Forslag til billig, eller gratis hobby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
2 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2016

SKJ1993

Hej alle.

Jeg er i den situation at jeg er så frygtelig skruk. Når jeg høre en baby kan jeg virkelig mærke det i min krop ( ? ), jeg glemmer p-piller (ikke med vilje) hvilket jeg ellers aldrig gør, og jeg bilder mig selv ind at jeg har alle mulige "gravid symptomer".

Sagen er den at min kæreste og jeg er enige om at starte projekt baby til sommer (altså om kun et halvt år) så jeg kan nå at blive færdig med min uddannelse uden den bliver påvirket af en eventuel graviditet. Et halvt år er jo ikke lang tid, og inden jeg har set mig om har jeg taget den sidstd p-pille, jeg ved det... men... jeg syntes ventetiden er frygtelig når jeg (og ikke mindst MIN KROP) er så klar nu. 

SÅ jeg har simpelthen brug for noget andet at gå op i ind til da. Da jeg får lærlingeløn er bugettet lidt stramt, og derfor behøver det ikke være noget voldsomt dyrt. I forvejen nyder jeg at gå ture med vores dejlige hund og arbejde i haven. Jeg strikker også lidt, men har ikke tålmodighed til at blive rigtig god til det.

Jeg håber at der nogen med nogle idéer, alle forslag modtages med kyshånd, det er trods alt begrænset hvor mange gange jeg kan blive ved med at vaske gulvet og skrubbe toilettet! kiss

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Anonym

Træn tricks med din hund :-) Det er altid sjovt.

Anmeld Citér

15. december 2016

Søren Loss

Ja, nu har jeg jo aldrig selv prøvet at være skruk, men jeg håber, du vil lytte til et råd, der har hjupet mig, da jeg i tidernes morgen var lige ved at opbygge en mindre spillegæld og havde brug for en hobby, der kunne redde mig fra at brænde nallerne!

Allerførst: måske du skulle nævne dine interesser? Det ville gøre det lettere at hjælpe dig 

Nå, men det jeg gjorde var, at jeg kastede mig over at lære italiensk.

Jeg elsker at rejse dertil og se fodbold, elsker kulturen, naturen og folket. Så hvorfor ikke lære at begå mig mere lokalt? Jeg købte ordbog, CD rom med lærehæfte og brugte ellers online-mediet, hvor duolingo.com og Youtube kunne hjælpe med en masse basic!

Derudover har min gode ven en tømrerbiks, hvor jeg lærte at lave lidt træarbejde, når han havde fyraften. Det vil du måske ikke synes er sjovt, men måske ler, billeder eller andet, hvor du bruger hænderne?

Sidst, et dejligt universalt råd til mænd og kvinder: brug tid på din egen krop. Crossfit, Yoga, mindfulness, ny kostplanlægning - whatever your game is. Det at du kan spore personlig fremgang og se resultater eller mærke dem i kraft af energi, et skarpere sind etc. er med til at fastholde en i interessen. Det er i hvert fald min erfaring.

Håber du får lidt ud af disse råd. Også selvom de er fra en skruk-løs man 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.