Oprevet baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. april 2008

Lise

Nå! Jeg har tidligere fortalt om hvor dygtig min Simon var, og hvor fint han synes det var at komme i vuggestue osv osv........

MEN!

Efter en vellykket mandag i vuggeren blev vi enige med pædagogerne at han nu var klar til at være der hele dagen. Natten mellem mandag og tirsdag er han meget urolig - bl.a. er han vågen i halvanden time, og jeg har meget svært ved at få ham til at sove...det ender med at han sover de sidste par timer hos os i vores seng; noget han ellers ikke har gjort i flere måneder. Tirsdagen er rigtig træls for Simon i vuggestuen. På trods af at han sover et par fine lure og at han får fint at spise er han vist bare i gennemgående dårligt humør, og da vi henter han kvart over tre er han meget ked af det - det bliver dog hurtigt bedre derhjemme. Han leger fint resten af dagen, spiser sin mad og bliver puttet i seng ved normal tid. Kl 23 vågner han og er mildest talt utrøstelig - eller nej, det er han ikke...så længe jeg har ham på armen er han tilnærmelsesvis rolig, men jeg kan ikke lægge ham fra mig. Han er så ked af det....det står på i halvanden time hvor jeg synger, vugger, snakker, går rundt, har ham i vores seng, putter med ham på sofaen, men intet er godt nok - kun at hænge på mig. Men han vil ikke falde i søvn... efter halvanden time får jeg nok, så det ender med at jeg tager barnevognen ind, putter ham deri, og triller ham rundt i stuen, og han falder hurtigt i søvn. Han sover en time og så går sirenen igen... får ham dog hurtigt til ro og i søvn ved at gå rundt i stuen igen...

Nu sover han så i barnevognen inde på sit værelse. Men jeg forventer at han vågner anytime, og jeg skal starte forfra. Det er dog ikke det store problem at jeg så skal bruge min nat på denne måde... men stakkels lille Simon. Hvad sker der for ham? Han virker meget ulykkelig, og han klæber sig til mig. Åhh, det gør ondt i mit hjerte - tror han at jeg går fra ham? Er han slet ikke parat til de lange dage i vuggeren? Det gik så fint den første uge... Det skal lige siges at der ikke før nu har været noget problem med at han har klæbet sig til mig. Han har virket meget tryg og rolig, men nu er han bare så ked...

Er det normalt det her? Skal jeg bare fortsætte med de lange dage, eller bør vi tage nogle kortere? Skal til tandlæge i den anden ende af København imorgen formiddag, og planen bagefter er læsning på skolen og så frokost med en veninde inden jeg henter Simon kl ca 15. Dvs at jeg ikke bare lige kan komme over hvis der er ballade. Jeg har bare mega lyst til at aflyse tandlægen og blive hjemme og kramme ham hele dagen og fortælle ham tusinde gange at jeg aldrig går fra ham.......

Nogen der har nogle vise ord?

Lise - træt og lidt ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2008

Loggidut

morn med dig lise...jeg tror det er en periode i skal igennem, og jeg tror det er fordi han begynder at forstå meget mere, han forstår at i går fra ham, og er bevist om at i går fra ham...og måske er det det der forfølger ham om natten.

men til gengæld tror jeg også kun det er en periode, og jeg tror det handler om at han skal køres ind i vuggeren, og jeg tror sørme ikke det bliver bedre af at lade ham være i vuggeren mindre, tvært i mod, måske skal han bare lige finde en rytme i det, for når han er i vuggeren har han det sikkert ok, på trods af dårlig humør.

jeg er ikke sikker, men måske er det fordi det der åndsvage tigerspring lurer i baghovedet på ham, mener der var noget med forståelsen af seperationsangst i det?

selv om det er svært, så tror jeg du skal klø på, smile når du aflevere ham, uanset hvordan dit humør er...lav en hurtig afskeds-salut til ham, uden at kysse og kramme i evigheder...men jeg er dog ikke sikker.

det er bare så synd for dig, for man bliver så totalt usikker på det man gør, og man føler bare med det lille barn!

kan du ikke lave en aftale om at du må ringe og snakke med pædagogerne, så du kan få af vide hvordan det går med ham ind i mellem?

jeg håber du får en dejlig dag, selv om det kan blive svært

stort trøste knus fra sloggi...som ville have elsket at aflyse en tandlæge-tid!

