælp. Min på 4 elsker når der er noget, hun kan hjælpe med i forbindelse med baby. Det gør hun føler sig involveret - hun henter vand, når jeg ammer osv. Faktisk reagerer hun mest negativt på lillesøster i de situationer, hvor hun føler sig udenfor. Så hvis din 5årige er ligesom min, så kan det være du har lidt hjælp der også(selvfølgelig uden det bliver for meget, og at de skal føle sig voksne med ansvar osv).
Anmeld
Citér