At stå selv efter "kun" 2 uger - erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.097 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2016

Anonym trådstarter

Hejsa!

Sagen er den, at lillesøster ankommer ved pks om 14 dage.

Min mand holder af forskellige årsager kun 14 dages barsel. Jeg ved at man anbefales at have en "hjælper" ved sin side de første 6 uger efter sådan en operation, men det er ikke muligt.

Min familie bor i jylland og vi bor på sjælland.

Er der nogen der har erfaring med at stå alene i hverdagstimerne allerede 2 uger efter kejsersnit og har i nogle gode råd til hvordan jeg gør tingene nemmest og fortsat passer på mig selv?

Tak på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg var(er) alene med mine børn, da min søn blev født ved aks. Jeg havde da også min datter på knap 2.6 år. 

Jeg havde en veninde til at Bo hos os de første 10 dage mn var derefter alene om det. 

Jeg bestilte dagligvarer på nettet med levering (boede på 2. sal) og havde en rengørings "Dame" til at komme en gang om ugen. 

Men Derudover var det blot ungerne og mig. Jeg havde en puslemåtte, jeg kunne bruge i sofaen/sengen, da jeg jo ikke kunne løfte min den store op på bordet, og havde fyldt fryseren med retter, der blot skulle tøes op/i ovnen, så aftensmaden vr nem. 

Det var da ikke let altid, men jeg klarede det. 

Du må gerne spørge, hvis du vil vide mere. 

Anmeld Citér

15. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

15. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ved godt at jeg slap ret nemt fra mit akutte kejsersnit i foråret - men at man ligefrem skulle være afhængig af hjælp i 6 uger ved et almindeligt ukompliceret kejsersnit, det har jeg godt nok aldrig hørt (altså, der kan jo være uforudsete ting ved et hvert indgreb, men sådan normalt...)

Jeg var på benene efter få dage og kunne uden problemer gå ture, op og ned af trapper, løfte min nyfødte, osv. Efter to uger havde jeg ikke mange mén tilbage og efter fire kunne jeg så småt begynde rolig genoptræning ...

Min mand havde (før vi vidste at det endte i kejsersnit) på forhånd tager tre uger hjemme, hvilket var skønt og det ville vi ikke have været foruden - men det var ikke fordi jeg havde behov for det, for at kunne klare mig, jeg havde det helt fint..

Anmeld Citér

15. december 2016

nielsen80

Jeg fik akut KS med min første datter. Var på benene, og kunne handle, gå ture med barnevognen m.m efter en uge. Min partner skulle også på arbejde efter 2 uger, og det var ingen problem at være selv. Så går alt som det skal, tror jeg ikke, du skal være så urolig!

Jeg er faktisk noget mere medtaget af en 2 grads bristning, jeg fik her ved fødselen af min anden datter(og det er 4uger siden), end jeg nogensinde var af kejsersnit.

Anmeld Citér

15. december 2016

ESV

Anonym skriver:

Hejsa!

Min mand holder af forskellige årsager kun 14 dages barsel. Jeg ved at man anbefales at have en "hjælper" ved sin side de første 6 uger efter sådan en operation, men det er ikke muligt.

Er der nogen der har erfaring med at stå alene i hverdagstimerne allerede 2 uger efter kejsersnit og har i nogle gode råd til hvordan jeg gør tingene nemmest og fortsat passer på mig selv?

Tak på forhånd

Altså du må jo bare ikke løfte byrder tungere end baby! Jeg var oppe og gå samme aften og på små ture allerede dagen efter pks så jeg tænker kkke der bliver nogen problemer

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa!

Tak på forhånd

Øhh?! Jeg var alene med 4 mindre børn, da mandens barsel var brugt efter 14 dage, det er da vist helt almindeligt.  Jeg passede på, men mine fysiske gener efter kejsersnittet måtte jeg bare bide i mig, der var ikke så meget at gøre ved det med mere end 1 barn.

Anmeld Citér

15. december 2016

Babilooo

...???

mad og boller i fryseren.

ellers så går det nok. Jeg var på tur med barnevogn efter 4 dage. Jeg savnede ikke min mands hjælp efter 14 dage..?

Anmeld Citér

15. december 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hejsa!

Tak på forhånd

6 uger?? Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Jeg har i tidens løb fået 2 kejsersnit, det seneste for 8 år siden, hvor min mand også tog på job allerede ugen efter....og jeg havde 4 andre børn også. 

Det kan man sagtens. Du må jo max løfte den lille. Men man kan sagtens lave mad, gå rundt, handle osv trods arret. Og jo før man kommer igang jo bedre .

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, for hvis alt går som det skal er du snart på fode igen. Forøvrigt er de fleste mænd jo tilbage på job efter 14 dage.

Held og lykke med det.

Anmeld Citér

15. december 2016

Anonym

Synes tonen bliver en anelse hård i nogle beskeder over et meget harmløst spørgsmål om noget, ts umiddelbart ikke har førstehåndsviden omkring.. 

Jeg fik pks, dog indtil videre kun med den første, så bar kun rundt på ham. Men jeg var også oppe at gå første aften og gik fint osv efter en uge. Man skal helst ikke bære mere end vægten af baby i lift, men derudover tænker jeg ikke du får problemer  måske kan du lave nogle retter som nogle foreslår og smide i fryseren og din mand kan jo sagtens handle. Så han må tage den slags ærinder hvis føler dig ude af stand til det - han er jo ikke helt væk  

Men ja, efter en uge kunne jeg godt gå på trapper og ture med vognen uden de store problemer så tror ikke du skal bekymre dig om "kun" 2 ugers barsel for din mand 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.