Planlagt kejsersnit - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2016

Babilooo

valentinbaby skriver:

Jeg er lidt nysgerrig da jeg selv går og overvejer  at snakke med lægen og jordemoder om det på torsdag når jeg skal til samtale med dem. 

Min graviditet har været lidt kompliceret, ikke de typiske ting men derimod blodpropper samtidig med at jeg i forvejen har dårlige lunger og jeg frygter virkelig en fødsel, nok mest fordi jeg flere gange har fået afvide af fagpersoner at jeg nok skal regne med en massiv blødning eller en kompliceret fødsel. 

Jeg har ingen tidligere fødsler i bagagen så jeg har ingen ting at sammeligne med, men jeg er panisk angst for at skulle føde med alle de beskrivelser jeg har fået. 

Så derfor de af jer der har fået PKS hvorfor har i fået det? var det efter eget "valg" eller lægens råd? osv. 

Jeg vil så gerne føde normalt, men jeg har heller ikke lyst til at min første fødsel skal være en traumatisk oplevelse da graviditeten i sig selv har været turbulent nok og jeg tror en traumatisk fødsel vil gøre det sidste til at jeg vælger ikke at få flere børn efterfølgende som.ellers er mit højeste ønske.

Du har dårlige lunger og flere fagfolk fortæller dig at du nok får en kompliceret fødsel og eller massiv blødning... 

for det første - hvori begrunder de de forudsigelser. 

Hvis det er sandt + dine lungesituation vil jeg da sige at det er vil være fint med planlagt kejsersnit. Det lyder jo ikke som udelukkende angst for fødslen. Men kan ikke tænke sig til bedre lunger fx. Fagfolk vurderer risiko for blødning og komplikationer. 

Jeg spurgte om pks. pga at jeg har er smalt bækkene og risiko mht mit hjerte. Der var ingen problem. Jeg havde en fantastisk fødsel ved kejsersnit.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Abracadabra

Nu er jeg ikke fødselslæge, men risikoen for blødning er formentlig mindre ved vaginal fødsel og dine lunger trives formentlig også bedre med en vaginal fødsel... Et kejsersnit er ikke nødvendigvis mere skånsomt for kroppen.

Anmeld Citér

5. december 2016

Tulle28

Jeg er ikke fagperson, men hvis lægerne giver dig grønt lys for en vaginal fødsel og det "bare" handler om angst for at føde, så kan jeg altså varmt anbefale smertefri fødsel-kurset. Det er lidt pebret, men SÅ godt givet ud.

Jeg fik pks med min ældste, fordi hun ikke vendte sig og lægerne vurderede hun var lidt lille og måske ville blive stresset af at blive forsøgt vendt. Det var en fin oplevelse, stille og roligt og jeg helede hurtigt efterfølgende. 

Ved nummer to fødte jeg vaginalt og det var også en fantastisk oplevelse, hvilket jeg helt og aldeles tilskriver mit smertefri fødsel-forløb. Det var ikke smertefrit (men heller ikke smertefuldt), det var hårdt arbejde, men JEG havde kontrollen og var psykisk med hele vejen. Det var en rolig oplevelse, til trods for vestorm og 3. grads bristning. Jeg fik ingen smertelindring, det var slet ikke nødvendigt. 

Held og lykke:-)

Anmeld Citér

5. december 2016

grinny

Kun du ved hvordan du har det og derfor kan kun du tage valget og vi andre kan rådgive.

Jeg fødte for 8 uger siden ved akut kejsersnit efter flere døgn med igangsættelse og næsten to døgn i fødsel. Min datter stod skævt, stjernekigger og med navlesnoren rundt om halsen så hendes hjerterytme blev ved med at falde. Skal jeg have flere børn bliver det PKS da jeg har to traumatiske fødsler i bagagen og to børn der stod skævt! 

Det at det skal være PKS gør mig angst for flere børn for det er en operation, og en stor en! Nu 8 uger efter er mit ar stadig ikke lukket helt, har fået tømt det for flere liter blod/væske 3 gange, penicillin 2 gange og der kommer stadig betændelse ud! 

Ved godt langt de fleste går godt, men ville give alt for at kunne tage hjem for sygehuset og være mor i stedet for ikke at måtte bære, støvsuge, vaske tøj osv. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Bb2015

Jeg fik pks fordi min søn vendte forkert i maven. Efter flere scanninger og eksperter til at vurdere, sagde en overlæge at der ikke var nok fostervand til at de turde forsøge en vending. Ved mig handlede det om min søns bedste og de bedste chancer for at han kom ud i bedste velgående. Jeg havde ikke selv noget at sige i den sag. 

Synes du skal snakke med fagpersoner opm dine tanker 

Anmeld Citér

6. december 2016

Mamacita til 2 piger

Jeg er lidt nysgerrig da jeg selv går og overvejer  at snakke med lægen og jordemoder om det på torsdag når jeg skal til samtale med dem. 

Min graviditet har været lidt kompliceret, ikke de typiske ting men derimod blodpropper samtidig med at jeg i forvejen har dårlige lunger og jeg frygter virkelig en fødsel, nok mest fordi jeg flere gange har fået afvide af fagpersoner at jeg nok skal regne med en massiv blødning eller en kompliceret fødsel. 

Jeg har ingen tidligere fødsler i bagagen så jeg har ingen ting at sammeligne med, men jeg er panisk angst for at skulle føde med alle de beskrivelser jeg har fået. 

Så derfor de af jer der har fået PKS hvorfor har i fået det? var det efter eget "valg" eller lægens råd? osv. 

Jeg vil så gerne føde normalt, men jeg har heller ikke lyst til at min første fødsel skal være en traumatisk oplevelse da graviditeten i sig selv har været turbulent nok og jeg tror en traumatisk fødsel vil gøre det sidste til at jeg vælger ikke at få flere børn efterfølgende som.ellers er mit højeste ønske.

Min første fødsel var et helvede, og endte med AKS. Alle rådede mig til, at prøve at føde normalt anden gang. Men jeg insisterede på at det ville jeg ikke.  

Hvilket var meget godt for både baby og mig. For da de åbnede havde jeg dobbelt mængde fostervand og min livmoder var bristet, selv uden en eneste ve! 

Så jeg er så glad for, at jeg stolede på min mavefornemmelse og valgte at holde fast i at jeg ikke ville føde vaginalt. Selvom der ikke var noget fysiologisk til hinder for at prøve.  

Så mit råd er at du skal stole på din mavefornemmelse om hvad DU har mod på. Et pks giver en meget god og rolig oplevelse frem for et aks eller en langvarig fødsel. 

Kun du og far kan tage beslutningen om, hvad der føles rigtigt for jer.  

Hvis jeg stod i sine sko, med risiko for stor blødning havde jeg valgt ks. Du ender måske alligevel på operationsbordet, og det bliver mere dramatisk oplevelse end ved en kontrolleret rolig rutineoperation.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.