Anmeld

9. april 2008

bette

kan slet ikke lade være med at sammenligne..
mikkel var præsis sådan der for en uge siden.. damn det var hårdt.. fik vel 2,5 times søvn pr nat.. nemlig fordi han vågner skrigende, meget ked af det op... og det eneste der dur er at hænge på mor..
men kan trøste dig og sige at det går over igen..
tror også det er en periode... nemlig som skrevet en del af deres udvikling.. og fordi de lige pludselig har forstået at mor og bebs ikke er ét..

krammer til dig.. og lidt nattesøvn

Anmeld

9. april 2008

Tikki

Hej Lise
Det første jeg vil sige til dig er, at jeg har hørt forældre fortælle lige præcis det, du fortæller rigtig mange gange i forbindelse med indkøring i vuggestuen. Alle børn får en reaktion på at starte i vuggestue - jeg har oplevet børn kan reagere flere måneder efter de er startet, hvor man tror de er kørt ind og alt er gået smertefrit, ja, så reagerer børnene pludselig på, at være startet.

Jeg tror, Simon er ved at lære, at du kan gå fra ham - altså at du ikke er i nærheden hele tiden. Han skal nu også lære, at du kommer tilbage igen....derfor vil jeg anbefale, at du - hvis du har muligheden for det - ikke bliver så længe væk endnu. Man regner med en god indkøring tager 3-4 uger, men desværre er man med de børn, der tager det godt, nogle gange for hurtig og må gå lidt tilbage i tempo igen....måske starte forfra med indkøringen. Så jeg vil foreslå - modsat Loggi ;) - at tage det stille og roligt og starte op igen med ikke for mange lange dage, for at han stille og roligt lærer at du går, men du kommer igen.
Hilsner fra Jeanette

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

Jeanette skriver:

Hej Lise
Det første jeg vil sige til dig er, at jeg har hørt forældre fortælle lige præcis det, du fortæller rigtig mange gange i forbindelse med indkøring i vuggestuen. Alle børn får en reaktion på at starte i vuggestue - jeg har oplevet børn kan reagere flere måneder efter de er startet, hvor man tror de er kørt ind og alt er gået smertefrit, ja, så reagerer børnene pludselig på, at være startet.

Jeg tror, Simon er ved at lære, at du kan gå fra ham - altså at du ikke er i nærheden hele tiden. Han skal nu også lære, at du kommer tilbage igen....derfor vil jeg anbefale, at du - hvis du har muligheden for det - ikke bliver så længe væk endnu. Man regner med en god indkøring tager 3-4 uger, men desværre er man med de børn, der tager det godt, nogle gange for hurtig og må gå lidt tilbage i tempo igen....måske starte forfra med indkøringen. Så jeg vil foreslå - modsat Loggi ;) - at tage det stille og roligt og starte op igen med ikke for mange lange dage, for at han stille og roligt lærer at du går, men du kommer igen.
Hilsner fra Jeanette

ja hmmm, jeg kan sgu da egentlig godt se jeg var lidt hård...i mit tvært i mod...lol...det jeg mente var at hun ikke skulle lade ham blive hjemme...altså, fååårk hvor er jeg tummelumsk....jeg mener at hun bør holde vanen med han kommer afsted...ikke at hun skal lade ham blive dernede i timevis...lol...fatter du noget af det jeg skriver...for jeg gør sgu vist ikke selv....harhhhhh8D

Anmeld

9. april 2008

Lise

Godmorgen, og tak for svarene! :) Det er dejligt at vide at det er en normal reaktion (jeg tror det er vs-reaktion, og ikke tigerspring...) - det regnede jeg egentlig også med at det var. Men det gør det jo ikke mindre hårdt når man står i det. Simon vågnede ikke flere gange i nat - faktisk sov han så tungt at jeg måtte vække ham kl kvart i otte idag, så han kunne nå at være i vuggeren inden kl 9. Det kunne nu have været rart at kunne lade ham sove, men det nytter jo ikke noget i længden... Godt humør, omend lidt træt her til morgen. Han spiste og legede, og så kørte vi derhen. Var ét stort smil på vejen så han ikke kunne gennemskue hvor dårlig samvittighed jeg havde... :'(Afleverede hurtigt, kyssede ham farvel og skyndte mig at gå. Han smilede først til pædagogerne, men kunne høre at han græd da jeg gik...øv... Aftalte med dem at de skulle ringe hvis han var meget ked af det i løbet af idag, så det må jeg gå ud fra at de gør, hvis det er... Det kan godt være at jeg skal give ham nogle kortere dage derhenne den næste uges tid. Vi kan jo ikke ha' at han er så ked af det... nu må vi se hvordan det går idag... Lise - på vej til tandlæge +o(

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.