Når jeg tænker på min far tænker jeg at jeg er glad for at han er min far, jeg elsker ham da, men jeg elsker altså min mor højere, jeg føler faktisk ikke at han er en særlig god far, ham og min mor har været gift i mange år 36 for at være nøjagtig, men nogengange tænker jeg om de ikke begge to ville have været lykkeligere hvis de var blevet skilt engang.
Jeg tror aldrig de bliver skilt nu, de er begge to oppe i årene og tror faktisk ikke nogen af dem tør.
Min far har altid været en far som mere gav sin tid og opmærksomhed til sine naboer og venner, ikke så meget til sin kone og deres to døtre, hvor jeg er den ældste.
Jeg er meget meget bange for at skabe uro, derfor har jeg nok altid fungeret som mellemmand imellem min far på den ene side og min søster og mor på den anden side, de to kan sagtens skælde ham ud og fortælle ham nogle sandheder, altså dengang vi boede hjemme, nu er vi begge to flyttet hjemmefra og har fået både mand og børn.
Men altså min far bliver mere og mere Egoistisk, jeg græder tit når vi kører hjem efter et besøg hos dem, han gør mig så ked af det og han får mig til at føle mig som verdens største fiasko, der er mange ting vi er uenige om i min familie og derfor diskuterer vi meget, og når min far føler sig lidt presset så kommer han med stikpiller, stikpiller som ikke er der, men problemer han finder, både ved mig, min elskede mand og vores to dejlige børn.
Min mor, søster og min mand forsvarer altid mig overfor min far, de ved godt hvor mine svaghed er, men hvor ville jeg dog gerne kunne forsvare mig selv imod hans dumme ord.
Her i weekenden skete der noget der fik mit bæger til at flyde over...
Vi var til familie tamtam, en 60 års fødselsdag hos min flinke onkel, det burde være en hyggelig dag, men på et tidspunkt er min kusine rykket hen ved siden af mig så vi kunne snakke lidt, vi er jævnaldrende og har det dejligt sammen.
Af en eller anden grund kommer min far hen og blander sig i en samtale han ikke kan deltage i, vi snakker om ADHD da min kusines dejlige søn lige har fået den diagnose og det tager min kusine ret tungt, men min far siger så til mig at min lille søn på 3 år sgu også har en eller anden diagnose, for han er sgu ikke normal 
Min søn på 3 år er en ganske alm. lille dreng, han klatrer i træer, han leger vilde lege, han tegner, han laver perleplader ja alle de ting som små drenge altid laver, han får ros i børnehaven og har mange legekammerater, vi er ikke bekymrede overhovedet, så hvorfor siger min far så sådanne ting, han har ingen forstand på små børn, det var min mor der har stået for at min søster og jeg idag er to velfungerende unge kvinder.
Jeg kan ikke vælge min fra i vores liv pga. min mor, hun er verdens bedste mor og forguder hendes børn og 4 børnebørn.
Min far siger bare så meget lort, og jeg tror aldrig at han har troet at hans ord kan såre, han er bare pisse ufølsom anlagt, jeg er nok bare bange for om han også snart begynder at sige sårende ting til hans børnebørn.
Jeg tror sgu nogengange han ville have det bedst alene på en øde ø, sammen med en kop kaffe, en avis og hans elskede pibe, han værdsætter ihvertfald ikke sin familie særlig meget.
Tak fordi du læste med
Jeg overvejde at gøre den her tråd anonym, men ved i hvad, jeg kan godt stå ved min tanker