Nå! Jeg har tidligere fortalt om hvor dygtig min Simon var, og hvor fint han synes det var at komme i vuggestue osv osv........
MEN!
Efter en vellykket mandag i vuggeren blev vi enige med pædagogerne at han nu var klar til at være der hele dagen. Natten mellem mandag og tirsdag er han meget urolig - bl.a. er han vågen i halvanden time, og jeg har meget svært ved at få ham til at sove...det ender med at han sover de sidste par timer hos os i vores seng; noget han ellers ikke har gjort i flere måneder. Tirsdagen er rigtig træls for Simon i vuggestuen. På trods af at han sover et par fine lure og at han får fint at spise er han vist bare i gennemgående dårligt humør, og da vi henter han kvart over tre er han meget ked af det - det bliver dog hurtigt bedre derhjemme. Han leger fint resten af dagen, spiser sin mad og bliver puttet i seng ved normal tid. Kl 23 vågner han og er mildest talt utrøstelig - eller nej, det er han ikke...så længe jeg har ham på armen er han tilnærmelsesvis rolig, men jeg kan ikke lægge ham fra mig. Han er så ked af det....det står på i halvanden time hvor jeg synger, vugger, snakker, går rundt, har ham i vores seng, putter med ham på sofaen, men intet er godt nok - kun at hænge på mig. Men han vil ikke falde i søvn... efter halvanden time får jeg nok, så det ender med at jeg tager barnevognen ind, putter ham deri, og triller ham rundt i stuen, og han falder hurtigt i søvn. Han sover en time og så går sirenen igen... får ham dog hurtigt til ro og i søvn ved at gå rundt i stuen igen...
Nu sover han så i barnevognen inde på sit værelse. Men jeg forventer at han vågner anytime, og jeg skal starte forfra. Det er dog ikke det store problem at jeg så skal bruge min nat på denne måde... men stakkels lille Simon. Hvad sker der for ham? Han virker meget ulykkelig, og han klæber sig til mig. Åhh, det gør ondt i mit hjerte - tror han at jeg går fra ham? Er han slet ikke parat til de lange dage i vuggeren? Det gik så fint den første uge... Det skal lige siges at der ikke før nu har været noget problem med at han har klæbet sig til mig. Han har virket meget tryg og rolig, men nu er han bare så ked...
Er det normalt det her? Skal jeg bare fortsætte med de lange dage, eller bør vi tage nogle kortere? Skal til tandlæge i den anden ende af København imorgen formiddag, og planen bagefter er læsning på skolen og så frokost med en veninde inden jeg henter Simon kl ca 15. Dvs at jeg ikke bare lige kan komme over hvis der er ballade. Jeg har bare mega lyst til at aflyse tandlægen og blive hjemme og kramme ham hele dagen og fortælle ham tusinde gange at jeg aldrig går fra ham.......
Nogen der har nogle vise ord?
Lise - træt og lidt ked af det
Anmeld